LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachtgeld wethouders

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
broso

wachtgeld wethouders

Ongelezen bericht door broso »

Gisteren hoorde ik in het nieuws, dat er in Nederland tientallen wethouders die gewoon thuis zitten wachtgeld krijgen. Het gaat om meer dan 2 miljoen euro's die uitbetaald worden aan deze thuis blijvers!In alle gemeentes zijn er een aantal die dat geld uitgekeerd krijgen voor hun niks doen! In wat voor wereld leven we tegenwoordig? Als de gewone man zijn werk kwijtraakt dan moet ie naar de ww en krijgt met een beetje geluk en heel veel gezijk een karig inkomen.Ikzelf moet het met 760 euro van de WAO in de maand doen,en dat is armoede. Nee wethouders krijgen voor op hun gat zitten en niks doen een riant inkomen van wel meer dan 50.000 euro! En maar bezuinigen jongens op de gewone burger! Maar zo zijn er wel meer zaken die eens aandacht vragen, waarom krijgen ministers b.v. alleen al 8 weken zomervakantie, doorbetaald natuurlijk en krijgt de hardwerkende burger maar 25 dagen in een heel jaar???Wij, de gewone mensen moeten inleveren op ziektekosten, gezondheidszorg, op huursubsidie's en ga maar door terwijl er door de regering waanzinnige absurde kosten posten worden gemaakt! Op allerlei vlakken! Zijn wij nou zo dom? Dat we dat gewoon maar nemen en ze laten begaan? Moeten we niet eens de krachten bundelen en hier iets aan doen? Wie heeft daar ideeen over?Ik word hier zo ontzettend boos over.Dit is nl. nog maar een van de weinige ongeregeldheden van de regering.In wat voor wereld leven wij???En waar gaat dit naartoe???

Gast

Re: wachtgeld wethouders

Ongelezen bericht door Gast »

Hebben deze wethouders dan ook geen sollicitatieplicht, waar gaan we naar toe.
Gisteren nog een bericht over tientallen directeuren van zorginstellingen die zichzelf een salarisverhoging hebben toegekend van 100%, dit uit een potje van "meer handen aan het bed", hier was ook niets tegen te doen, nogmaals, waar gaan wij naar toe!! (het Irak van Europa)??

:cry:

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ja .Dat is al jaren bekend . Geldt voor alle mensen die in de politiek hebben gezeten.Geen solicitatieplicht en een strengere WAO.
Dat bij de meeste gemeentes, voor de lage ambtenaren, de regels wel strenger zijn geworden, is nog het ergste .
Het CDA en VVD zijn de partijen trouwens die dit maar niet willen veranderen .Moet er wel bij zeggen dat de tegenstanders het ook wel aanpakken .Het gaat dan wel weer naar de partijkas zoals bij de SP of bij andere politci voor andere doeleinden maar het onderscheid blijft .

Gast

Het CDA en VVD zijn de partijen trouwens die dit maar niet willen veranderen
Geloof ik niks van. Tot 2002 heeft het CDA jááárenlang niet in de regering gezeten, maar de PvdA heeft dit ook nooit willen veranderen.

Gast

Geloof ik niks van. Tot 2002 heeft het CDA jááárenlang niet in de regering gezeten, maar de PvdA heeft dit ook nooit willen veranderen
Om een motie van de oppositie af te keuren hoef je niet in de regering te zitten. Het zijn wel partijen als de SP en Groen-links die daar eens voorstellen over hebben gedaan .

Nu ben ik absoluut geen aanhanger van deze partijen maar op dit punt hebben ze absoluut gelijk .

Het is wel lang geleden of ik dat nog ergens kan vinden is nog de vraag.

Gast

het is ook belachelijk dat wethouders zoveel krijgen en dan nogeens aan hun potlood lopen te trekken.
ik zelf ben ook ooit ambtenaar geweest, dus kreeg ook wachtgeld, maar lang niet zoveel als die eigenheimers, toen ik wachtgeld kreeg bleek dat ik geen wachtgeld kreeg maar een premieregeling 1966 .
ik had wel degelijk sollicitatieplicht.
kun je nagaan, hoe oneerlijk verdeeld het is, hier in nederland.
wat een zooitje is het toch!

Gast

Inderdaad .Gewone ambtenaren hebben wel degelijk solicitatieplicht .
Dat had ik als tijdelijk ambtenaar ook zolang ik nog geld kreeg van de gemeente.Moest zelfs verplicht bij een uitzendbureau werken maar daarna ging het wel weer door .
Over het CDA .Ze hebben wel niet in de regering gezeten maar ook hun hebben mee gedaan .Evanals de PVDA .
Alle kamervragen hierover kwamen bijna altijd van de SP.
Zo ook over de kwestie Bijlhout want nu niet meer mogelijk is .
Dit is dan wel door een meerderheid verandert

Verder begrijp ik wel waarvoor ze wachtgeld krijgen .Aan je politieke functie zit een risico maar dat is niet bedoelt voor dingen waarvoor nu een heleboel gebruik van maken.
Dat je het zelfs nog krijgt bij een andere functie dat is van de gekke.

Gesloten