LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloos worden van mijn huis door nieuwe regelgeving

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
giliam-felix.klaver

Waardeloos worden van mijn huis door nieuwe regelgeving

Ongelezen bericht door giliam-felix.klaver »

In 1979 mijn eigen Finse huis gebouwd op een industriegebied , in 1988 heb ik dat huis op laten tillen en meegenomen naar een ander deel van dat gebied . Het huis kwam op landbouw grond te staan. Van de gemeente kreeg ik een woonvergunning voor het huis en ons zelf . Om aan te geven wat nu volgt het volgende : als je als Nederlander iemand wil onterven Met zodra dat in werking treed dat in een Nationale krant gemeld worden , zo vreemd ging het met het huis verder . rond 2010 , de bouwmarkt lag plat , bedacht het rijk een plan : haal alle woonvergunningen uit de industrie gebieden en ook bijvoorbeeld winkelstraten boven wonen beneden de bakkerij .
Dan komen er voor de sociale bouw contingenten vrij. Zo ook in deze gemeente, dat wordt aldus door de gemeenteraad besloten en gemeld aan de burger , Een lokaal krantje ( wij niet op het bedrijven terrein wordt uitgedeeld en in de STAATS courant ) . die eerste is geen landelijke krant die tweede wel , maar wie heeft daar een abonnement op ? Resultaat is dat er geen enkele genoegdoening hoeft te volgen omdat na 5 jaar van de uitspraak van de raad , geen verhaal recht is .
Kortom , ik wil mijn huis verkopen , De woonvergunning is onterecht afgegeven hij is "Vals " de nieuwe contouren van het gebied omsluit nu mijn woning , er is maar even een Pension van gemaakt en nu is het ineens op de tekening een bedrijfsobject . De nieuw wet geeft aan wat de inrichtingseisen zijn van een bedrijfswoning . Die uitsluiten dat ik een bij het veegbesluit weer toestemming tot verkoop kan gaan ik mocht er dan wel weer in wonen . Heb mijn kinderen nadrukkelijk gewaarschuwd voor deze situstie als ik nu als 71 jari kom te overlijden .
Mogelijke verkoopaarde nihil , een hypotheek van € 95000 en een waarde voor de Brand verzekering herbouw van 8 ton +/_
Mij zijn al enkel andere gevallen bekend , waaronder een eigenaar die daaraan failliet is gegaan . O/ja Het energie label gaf aan bij het rijk dat ik niet bestond ,
Klaver . G.F.

renewouters

Re: Waardeloos worden van mijn huis door nieuwe regelgeving

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je niet het plaatselijke suffertje krijgt voor gemeentenieuws, dan kan je ook op de website van de gemeente kijken. Dat doen mensen met een nee-nee sticker ook (als het goed is, je wilt immers op de hoogte blijven van wat er wordt besloten).

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt wel vaker overgegaan tot het uitgeven van een 'persoonlijke' vergunning om een object als woning te gebruiken. Bijvoorbeeld bij (gedoog) wonen op een recreatiepark. Dat je zelf een woonvergunning krijgt om op landbouwgrond te mogen wonen, gaf dus al van begin af aan ben zekerheid voor toekomstige bewoners (bij verkoop of erven).

Maar ik zie het probleem verder ook niet zo. Je hebt in het verleden de woning al eens verplaatst van een industrieterrein naar landbouwgrond. Dan kan de woning in de toekomst toch weer opnieuw worden verplaatst, en dan naar grond waar wél een woonbestemming op zit? Dan is de woning toch niet ineens waardeloos?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Herbouw 8 ton???? Geloof ik dus niets van

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Er wordt van alles bij gehaald aan randzaken. Er is in 1979 een huis gebouwd (wat voor soort huis doet niet echt ter zake) op industriegrond in een industriegebied. Dit huis is in 1988 opgepakt en verplaatst naar datzelfde industriegebied op grond die toen de bestemming landbouwgrond had. Hier is toen een vergunning voor afgegeven. Nu wilt u uw huis verkopen en blijkt de vergunning niet overdraagbaar, aangezien u als persoon een vergunning had om daar te wonen. Het was niet het huis dat een vergunning had om mensen te huisvesten.

U heeft het over waardeloos worden, maar uw huis was zo lang er geen aanpassing was van het bestemmingsplan al waardeloos, aangezien het geen garantie is dat een vergunning afgegeven zou worden. Nu zijn helaas de regels dusdanig aangepast dat wonen op een industrieterrein niet meer toestaat, dus heeft de gemeente ook geen mogelijkheden meer om een vergunning af te geven. Toch wel vervelend, die regels die de leefbaarheid reguleren.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Herbouw 8 ton. Je kunt je huis ook voor 1 miljoen verzekeren. Als je de bijbehorende premie maar betaalt. Of die verzekering ooit dat bedrag uitbetaald staat daar niet bij.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

"Het huis kwam op landbouw grond te staan. Van de gemeente kreeg ik een woonvergunning voor het huis en ons zelf ".

Dus? Er zat al een uitsterf constructie op uw woonvergunning... het huis kon niet worden overgedaan aan een derde... Toch? Wat is dan nu opeens het probleem?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

giliam-felix.klaver schreef:
21 nov 2018 20:03
In 1979 mijn eigen Finse huis gebouwd op een industriegebied , in 1988 heb ik dat huis op laten tillen en meegenomen naar een ander deel van dat gebied . Het huis kwam op landbouw grond te staan. Van de gemeente kreeg ik een woonvergunning voor het huis en ons zelf . Om aan te geven wat nu volgt het volgende : als je als Nederlander iemand wil onterven Met zodra dat in werking treed dat in een Nationale krant gemeld worden , zo vreemd ging het met het huis verder . rond 2010 , de bouwmarkt lag plat , bedacht het rijk een plan : haal alle woonvergunningen uit de industrie gebieden en ook bijvoorbeeld winkelstraten boven wonen beneden de bakkerij .
Dan komen er voor de sociale bouw contingenten vrij. Zo ook in deze gemeente, dat wordt aldus door de gemeenteraad besloten en gemeld aan de burger , Een lokaal krantje ( wij niet op het bedrijven terrein wordt uitgedeeld en in de STAATS courant ) . die eerste is geen landelijke krant die tweede wel , maar wie heeft daar een abonnement op ? Resultaat is dat er geen enkele genoegdoening hoeft te volgen omdat na 5 jaar van de uitspraak van de raad , geen verhaal recht is .
Kortom , ik wil mijn huis verkopen , De woonvergunning is onterecht afgegeven hij is "Vals " de nieuwe contouren van het gebied omsluit nu mijn woning , er is maar even een Pension van gemaakt en nu is het ineens op de tekening een bedrijfsobject . De nieuw wet geeft aan wat de inrichtingseisen zijn van een bedrijfswoning . Die uitsluiten dat ik een bij het veegbesluit weer toestemming tot verkoop kan gaan ik mocht er dan wel weer in wonen . Heb mijn kinderen nadrukkelijk gewaarschuwd voor deze situstie als ik nu als 71 jari kom te overlijden .
Mogelijke verkoopaarde nihil , een hypotheek van € 95000 en een waarde voor de Brand verzekering herbouw van 8 ton +/_
Mij zijn al enkel andere gevallen bekend , waaronder een eigenaar die daaraan failliet is gegaan . O/ja Het energie label gaf aan bij het rijk dat ik niet bestond ,
Klaver . G.F.
Vrij warrig. Vraag: wil je dit alleen maar kwijt, of verwacht je iets?

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

Aangezien het huis op zich blijkbaar redelijk makkelijk verplaatsbaar is (is eerder gedaan immers!) is het wellicht een idee het te verplaatsen naar een gewoon kavel met woonbestemming?
Alles opgelost.
Het komt mij voor dat u nogal onwrikbaar bent in eigen , op zich onjuiste, verwachtingen. Beter lijkt het mij in oplossingen te denken ipv uzelf een slachtoffer rol aan te meten

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tussen industrie of agrarische sector is goedkope grond maar nu niet klagen dat het moeilijk verkoopbaar is.

In ruil voor lage kosten nu krijg je er ook minder voor, de locatie is bepalende voor de prijs, en nauwelijks voorzieningen, missen dorps krantje en zo... dat hoorde op dit soort locaties gewoon zo.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je zou er eens over kunnen denken of je niet een veel te hoge brandverzekering hebt afgesloten. Dit zou jammer van de premie zijn. Dat krijg je toch nooit vergoed. Spaar je nog wat geld.

Komkommertijd

Een Finse woning? Dit soort Blokhut maak ik nu in Almere, Oosterwold.

Dat is met zelf stapelen, ooit geleerd met blokkendoos op kleuterschool niet zo moeilijk, op nummer en impregneren, beitsen en stapelen maar....
Zonder projectontwikkelaar, makelaar met duur drukwerk en gewoon zelf alles regelen is voor 1/3 van verkoopwaarde zelf doen mogelijk en zo bespaar ik wel elk uurtje €50,- op de huidige bouwvakker prijzen, wat later vaak Ex BTW bleek!

De Fundering word gedaan, maar het stapelen en monteren kozijnen, en ook de Ikea Keuken en badkamer, Dak en zonnepanelen en nog even een zonneboiler erbij..... veel werk en tijdelijk kamperen!

Dit is een normale kavel met lage prijs waar nog de openbare weg bij komt, en ook geen Riool kosten omdat Septic tank en Helofyten filter aangelegd moet worden.
Maar vrijwel gratis wonen kan, met zonneboiler en gratis stroom van dak en veel grond voor eigen aardappels en zo?

De staat van onderhoud is voor dit soort woningen zeer belangrijk, na 30 jaren zijn de eerste met rotte plekken, en de goede gaan tot 300 jaren mee in Rusland.
Daarom is geen waarde te geven voor een Finse woning waar niet iedereen op zit te wachten en ook nog op landbouw grond aan de rand van industrie, dus niet uitslapen!

De verzekerde waarde en werkelijke waarde, en wat is de WOZ waarde en klopt dat wel?
De Finse en Noorse woningen zijn afhankelijk van staat onderhoud en locatie soms veel, maar ook soms lastig verkoopbaar!
Vaak geen blank hout meer maar vergrijst en grauw, of in een verkeerde kleur geschilderd.

De verkopers roepen elke 7 jaren beitsen maar als je echt een mooie wilt is elke 2 tot 3 jaren veel werk dus de lagere aanschaf betaal je terug in jarenlang onderhoud of waardeverlies!
Ik wil puur hout en damp open en geen Baksteen, ik ben geen Belg!

De verzekeraar zal een extreem hoge waarde zeker accepteren, zolang je betaalde....
Maar na de brand kijken ze wel naar werkelijke waarde en niet de verzekerde... en hoe duurder je betaalde, meer winst voor hun!

Een ervaringsdeskundige die nu minder tijd heeft voor dit forum om deze reden!

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Komkommertijd schreef:
23 nov 2018 22:46
Een Finse woning? Dit soort Blokhut maak ik nu in Almere, Oosterwold.

Dat is met zelf stapelen, ooit geleerd met blokkendoos op kleuterschool niet zo moeilijk, op nummer en impregneren, beitsen en stapelen maar....
Zonder projectontwikkelaar, makelaar met duur drukwerk en gewoon zelf alles regelen is voor 1/3 van verkoopwaarde zelf doen mogelijk en zo bespaar ik wel elk uurtje €50,- op de huidige bouwvakker prijzen, wat later vaak Ex BTW bleek!

De Fundering word gedaan, maar het stapelen en monteren kozijnen, en ook de Ikea Keuken en badkamer, Dak en zonnepanelen en nog even een zonneboiler erbij..... veel werk en tijdelijk kamperen!

Dit is een normale kavel met lage prijs waar nog de openbare weg bij komt, en ook geen Riool kosten omdat Septic tank en Helofyten filter aangelegd moet worden.
Maar vrijwel gratis wonen kan, met zonneboiler en gratis stroom van dak en veel grond voor eigen aardappels en zo?

De staat van onderhoud is voor dit soort woningen zeer belangrijk, na 30 jaren zijn de eerste met rotte plekken, en de goede gaan tot 300 jaren mee in Rusland.
Daarom is geen waarde te geven voor een Finse woning waar niet iedereen op zit te wachten en ook nog op landbouw grond aan de rand van industrie, dus niet uitslapen!

De verzekerde waarde en werkelijke waarde, en wat is de WOZ waarde en klopt dat wel?
De Finse en Noorse woningen zijn afhankelijk van staat onderhoud en locatie soms veel, maar ook soms lastig verkoopbaar!
Vaak geen blank hout meer maar vergrijst en grauw, of in een verkeerde kleur geschilderd.

De verkopers roepen elke 7 jaren beitsen maar als je echt een mooie wilt is elke 2 tot 3 jaren veel werk dus de lagere aanschaf betaal je terug in jarenlang onderhoud of waardeverlies!
Ik wil puur hout en damp open en geen Baksteen, ik ben geen Belg!

De verzekeraar zal een extreem hoge waarde zeker accepteren, zolang je betaalde....
Maar na de brand kijken ze wel naar werkelijke waarde en niet de verzekerde... en hoe duurder je betaalde, meer winst voor hun!

Een ervaringsdeskundige die nu minder tijd heeft voor dit forum om deze reden!
Waar slaat dit verhaal op???? U haalt alleen "Fins"uit de openingspost en gaat daarover een boekwerk schrijven waar TS niks aan heeft....Stofzuigertje deed dat ook vaak....

Komkommertijd

Een Finse woning is afwijkend en verplaatsbaar en die zijn lastiger verkoopbaar en vaak iets minder in waarde dan stenen huis traditioneel gebouwd.

Goedkoper te bouwen en de locatie is hier een probleem, als bedrijfswoning mag je er wonen maar niet particulier!
Bedrijf aan huis verplicht lijkt me, anders geen woon vergunning.

Verder is bij verplaatsen de kans groot dat het niet aan huidige bouwbesluit voldoet en aangepast moet worden.
Ik weet dat Finse woning zowel voor in Oost Europa gemaakte als bepaalde bouwmethode kan staan.

Een Finse woning hoorde ronde boomstam te hebben, maar vele HSB worden ook vaak als zodanig verkocht terwijl het vaak niet in Finland gemaakt is.

Gesloten