| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AVG: wat zijn de regels voor hobbyfotografen?
AVG: wat zijn de regels voor hobbyfotografen?
Ik ben hobbyfotograaf bij motorcross evenementen. Hoe gaat het nou ivm met het AVG. Want ik snap het niet meer. als ik jullie site lees krijg ik de indruk dat ik daar niks mee van doen heb. maar dan spreek ik andere hobbyfotografen die mij aan het twijfelen brengen en zeggen dat het zo niet kan. Ik weet het niet meer
vgr Steven Barels
vgr Steven Barels
Re: AVG: wat zijn de regels voor hobbyfotografen?
Hier wordt eea wel duidelijk uitgelegd. Samengevat, voor journalistieke doeleinden en artistieke uitingsvormen is er de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming, die dit soort dingen regelt. Die wet staat náást de AVG, en is daar ook samen mee in werking getreden per 25 mei. Als fotograaf bij een openbaar evenement heb je een "gerechtvaardigd belang" conform de AVG.Barels schreef:Ik ben hobbyfotograaf bij motorcross evenementen. Hoe gaat het nou ivm met het AVG. Want ik snap het niet meer. als ik jullie site lees krijg ik de indruk dat ik daar niks mee van doen heb. maar dan spreek ik andere hobbyfotografen die mij aan het twijfelen brengen en zeggen dat het zo niet kan. Ik weet het niet meer
vgr Steven Barels
Kijk ook eens op de diverse fotografiefora. Er zijn legio threads met veel nuttige info te vinden.
-
stofzuigertje
Zelf denk ik dat als ik ergens naar toe ga waar ook foto's gemaakt worden door journalisten dat ik niet kan klagen.
Als het Koninklijk huis bij mijn in de gemeente komt binnenkort kun je jezelf in de krant terug verwachten!
Hetzelfde geld als ik straks in Juli ga protesteren op het Malieveld.....
Dan kom ik zeker in het nieuws als ik protesteer tegen de nieuwe grasmat waardoor daar protesteren niet mogelijk is!
Als het Koninklijk huis bij mijn in de gemeente komt binnenkort kun je jezelf in de krant terug verwachten!
Hetzelfde geld als ik straks in Juli ga protesteren op het Malieveld.....
Dan kom ik zeker in het nieuws als ik protesteer tegen de nieuwe grasmat waardoor daar protesteren niet mogelijk is!