LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkloosheidsvoorzieningen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ferdy Klinckenberg

Werkloosheidsvoorzieningen

Ongelezen bericht door Ferdy Klinckenberg »

Na 38 jaar hard gewerkt te hebben en mij opgewerkt te hebben tot vestigingsmanager van een productiebedrijf met 30 medewerksters, ben ik de éérste keer, door het instorten van de branche, werkloos geworden.
Normaal ontvangt men dan 70 % van het laatst verdiende salaris, denken de meeste mensen dan. Nou, dat klopt helaas niet, want de overheid heeft hierbij verzonnen, dat iemand zoals ik dan maar dubbel gepakt moet worden en maar ± 50 % van het laatst verdiende moet ontvangen. Men heeft voor de W.W. uitkering n.l een maximaal dagloon uitgevonden. Men vergeet hierbij in overweging te nemen, dat men alle voorzieningen zoals verzekeringen etc. hierop heeft afgestemd. Zo is er tevens een zotte regeling, dat men tijdens het eerste jaar van de werkloosheid de vrijwillige ziektekostenverzekering dient aan te houden, terwijl je inkomsten ver onder de ziekenfondsgrens ligt. Ik had, omdat ik mijn werk en mijn mensen miste, vrijwilligerswerk willen gaan doen om zodoende te proberen weer aan de slag te kunnen komen. Dit werd mij onmogelijk gemaakt. Het mocht n.l geen werk zijn, waarvoor iemand anders betaald zou kunnen krijgen en de eventuele inkomsten ( vergoedingen ) zouden dan ook nog van mijn uitkering afgetrokken worden. Om een nog langer verhaal kort te maken, waar zijn wij in dit land mee bezig en hoe wil men mensen zo nog motiveren iets aan de maatschappij bij te dragen? Ik ben inmiddels 52 jaar en zit nog vol energie, heb een berg ervaring en mag nog minimaal 13 jaar werken. De maatschappij heeft mij en mijn leeftijdsgenoten echter al lang uitgeko.... en doet geen moeite meer zich in ons te verdiepen of gebruik van ons te maken. Dan te bedenken, dat in het geheel gezien, de meeste bedrijven niet eens 13 jaar bestaan. Dit wilde ik graag even aan u kwijt. Ik ben in het geheel niet wanhopig, ben gezond, kan gelukkig goed relativeren en vertrouw er op dat men eens tot bezinning komt. Vriendelijke groetjes, Ferdy Klinckenberg :? :?

Gast

Re: Werkloosheidsvoorzieningen

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Ferdy,

Na dit verhaal te hebben gelezen is mijn vermoeden alweer bevestigd,

Hier in dit pokkenland moet je gewoon een grote bek hebben en een aso zijn,dan dragen ze je hier op handen.
Ben je een hard werkende werknemer krijg je nog een schop onder je kont.

Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer een baan kunt krijgen,en de volgende verkiezing rekenen we af met dit aso kabinet.

Groet :twisted:

Gast

70% van maximum dagloon. Ja, ik ken die clausule.

Wat is nou zo frustrerend daaraan: iets derelijks als het zelfde maximum dagloon geldt niet voor ex-politieke personen, ook niet indien ze op eigen verzoek vertrokken zijn.
Zelfs het rapport van de commissie Dijkstal voorziet niet in een matiging onder het mom "politiek bedrijven is iets heel anders met een zgn speciaal afbreukrisico".
Datzelfde rapprt voert ook niet het begrip passende arbeid in.
Tenslotte voor ex-politici is dan rapport ook niet voorzien in een sollicitatieplicht voor leeftijden > 57half.
Het rapport is uitgebracht na alle recente aanscherpingen en wijzigingen van inzichten bij de regering t.a.v. arbeidsparticipatie ouderen.

Afrekenen bij volgende verkiezingen blijft moeilijk t.a.v. bovenstaande punten: de meeste oppositiepartijen zijn het ook eens met de conclusie van Dijkstal.
Kortom het zijn allemaal zakkenvullers.

Gast

Inderdaad, er geldt een maximum uitkering voor de WW.

Je vertelt er natuurlijk niet bij dat je al die jaren ook een bepaald maximum aan premie betaald hebt. Dat maximum dagloon is ook het maximum voor de premieberekening.

Als jij een dikke WW uitkering wilt, dan had je er ook al die jaren een dikke premie voor moeten betalen. Maar toen heb je waarschijnlijk nooit geklaagd.

Gast

Maar heeft die ex-politicus dat dan wel gedaan?

Gast

Volgens mij is er geen maximum premie, ja misschien in een jaar maar zolang je werkt blijf je premie betalen, verplicht!

Gast

Geplaatst op 19 Sep 2004 00:11 door Gast
Volgens mij is er geen maximum premie, ja misschien in een jaar maar zolang je werkt blijf je premie betalen, verplicht!
Je blijft inderdaad premie betalen maar er bestaat wel degelijk een maxium .
Daarvoor kan je extra verzekeren bij een verzekeringmaatschappij dat deze manager dat niet heeft gedaan is weer een ander verhaal.
Als ik me te laag verzekerd voor brand dan wordt er toch ook niet op eens meer uit betaald als ik te laag zat.

hulpbron

Ongelezen bericht door hulpbron »

Hallo Ferdy,

Kijk eens bij www.ontslagnet.nl en wellicht kun je een hoge ontslagvergoeding eisen of krijgen!!??
Succes

Gast

Het grootste probleem is niet alleen dat dit land veel meer werklozen heeft dan de statistieken weergeven, maar dat er zich hordes van verbergen in de hogere echelons van overheidsdiensten.

Met als gevolg dat land en volk aan een permanente reorganisatiewoede wordt
blootgesteld die zijn weerga in de geschiedenis niet kent.

Want als je net een dienst gereorganiseerd hebt, wat ga je dan zitten doen. Niets, dat kan toch niet!

Gevolg, we gooien de term "voortschrijdend inzicht" of iets dergelijks in het strijdperk en beginnen vrolijk van voren af aan. Dat er van de intrinsieke opdracht van die dienst of bedrijf dan niets meer overblijft, mag de pret niet drukken.

Zolang je jezelf prachtige bonussen kunt toebedelen omdat je de gemeenschap met je briljante ideëen hebt kunnen dienen, maal je daar toch ook niet om, nietwaar?

Dat die gemeenschap daar een geheel ander idee over heeft, ach, waar heb je die dure leren laarzen voor.

Gesloten