| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WW-uitkering UWV
-
Vreugdevuur
WW-uitkering UWV
Omdat UWV zelf aangaf geen tijd te hebben om voor mij een gedetailleerde specificatie van de nabetaling van m'n WW-uitkering te maken, ben ik zelf aan het rekenen gegaan. Met flink resultaat: ik had nog 3000 euro te goed van UWV. Kassa! Kijk dus goed wat je krijgt en reken het na. Zorg dat je krijgt waar je recht op hebt. Dat kan flink de moeite waard zijn! Misschien eens goed om dit in een uitzending aan te kaarten? Zelf was ik gelukkig bijdehand en pienter genoeg, maar wie zegt hoeveel mensen er nog zijn die ook nog geld tegoed hebben van UWV, maar dat zelf niet na (kunnen) rekenen?
-
Gast
Re: WW-uitkering UWV
Dat is leuk maar een heleboel begrijpen die rekenformules van het UWV niet .Laat staan dat ze dan zelf kunnen uit rekenen.
Vooral voor (gedeeltelijke) WAO`rs wordt het echt te moeilijk .
Vooral voor (gedeeltelijke) WAO`rs wordt het echt te moeilijk .
-
Johan van Gestel
Vrij direct ben ik zelfstandig aan werk gekomen
jammergenoeg was dit maar voor een half jaar
via uitzendsburos ben ik toch weer aan werk gekomen alleen voor een veel lager inkomen
wat gebeurt er na een tijdje kreeg ik last van mijn rug kreeg een zw uitkering
mijn jaar sal was 32000 per jaar zonder vac.geld bijmijn oude werkgever
bij uitzend buros was het 11.86 per uur bruto
wazt hield ik over tijdens mijn ziek zijn zegen en schrijven 800.uero per 4 weken
nou ik wil je wel zegen een persoon bij de sociale dienst ontvangt =/-1100 bruto per 4 weken
nou ik vindt het ronduit belachelijk dat een persoon die altijd gewerkt heeften niet moed willig in de ww blijft zitten op deze manier genaait wordt met uitkerringen
nou ik vindt onze regering regelrecht een stelletje a so's
ze naaien de burgers steeds meer onnodig wel op andere manieren geld over de balk gooien
zoals mensen die hier zogenaamd ingeschreven staan en zelf naar Engeland zijn vertrokken en hier een post adres hebben
zo als de land genoten van mijn vrouw de Somaliars
hondderden hebben hier een p[ost adres en wonnen in England waardoor wij genaait worden met onze uitkerringen
nou laat in godsnaam daar maar wat aan doen
Regering Balke Ende Sodemieter op en laat de mensen die eerlijk altijd voor hun inkommen gewerkt hebben hun recht op een goede uitkering te behouden
zoals bijvoorbeeld ww.zw .pensioen blijf er van af
Ik wil ook nog even kwijt dat personen boven een bepaalde leeftijd nergens meer aanbod komen omdat ze te oud zijn of te duur en steeds krijgen ze een smoes om afgewezen te worden
ik heb ruim 350 vac. aangeschreven
daarbij ook nog diverse open sol. gedaan
voor mij is het echt schandaalig wat hier in Nederland gebeurt en schaam mijzelf Nederlander te zijn
met vrirendelijke groet johan van Gestel
-
Gast
Vreugdevuur,
Heb je dat geld al binnen dan? Of denk je dat je het krijgt. Ik hoop dat het zoveel is, maar reken er maar niet op. Er zijn allerlei kleine regeltjes, zodat je uiteindelijk niets overhoudt. En stel dat je wat krijgt. Duurt paar maanden!
Heb je dat geld al binnen dan? Of denk je dat je het krijgt. Ik hoop dat het zoveel is, maar reken er maar niet op. Er zijn allerlei kleine regeltjes, zodat je uiteindelijk niets overhoudt. En stel dat je wat krijgt. Duurt paar maanden!
-
Gast
Niet goed geinformeerd,'
Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt nu, maar je hebt recht op een uitkering gebaseerd op je eerdere hogere loon. Dat heet de garantieloonregeling. dat gaat over de afgelopen drie jaar en je mag in de tussenliggende periode niet langer dan 1 jaar een ww uk hebben gehad.
Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt nu, maar je hebt recht op een uitkering gebaseerd op je eerdere hogere loon. Dat heet de garantieloonregeling. dat gaat over de afgelopen drie jaar en je mag in de tussenliggende periode niet langer dan 1 jaar een ww uk hebben gehad.
-
Van Berkel
Ja, aan de uitkeringen van het UWV kun je geen touw vastknopen.
En zeker niet als je 2 of 3 regelingen tegelijk hebt (WW, WAO, Ziektewet). Ik kreeg dan weer eens per week betaald en dan per maand en dan van een willekeurige dag tot een willekeurige dag. Dat zal wel te maken hebben met bepaalde peildata. Maar er kwam een flinke spreadsheet aan te pas om een en ander te controleren. Als het voor mij als wiskundige al zo lastig is, ben ik bang dat een ander er helemaal niet meer uitkomt. Gelukkig heb ik nu weer werk.
En wat die andere persoon zegt is waar: Je kunt terugvallen op je oude uitkering als je weer werkeloos wordt. Je houdt dan wel je oude rechten. Dus als je recht hebt op 2 jaar WW en je hebt al 1 jaar opgemaakt, heb je nog 1 jaar over na herleving. Als je opnieuw aanvraagt heb je weer recht op 2 jaar, mits je genoeg dagen gewerkt hebt voorafgaand aan je nieuwe werkeloosheidsdatum. Voor WAO geldt volgens mij ook zoiets. Omdat anders een zieke niet het risico durft te nemen bepaald werk te proberen.
En zeker niet als je 2 of 3 regelingen tegelijk hebt (WW, WAO, Ziektewet). Ik kreeg dan weer eens per week betaald en dan per maand en dan van een willekeurige dag tot een willekeurige dag. Dat zal wel te maken hebben met bepaalde peildata. Maar er kwam een flinke spreadsheet aan te pas om een en ander te controleren. Als het voor mij als wiskundige al zo lastig is, ben ik bang dat een ander er helemaal niet meer uitkomt. Gelukkig heb ik nu weer werk.
En wat die andere persoon zegt is waar: Je kunt terugvallen op je oude uitkering als je weer werkeloos wordt. Je houdt dan wel je oude rechten. Dus als je recht hebt op 2 jaar WW en je hebt al 1 jaar opgemaakt, heb je nog 1 jaar over na herleving. Als je opnieuw aanvraagt heb je weer recht op 2 jaar, mits je genoeg dagen gewerkt hebt voorafgaand aan je nieuwe werkeloosheidsdatum. Voor WAO geldt volgens mij ook zoiets. Omdat anders een zieke niet het risico durft te nemen bepaald werk te proberen.
-
Gast
Gerantiedagloon regeling heeft niets te maken met de duur van de uitkering maar alleen met de hoogte van de uitkering. daar sta ik 100% voor in. De garantiedagloonregeling geldt nl ook als er geen tussentijdse ww is aangevraagd.
Er geldt dan wel dat het dienstverband waarin minder s verdiend niet verwijtbaar is beeindigd. Als er een tussentijdse ww is geld dit ook, anders zou er nl geen ww zijn.
Tijdens uw aanvraag ww had u vraag 36.1 moeten invullen.
eea is na te vragen bij het CWI in uw woonplaats, of via UWV.nl.
Er geldt dan wel dat het dienstverband waarin minder s verdiend niet verwijtbaar is beeindigd. Als er een tussentijdse ww is geld dit ook, anders zou er nl geen ww zijn.
Tijdens uw aanvraag ww had u vraag 36.1 moeten invullen.
eea is na te vragen bij het CWI in uw woonplaats, of via UWV.nl.