Ok, ik tast in het duister, maar hier toch mijn vraag/verhaal
wat kan en mag Justitie omtrent zaken Mulder?
ik ben meegenomen vanuit mijn woning voor een delict, krijg daarvan een uitslag met een datum dat ik moet voorkomen, en word de volgende dag overgeplaatst naar de stadsgevangenis.
Binnengeplaatst na een 2e verzoek richting bevolking krijg ik te horen dat het om 3 verkeersovertredingen gaat, en daarvoor 21 dagen moet blijven. Deze uitgezeten, en intern telkens de vraag gesteld hoe de wet hier over geld....online vind je verschillende verhalen, ik weet (meegemaakt nu) 7 hechtenis (gijzeling) per overtreding,ook lees ik max. 7 dagen, ook lees ik dat er 50 euro per dag wordt gerekend, tot een max van 7 dgn....wat is nu het verhaal en de werkelijkheid? ooit heb ik meegekregen dat ieder de wet moest kennen...maar als de mensen die de wet hanteren en uitoefenen
deze niet kunnen verwoorden word het moeilijker; het betrof 3 bekeuringen met een totaal van nog geen 600 euro, mijn vraag is dus: zonder te tekenen mag justitie iemand gijzelen?, en vraag 2, hoe word die straf verrekend? ...... of is het gewoon 21 dagen zitten en het volle bedrag betalen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wet Mulder
Re: wet Mulder
Gijzeling is toegestaan op grond van art. 28 WAHV na toestemming van de kantonrechter. Jij bent behoorlijk opgeroepen om gehoord te worden (art. 28 lid 2 WAHV). M.i. moet je gewoon het gehele bedrag betalen (art. 28 lid 4 WAHV) aangezien gijzeling een dwangmiddel is.
Gijzelen schort je betaling niet op, die moet je alsnog voldoen.
Naar mijn mening dien je ook je kosten van de gijzeling te voldoen inbegrepen de kosten van voeding. Dit zou wel zo netjes zijn.
Grinnik. Is niet alleen 'netjes' maar je moet ook de, in dit geval 21 dagen (gelukkig) betalen.sjoegel schreef:Naar mijn mening dien je ook je kosten van de gijzeling te voldoen inbegrepen de kosten van voeding. Dit zou wel zo netjes zijn.
Laatst gewijzigd door tenormin op 28 mar 2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Eeuh, het bedrag blijft staan na die gijzeling, dus dat volle bedrag moet je nog betalen. Maar kan je je niet beter druk maken over het delict waarvoor je voor moet komen?tattoo barry schreef:Ok, ik tast in het duister, maar hier toch mijn vraag/verhaal
wat kan en mag Justitie omtrent zaken Mulder?
ik ben meegenomen vanuit mijn woning voor een delict, krijg daarvan een uitslag met een datum dat ik moet voorkomen, en word de volgende dag overgeplaatst naar de stadsgevangenis.
Binnengeplaatst na een 2e verzoek richting bevolking krijg ik te horen dat het om 3 verkeersovertredingen gaat, en daarvoor 21 dagen moet blijven. Deze uitgezeten, en intern telkens de vraag gesteld hoe de wet hier over geld....online vind je verschillende verhalen, ik weet (meegemaakt nu) 7 hechtenis (gijzeling) per overtreding,ook lees ik max. 7 dagen, ook lees ik dat er 50 euro per dag wordt gerekend, tot een max van 7 dgn....wat is nu het verhaal en de werkelijkheid? ooit heb ik meegekregen dat ieder de wet moest kennen...maar als de mensen die de wet hanteren en uitoefenen
deze niet kunnen verwoorden word het moeilijker; het betrof 3 bekeuringen met een totaal van nog geen 600 euro, mijn vraag is dus: zonder te tekenen mag justitie iemand gijzelen?, en vraag 2, hoe word die straf verrekend? ...... of is het gewoon 21 dagen zitten en het volle bedrag betalen?