geaghte Hr./Mevr.
Ik kreeg een belastingaanslag van het waterschap Roer en Maas
0ver 2004. Het bedrag was 151 Euro t.o.v. 116 Euro over 2003
een verhoging va ruim 30%.Er hebben volgens de krant duizenden mensen over deze verhoging gebeld.Mijn vraag is of u mij kan mededelen of zo'n forse verhoging zo maar mogelijk is. Kunt u dit in een uitzending behandelen?
met vriendelijke groet,
R.Kaper
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waterschapbelasting roer en maas
-
Cinderella
Re: waterschapbelasting roer en maas
Beste R. Kaper,
Wij hebben precies hetzelfde probleem, onze aanslag is ten op zichte van vorig jaar met dik 100 euro verhoogd! We betalen maar liefst 308 euro! Belachelijk gewoon. Alleen omdat we aan de maas(niet eens direct)wonen moeten we ineens waterkering betalen. We hebben een bezwaarschrift ingediend maar we weten eigenlijk al dat we er niets mee op schieten. Ik snap niet dat ze z"on forse verhoging vanuit het kabinet zomaar toestaan. Ze plukken de mensen gewoon kaal. Je staat gewoon machteloos, ik hoop inderdaad dat ze vanuit radar er een keer aandacht aan besteden. met vriendelijke groet,
Wij hebben precies hetzelfde probleem, onze aanslag is ten op zichte van vorig jaar met dik 100 euro verhoogd! We betalen maar liefst 308 euro! Belachelijk gewoon. Alleen omdat we aan de maas(niet eens direct)wonen moeten we ineens waterkering betalen. We hebben een bezwaarschrift ingediend maar we weten eigenlijk al dat we er niets mee op schieten. Ik snap niet dat ze z"on forse verhoging vanuit het kabinet zomaar toestaan. Ze plukken de mensen gewoon kaal. Je staat gewoon machteloos, ik hoop inderdaad dat ze vanuit radar er een keer aandacht aan besteden. met vriendelijke groet,
-
vanzanten
Wij ontvingen afgelopen week een aanslagbiljet eigenaren van hoogheemsraadschap Hollands Noorderkwartier (Alkmaar eo). De verhoging bedraagt maar liefst 34%. Bij de aanslag ontvingen wij een tweeledige verklaringverklaring. Ten eerste heeft men besloten niet langer in te teren op reserves en ten tweede zijn er frose investeringen noodzakelijk.
Als het melk of het brood opeeens fors duurder wordt komt de overheid onmiddellijk in verweer maar zelf voeren ze enorme prijsstijgingen door.

Als het melk of het brood opeeens fors duurder wordt komt de overheid onmiddellijk in verweer maar zelf voeren ze enorme prijsstijgingen door.
-
Tom
Begin mei hebben wij de acceptgiro van het waterschap mogen ontvangen. Het bedrag dat daarin werd genoemd was zeer verrassend! Een verhoging van 35,7% viel ons ten deel. Dit is natuurlijk onacceptabel. Mijn vraag is dan ook of dit zomaar kan? Gezien de reacties in een opinie-column in het Brabandsdagblad zijn er diverse gemeenten binnen de regio van waterschap Aa en Maas die een verhoging hebben gehad. Sommige tot wel 40%!! Hoe is dit te rechtvaardigen? En als wij er niets aan kunnen doen waar moet dit dan eindigen?