LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijheid van meningsuiting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
portofino

Vrijheid van meningsuiting

Ongelezen bericht door portofino »

Vrijheid van meningsuiting bestaat niet. Het is slechts een illusie. De vrijheid van meningsuiting wordt gecreëerd door partijen die vervolgens sturen en insinueren. Meningen die gefundeerd weergegeven worden onderbouwd worden met aantoonbare feiten halen het niet gehoord te worden. Omdat de waarheden soms wat hard mogen zijn. De spreekbuizen sturen berichten en bepalen wat u wel en niet te zien, horen en lezen krijgt. Zo werkt het in Nederland. Helaas. Want het is een schijndemocratie. De overheden incluis die feiten achterhouden en de burgers opzadelen met regels.

Ook de rubriek van die krant van zogenaamd wakker nederland heeft een rubriek genaamd wat u zegt die zich daar schuldig aan maakt. De macht der arrogantie is het. Macht over de mening van derden, waarbij men zelf kan sturen in de berichtvorming. Men had het beter kunnen noemen wat wij toelaten wat u zegt.

Kritiek op overheden, politieke stromingen etc halen het niet waarbij geen onvoltogen woord gebezigd wordt door een aantal schrijvers en schrijfsters. Maar waar waarheden ( die via internet an bibliotheken te verifieren zijn) gegeven worden maar die de veelal jeugdige onkundige en wetende figuren die zoch plots moderator noemen niet kennen. En dat zal enkel meer gaan worden. De mening zal slechts dan gehoord worden waneer iemand hem vrijgeeft. Nederland is verworden tot een schijn democratie waar de leugen gelijk het gelijknamige tv programma regeert.

U weet het dus nu vrijheid van meningsuiting is er niet. En het erge is mensen die hun mening gaven werden erom vermoord. Waarbij het triest is te constateren dat tal van media zich mede schuldig maakten aan de beeldvorming over onderwerp of persoon.

seagoing racer2

Re: Vrijheid van meningsuiting

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Contradictio in Terminis

Het feit dat je ongecensureerd dit soort berichten kunt plaatsen geeft al aan dat je vrijheid van meningsuiting hebt

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Klopt JtC, maar dat komt ook omdat er een fijne lijn tussen vrijheid van meningsuiting en belediging ligt en die belediging dan alleen voor bepaalde mensen geldt.
Ik kan een politieagent wel een @%%^*%$^ noemen (die vrijheid heb ik), maar dat is voor die man/vrouw belediging van een ambtenaar in functie.
En dat is strafbaar.
Kom ik bijvoorbeeld mijn ex in het winkelcentrum tegen en noem ik hem een #$%&^*#@ is er niets aan de hand.
Hetzelfde met je rap voorbeeld, over Geert Wilders iets rappen of over je buurman of huisarts is heel anders.
Daar ligt niemand wakker van.
Dus in principe heb je de vrijheid wel, maar moet je de gevolgen wel onder ogen zien.
Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant krom.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

in het winkelcentrrum je ex luidkeels hetzelfde toeschreven als je voor die agent in gedachten had is net zo goed belediging hoor, omdat het in het openbaar gebeurt. Alleen je ex zal zelf actie moeten nemen en zijn aangifte bij de politie moeten ondersteunen met getuigenverklaringen. Dan heeft ie wel een zaak (die bij familieruzies meestal gesopneerd zal worden, zonde van het gemeenschapsgeld namelijk). Verder heeft het natuurlijk heel veel met respect voor elkaar (of eigenlijk gebrek daaraan...) en voor die ambtenaar in functie te maken. Want voor het ene wil je hem de huid volschelden, maar er zijn ook situaties waar je wat blij bent dat ie er is. (die situatie komt hopelijk niet trouwens).

Dat je zo iemand de huid wilt gaan volschelden zegt ook weer wat over andere zaken , maar dat terzijde. net zoals teksten maken waarin bekende politici min of meer vogelvrij worden gewenst....

Jongens denk een keer na.. ontwikkel eens wat fatsoen , want dat ontbreekt nog meer dan die vrijheid van meningsuiting, die is er gewoon. fatsoen in de maatschappij al heel lang absoluut niet meer...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vrijheid van meningsuiting heeft alleen een horizontale werking, dus tussen overheid en burger. Het kan niet tegen een andere burger worden ingezet om publicatie te eisen. Daarnaast is de vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Het verhinderd de wetgever dus niet om daar grenzen aan te stellen.

XgenMen

Ongelezen bericht door XgenMen »

Vrijheids van meningsuiting of het bestaat of niet voor mij is het samen met http://privacywarrior.200u.com/ Privacy één van de belangrijkste dingen voor mij

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jongens denk een keer na.. ontwikkel eens wat fatsoen , want dat ontbreekt nog meer dan die vrijheid van meningsuiting, die is er gewoon. fatsoen in de maatschappij al heel lang absoluut niet meer...
Ik denk dat, aangezien de vrijheid van meningsuiting allang niet meer door het fatsoen wordt beperkt, het niet anders kan of het moet met wetgeving tot proporties worden teruggebracht die het fatsoen benaderen...

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Beste portofino

Laten we eerst een misverstand uit de wereld helpen.
U stelt de vrijheid van meningsuiting gelijk aan het gelijk hebben. Nu dit is al een kolossale vergissing.

Ten eerste wat is de waarheid. Dat God of Allah bestaat. of dat de aarde wordt opgewarmd door Co2 of toch door die zonnevlekken. Of zijn die islamieten nu een bedreiging voo ons of is dat nu juist de PVV. Allen mogen zij in Nederland hun mening geven.

Wat mag niet: "Alle islamieten zijn misdadegers"

Wat mag wel: "De islam is een achterlijke cultuur"

Wat mag niet : "Homofielen zijn achterlijke mensen"

Wamag wel : "Homofilie is een ziekte"

Het verschil lijkt me duidelijk.

In Nederland bestaat er gelukkig nog een zeer grote mate van vrijheid. U zou anders echt niet dit stukje hebben kunnen schrijven.

Ondanks dat als ik een website open met een forum, mag ik echt bepalen wat er wel en niet op dat forum wordt geschreven en niet jij. Dus Trosradar staat volledig in zijn recht om iets te verwijderen. Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. U kan tenslotte zelf ook een forum beginnen als uw wilt.

En dat mensen vermoord worden om een mening is helaas menselijk en bestaat in alle landen in alle honderden jaren dat wij bestaan. Het zijn de menen die het niet zo nauw nemen met die vrijheid. Gelukkig worden zij gestraft maar helaas niet zwaar genoeg in Nederland.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

De vrijheid van meningsuiting is er wel. Alleen ligt het er helemaal aan hoe je iets zegt of iets neerzet.
Zoals ik vind jou meneer de agent een oetl****, of dat je zegt jij bent. Daar zit het verschil in.
Ook geld dat voor als je bent opgelicht of bedonderd, dan mag je neerzetten de vermeende oplichter, en mag je niet neerzetten hij is een oplichter(ook alis dit in jouw ogen wel zo).
Het zit hem dus in het verschil van neerzetten en hoe jij over iemand denkt.

Gesloten