LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] W.A.Z

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
M. Kuiken[M.Kuiken@Sk

W.A.Z

Ongelezen bericht door M. Kuiken[M.Kuiken@Sk »

Geachte radar ik heb op 10 juli 2003 een arbeidsongeval gehad als zelfstandig ondernemer in de transportsektor ik heb daarbij een knieletsel opgelopen. Ik ben inmiddels 4 keer geopereerd aan mijn rechter knie de doktoren weten geen raad meer met mij omdat mijn rechterbeen zodanig is verslechterd door de operaties en ik nu bij de pijnbestrijding loopt met mijn been.Omdat ik zelfstandig odernemer ben heb ik ruim 1 jaar zonder inkomen gezeten en erwerd mij verteld dat ik recht zou hebben op een waz uitkering.Ik ben inmiddels gekeurd bij het UWV te Breda voor een waz aanvraag die heb ik gekregen want ik ben voor 80 tg/m 100 % afgekeurd maar wat vertel het uwv mij dat ik helaas niks krijgt van hun omdat ik in 2002 verlies heb gedraaid in mijn bedrijf en in 2003 heb ik een winst saldo gedraaid van 1061,50 Euro wat neer komt op nog geen o,26 eurocent per uur zodat zei het bedrag te nihil vinden zodat ik maar van de wind moet leven en ik maar bij de gemeente Bladel moet aan kloppen voor een bijstands uitkering maar die zal ik ook niet krijgen want prive woon ik nog maar 2,5 jaar in belgie en mijn eenmanszaak zit in Bladel NL. Kan dit zo maar dat ik nu buiten de boot zou vallen ondanks ik vanaf 1984 t/m oktober 2001 in loondienst ben geweest in Nl en vanaf die datum een eenmanszaak als eigenrijder in NL gevestigd ben en daar ook al mijn belastingen betaal want in belgie moet men 5 jaar woonachtig zijn voor dat zij je helpen mits je daar dan recht op heeft.
Wat moet ik nu doen ik had ooit begrepen dat iedere nederlander recht zou hebben op een uitkering ik ben nu invalide en ik krijg helemaal niks!
Kunt u mij daarbij helpen of mij eventueel een advies hieromtrent geven.
Met vriendelijke groeten, Marten kuiken
Donk 12
2360 Oud Turnhout
Belgie

Gast

Re: W.A.Z

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij is de bijstand niet bedoeld voor Nederlanders die ergens anders op de wereld wonen. Je moet je melden bij de sociale dienst in het land waar je woont.

Gast

:o
gast je hebt het niet begrepen.

De Waz is een verzekering waar je als zelfstandige voor betaald. Helaas is de uitkering gebaseerd op je omzet/ winst. Dit betekent voor beginnende ondernemers dat ze vaak meer betalen dan dat ze ooit kunnen ontvangen. Pas als je bedrijf goed draait heb je recht op meer. Maar volgens mij is het een gelopen discussie want de WAz is afgeschaft.
En wat betrefet de bijstand heb je gelijk. Die kan je zelfs alleen maar aanvragen in de gemeente waar je staat ingeschreven.

Dus mr. kuiken hier een tip

Laat je ergens bij een vriend/ bekende/ famillielid inschrijven en je kan een uitkering aanvragen. moet je wel opletten dat zij geen uitkering hebben. Anders worden zij gekort

Gast

Helaas is de uitkering gebaseerd op je omzet/ winst. Dit betekent voor beginnende ondernemers dat ze vaak meer betalen dan dat ze ooit kunnen ontvangen.
Vertel er dan wel even bij dat de premie ook gebaseerd is op de winst. Dat betekent dus dat dhr. Kuiken ook geen premie betaalde in de jaren 2002 en 2003. Pas als je winst meer dan 13.000 euro was moest je premie betalen.

Gesloten