ik heb fibromyalgie,ben astmatisch en heb nu een nekhernia erbij.
sins maart heb ik met pijn en moeite een rolstoel moeten lenen bij de thuiszorg omdat ik zelf niet meer vooruit kwam. ik was al bek af als ik onder aan de trap kom dan willen mijn benen me niet meer dragen en dan puf ik als een hond die is gaan hard lopen.het lopen gaat niet goed en vandaar dat ik voorlopig dacht ik een rolstoel nodig had.
dit is nu al bijna 6 mnd en mijn leen contract is bijna ten einde. dus moest ik mij melden bij de wvg voor een roltoel of scootmobiel. bij de dokter aangekomen bleek al snel dat ik geen scootmobiel kreeg omdat hij vond dat er hobbels in de weg zitten die misschien niet goed zijn voor mijn hernia.
een rolstoel kon ik ook niet krijgen omdat dat tegen de wet in was omdat ik nog onder behandeling ben. en dat ik nog revalidatie heb. hij zei ook nog dat ik maar moest kijken wat dat koste om een rolstoel te huren.
dat kost mij 50 euro per maand die ik niet heb, ik heb maar een uitkering.
dus eindigt het hier.
mijn revalidatie in blixem bosch begint pas in nov.
daarbij zal het nog een tijdje duren voor mijn nekbrease eraf kan en dat ik mag auto rijden. ook dat gaat mij niet goed af omdat ik het stuur niet goed kan draaien en het blijven gas geven met mijn rechter been gaat ook niet meer zo goed.
dus daar zit ik dan thuis mijn familie werken zelf allemaal dus kunnen ook niet dag en nacht voor me klaar staan. i
k heel veel geluk met mijn zoontje die is heel zelfstandig en kan ook veel voor mij doen maar dat houd ook een keer op. straks krijgt dat kind het aan zijn rug
vandaar dat het voor mij goed zou zijn om een scootmobiel te krijgen zodat ik mijn zoontje kan ontlasten dan kan ik zelf naar de super of dokter of wat dan ook.
hij is vandaag ook begonnen met school komt gelukkig wel alleen naar huis van school uit maar niet vanuit de bso dan moet ik hem toch echt gaan halen wat dus een probleem is.
ik maak me hier erg boos om omdat ik het niet rieel vind. mensen zitten toch niet met plezier in een rolstoel. en men moet bij de wvg blij zijn als mensen toch nog gaan proberen om beter te worden of mobieler te zijn. zo raken mensen niet in een depressie of andere klachten die erbij kunnen komen.
ik ben altijd een persoon geweest die hard werkte, vocht voor alles en was zeer positief ingesteld en was altijd in de weer dus vaak van huis nu moet ik gedwongen thuis zitten ik zie de muren al op mij afkomen. ik ben nu op het einde mijn grens is bereikt ik weet niet of ik mijn positieve instelling nog lang kan volhouden.
ik zeg altijd ach er zijn mensen die hebben het erger dan ik die hebben het harder nodig dan ik. maar op dit moment zit ik zelf met mijn handen in het haar en denk ik dat ik het ook verdien om geholpen te worden.
ik weet zeker dat hier mensen zijn die dit probleem herkennen en zou willen vragen om mij te vertellen wat jullie gedaan hebben en of je eruit bent gekomen. samen zijn we sterk denk ik dan maar.
vriendelijk bedankt
groeten