LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO Fraude

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Durango

WAO Fraude

Ongelezen bericht door Durango »

Wie weet waar je melding kunt maken en ook daadwerkelijk optreden tegen WAO fraude.

Ik heb al diverse malen brieven gestuurd aan UWV en SIOD maar er volgt geenreactie laat staan een onderzoek.

Het gaat om een geval van ruim 20 jaar inkomsten die onterecht zijn verstrekt en dit is geld dat de Nederlandse maatschappij (dus u en ik) kunnen opbrengen en waar de overheidsinstanties niet op reageren.

Ik weet dat er geen onderzoek is gestart omdat ik een hele lijst met getuigen heb doorgegegeven (eerste melding is van ruim 2 jaar terug) en geen van deze getuige is nog benaderd.

Ook mijn melding dat ik veel bewijsstukken heb die ik ter beschikking wil stellen geeft geen reactie.

Of mag in Nederland tegenwoordig een WAO-er een dubbel maandsalaris hebben?

Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven (adres of dergelijke) waar men wel geinteresseerd is en effectief handelt.

gast123456

Re: WAO Fraude

Ongelezen bericht door gast123456 »

hallo

Ik weet niet waar je het moet melden, maar ben wel benieuwd, want tuurlijk mag niemand een dubbel maandsalaris hebben wanneer deze persoon in de WAO zit.

DIt gebeurd zoveel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt men een onzinverhaal .Kan helemaal niet sinds er een sofinummer bestaat.
20 jaar kan men ook niet terugvorderen .Is al verjaard .

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het wordt steeds beter. De ene uitkeringstrekker die de andere gaat aangeven en ze doen er niets aan.

Maar afgezien van dit alles is het verhaal inderdaad onzin, sinds alle bestanden aan elkaar gekoppeld zijn staan ze al op je stoep als je 10 eurocent teveel verdiend.

Durango

Geen onzin verhaal dus..

En sofinummer controle is heel mooi maar als iemand op de naam van zijn vrouw een Hondenkennel, hondenpension en hondentrimsalon heeft en deze zelf runt en hier vollop werkt dan is een sofinummer controle nergens.

Zwart werk en sofinummer controle heeft niets met bestanden aan elkaar koppelen te maken ook...en voor jou informatie Karss ik ben zelf geen uitkeringstrekker..werk mezelf al sinds mijn 19de uit de naat!

Dus als iemand wel een zinnig antwoord weet waar je terecht kunt voor aangifte en waar men er ook serieus werk van maakt dan hoor ik dit graag.

Gast

Goh, je moet die man wel heel erg aardig vinden dat je zoveel moeite doet om die man te laten hangen.

Gast

Wat denk je van de uitkeringsinstantie, sociale dienst of de belastingdienst?

Als je dergelijke zaken bij de sociale dienst meldt, gaan die er echt wel achteraan.

Durango

Het gaat er niet om of iemand aardig is of niet...maar als iemand afgekeurd is dan kan hij niet werken en is het zeker niet de bedoeling dat er vollop en zonder overdrijven weet ik ruim 2500 tot 3500 euro in de maand zwart bijkomt (bij een wao uitkering van 1147,- netto)

Bij de sociale dienst melden heeft geen zin, die verwijzen weer door naar de UWV.En die blijken het wel normaal te vinden want actie ondernemen ze niet.

Dus is het blijkbaar hier in nederland normaal dat er wordt gefraudeerd. Waar werk je dan nog voor vraag je je meteen af. Voor veel minder in de maand.

DUs als iemand een idee heeft waar ze wel actie ondernemen.

Gast

Geen onzin verhaal dus..

En sofinummer controle is heel mooi maar als iemand op de naam van zijn vrouw een Hondenkennel, hondenpension en hondentrimsalon heeft en deze zelf runt en hier vollop werkt dan is een sofinummer controle nergens.
O en hoe weet je dan dat hij in de WAO zit. Heeft hij je dan aan je verteld?
Mischien hij er wel uit of zit hij daar helemaal (of gedeelteijk )niet (meer) in .
Als je het allemaal zo goed weet dan heb je er mischien wel zelf gewerkt en nu wraak wilt nemen.
ik ben zelf geen uitkeringstrekker..werk mezelf al sinds mijn 19de uit de naat!

De meeste hebben dat ook gedaan tot het mis ging.
Dus als iemand wel een zinnig antwoord weet waar je terecht kunt voor aangifte en waar men er ook serieus werk van maakt dan hoor ik dit graag
Als hij echt in de WAO zit ,dan doen ze bij het UWV er echt wel wat aan.
De controles voor fraudeurs zijn de laatste 10 jaar veel strenger geworden.
Maar als niks er aan de hand gaan ze niet alles tegen je vertellen.

Durango

Hoe het zo zeker is dat meneer gewoon eenWAO uitkering krijg is omdat meneer aan mij een groot bedrag verschuldigd is en dit via een gerechtsdeurwaarder wordt gevorderd op de uitkering die meneer ontvangt.

Om alvast op de vraag vooruit te lopen. Dit bedraag is smartegeld omdat meneer veroordeeld is voor het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Verder is het de vader van mijn vriendin.

Dat controles veel strener zijn geworden blijkt dan uit niets, het is al nergens echt duidelijk waar je melding kan maken. Bij de sociale dienst heb je de mogelijkheid om direct de sociale recherche te contacteren. Maar bij UWV vindt je die gegevens nergens. Dus wat is er dan strenger geworden vraag ik me af.

Verder vraag ik alleen of iemand een instantie weet waar ze wel daadwerkelijk optreden tegen fraude en dus ook valsheid in geschrifte, want dat is het ook.

Gast

Van je schoonzoon moet je het hebben zeg.
Hij heeft je zwaar lichamelijk letsel toegebracht.
Vertel eens wat meneer dan gedaan heeft.

Jij stoot hem nu zijn brood uit zijn mond en gaat hem vervolgens aangeven voor fraude?
Dus meneer probeerd ondanks zijn beperkingen toch nog wat te eten te verdienen en zelfs dat gun je hem niet.

Wat een vervelend rancuneus mannetje ben jij dan zeg.

Durango

Nou als je met een vleesmes wordt gestoken omdat je het voor je vriendin oneemt noem ik dat al niet normaal, maar dat heeft niets met mijn vraag te maken.

En broodroof? Hij krijgt 114 netto in de maand aan WAO uitkering, daarbovenop 2500 tot 3500 zwart, is er dan sprake van broodroof? Nee er is sprake van een inkomen van minimaal 2500 euro en meneer heeft geen recht op geld van een Arbeidsongeschiktheids instantie.

Als jij dit normaal vindt dan ga jij werken voor dat soort mensen dan is het straks helemaal niet betaalbaar meer.

Dus nogmaal als iemand een tip heeft waar te zijn dan hoor ik dat graag.

En ik reageer niet meer op uitlatingen die er niets mee te maken hebben het verhaal is zo wel duidelijk.

En mensen jullie werken (als gast tenminste werkt) ook voor dit soort lui die profiteren van deze mogelijkheden.

Gast

Nou als je met een vleesmes wordt gestoken omdat je het voor je vriendin oneemt noem ik dat al niet normaal, maar dat heeft niets met mijn vraag te maken.
Ligt er natuurlijk aan op wat voor manier jij het zogenaamd voor je vriendinnetje op hebt genomen...
Een mens mag zich nog altijd verweren.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Verweren met een vleesmes? Dat noem ik geen verweren meer, dat is poging tot moord.

En ik geef Durango inderdaad gelijk, dit is illegaal profiteren van dingen die niet voor je bedoeld zijn. Als je een uitkering hebt omdat je niet kunt werken, maar stiekem wel een maandsalaris er bij verdient, dan is dat bedrog.

Ik zou alleen niet weten waar je zoiets aan kan geven buiten de instanties die je al geprobeerd hebt.

Gast

Ligt aan de situatie, wanneer je zo bedreigd wordt dat hij zijn leven of de jouwe is, is de keuze niet moeilijk hoor...
Dan kies je zelf ook voor het vleesmes....

Durango

Gast ik kan alleen maar voor jou hopen dat het je niet overkomt, en over het hoe en waarom heeft de rechter reeds een oordeel uitgesproken en hij is daar dan ook voor veroordeeld.

Maar Gast verweer jij tegen woorden met een vleesmes? En tja als hij verbaal het niet kan winnen naar een mes grijpt en toeslaat vindt jij dus de normaalste zaak van de wereld. En ach dat hij in het verleden zijn dochter mishandelde zal jeookwel normaal vinden. Te hopen dat er niet al te veel zoals jij rondlopen want dan is het einde echt zoek.

Maar om bij het onderwerp te blijven.. waar Gast vakkundig steeds een andere draai aan probeerd te geven, wie kan mij verder helpen!

Bij deze alvast mijn dank.

Gast

Of pakte je er vroeger een graantje van mee ofzo?

Als het 60 jaar eerder was dan kon je zo bij het clubje meelopen.

:evil:

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Wat dacht u van aangifte doen bij de politie.

Gast

Wat een gezeik van die mensen zeg!
Hij wil iemand aangeven en iedereen moet weten waarvoor en waarom en hoe.

Misschien kan je inderdaad naar de politie stappen die weten misschien zowie zo wel welke stappen je kan ondernemen!

Ik hoop dat het je gaat lukken met alles en dat je een beetje verwerkt hebt want het is niet niets wat je hebt meegemaakt !

Fout

Ongelezen bericht door Fout »

Een verklikker is erg, maar niets is zo erg als een uitbuiter die letterlijk profiteert van andermans centen!

Gesloten