LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst te laat met betalen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hellenl

belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hellenl »

hallo

Voor 1 april verstuurd...voor 1 julil je geld ..nou daar klopt dus niets van .
Ik hoor dit jaar voor 1 juli 5000 euro voor de eerste keer terug te krijgen van de belsting dienst en ik heb nog niks , ik zit nu flink ind e problemen.
Ik heb al 10 keer gebeld naar een nummer waar ze niks voor je kunnen doen en ik ben ook niet door hun terug gebeld.
Na lang aarzelen naar ons belasting kantoor toe gegaan en dat was inkiddels 8 dagen gelden, er is mij verteld dat er een voorlopige terug gaaf werd gedaan(zoals het altijd gaat en hoort) en dat ik over 10 dagen mijn geld eindelijk heb.
Ik vind dit niet normaal....1 juli is 1 juli en wat denk je als je op vakantie gaat of gaat verbouwen...daar heb je geld voor nodig!!
Ik baal verschrikkelijk en nog geen briefje niks krijg je van ze

Gast

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door Gast »

als je btw moet betalen en je betaald laat dan krijg je een flinke boete van de belastingdienst. maar zelf betalen ze niet op tijd . het is nemen en geven eigenwijze belastingmannen of koppige vrouwen

CDK voorts

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door CDK voorts »

zodra vast staat dat men geld terug krijgt of betalen moet en de uitkerende instantie deze niet uitkeert of u niet betaald is men wettelijk rente verschuldigd over het uitstaande bedrag.
Wat de burger niet weet is dat ditzelfde ook geld voor de belastingdienst.Helaas doen zij dit niet zelf , maar moet u als ontvanger van dat geld dat aangeven. het liefst per aangetekende brief na 1 juli.
De betere belastings adviseur is hiervan op de hoogte en kan deza actie voor u ondernemen.

hellenl

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hellenl »

bedankt alvast voor jullie reacties....het betreft inkomens belasting 2004

Wachtende

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door Wachtende »

Het is bij ons niet anders. Ook wij krijgen zoals andere jaren ook geld terug ( € 1800 ) en heb ook nog niks mogen ontvangen. Ik heb 2 weken geleden daar over naar de belastingdienst gebelt en men kon mij vertellen, dat ik in de eindfase zat en dat ik het de week erop kon verwachten. Dat is inmiddels meer dan een week geleden en wij hebben ook nog geen enkele reactie van hun ontvangen.

Als ik eind van deze week nog geen bericht heb, zet ik inderdaad mijn belastingconsulent er op en laat haar het wel even regelen. En dat kan ze!

Ps. Wij hebben het nog nooit zo laat gehad!

Wachtende

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door Wachtende »

Nou, ik weet niet hoe het er bij jullie nu voor staat, maar ik heb nog niks gehoord, laat staan betaald gekregen.

nelly mertens

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door nelly mertens »

Zoals zovele ben ik ook belasting plichtige voor de ned wet,werkend in nederland maar woonachtig in belgie.Met mij ook nog onze zoon van 21jaar die een vakantie baantje had in 2002,het teveel aan bel werd hem terug betaald 21-06-2005,let wel ingestuurd voor 1-04-2003 .hij kreeg ook rente terug maar lang niet zoveel als je moet betalen als je te laat betaald.Wij zelf hebben 2003 terug gekregen in december 2004.Wij moeten het wel insturen voor 1-04.En hebben ook recht om de centen terug te krijgen voor 1-07. Wat de moeilijkheid is dat we ons teveel aan bel centen pas na 1-10 kunnen terug ontvangen weet ik niet aangifte is precies eender als de mensen die in ned wonen, ook via internet.PS onze zoon met Tbiljet over 2003 heeft nog niks.Neemt dus geen baantje meer in ned.[/b]

hellenl

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hellenl »

het is nu 20 juli enik heb nog steeds niks!!

rustro60

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door rustro60 »

Ik heb ook tijdig mijn belastingformulier ingevuld over 2004. Kreeg toen echter een aanslag over 2003. In 2003 heb ik geld teruggekregen door de belastingdienst bepaald nadat ik er om gevraagd had. Moet het nu terugbetalen met rente. Er is teveel teruggegeven destijds. Ik zou per 1042005 een voorlopige teruggave hebben moeten krijgen. Aangezien het adres (is hoe je ingeschreven staat bij de gemeente) veranderd is, adres stond niet meer in de stand bij hun heb ik geen voorlopige teruggave gekregen automatisch. Ik heb adreswijziging persoonjlijk schriftelijk doorgegeven aan de belastingdienst maar zij gingen uit van de gemeentegegevens. Ik ben op belastingkantoor geweest en zodra adres er goed weer in de stand zou staan, (heb het schriftelijk nogmaals opgeven op hun advies) zou ik de teruggave krijgen. Na de eerste tijdige belastingaangifte per internet heb ik nog tweemaal een gecorrigeerde aangifte gedaan over 2004. Maar de automatische teruggaven heb ik nooit ontvangen. Ik ben nu ook in de problemen gekomen. Doordat ik rekeningen niet kan betalen en boetes soms vele malen hoger zijn dan de te betalen bedragen.

An

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door An »

Het is nu 27 Juli en ook wij hebben nog niks vernomen, terwijl wij ook een flink bedrag terug moeten krijgen. Alles ruim op tijd ingevuld en opgestuurd.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

Wat een gezeur en gezanik zeg. Is er eens een overheidsdienst die goed werkt, is het weer niet goed als de betaling niet op 1 april binnen is. Voor de goede orde, ze geven aan dat dit een richtdatum is. Bovendien gaat het om een voorschot, dat ze als gunst aan je betalen. De eindafrekening is pas in het najaar.
Als ik belastinginspecteur was keerde ik aan dit soort muggenzifters helemaal geen voorschot meer uit.
Ik heb nog nooit problemen gehad, niet met voorlopige teruggaaf, altijd netjes op tijd, perfect dat je digitaal aangifte kan doen, en altijd op tijd en klantvriendelijk.
En nee, ik werk er niet.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

ja rusto, moet je eens goed luisteren. Jij zit zelf ongelooflijk te kloten met je aangifte, vergeet je bij de gemeente goed in te schrijven op het juiste adres, verkloot nog eens je digitale aangifte en doet die dan opnieuw (terwijl duidelijk is vermeld dat je dit NIET moet doen). En dat je zelf een te hoog voorschot aanvraagt, en dit terug moet betalen is evnident eveneens je eigen schuld.
En dan gaan zeuren dat de belastingdienst het fout doet?! Das een hele goeie grap. Misschien volgend jaar iemand met een beetje verstand je aangifte laten invullen?

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

en Nelly,

Wie in Belgie gaat wonen gaat toch lekker daar belasting betalen? Schijnt juist de reden te zijn dat Nederlanders daar gaan zitten. Dus iets doe je zelf fout...

An

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door An »

Bovendien gaat het om een voorschot die ze je betalen en het is een gunst dat ze die ons betalen?????????????????????????

Hansopje, HET IS WEL ONS EIGEN GELD, HOOR!

Dat jij er niet op hoeft te wachten, wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is!

En ook dacht IK te menen, dat je aangifte voor 1 april binnen moet zijn en de uitbetaling voor 1 Juli

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

zolang het een voorschot is, is het helemaal niet jouw geld, dat is een misvatting. Pas nadat besloten is dat jouw aangifte akkoord is, kun je spreken van je eigen geld. De naam voorschot zegt lijkt me al genoeg. En om zo'n toestand te maken van wat vertraging en dat mensen daardoor zwaar in de financiele problemen komen lijkt me allemaal wat overtrokken. Daarbij als je al een voorschot neemt op je voorschot, en je moet achteraf bijbetalen, dan zijn de rapen gaar...

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

daarbij geldt die 1 juli volgens mij niet als je het invult en opstuurt, maar alleen als je electronisch aangifte doet...

An

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door An »

Ik meen toch ook nog wel te weten, dat de meeste van ons electronisch aangifte doen. Er zullen altijd nog wel mensen zijn, die het handmatig doen, maar dat moet toch ook geen probleem zijn!!!

Wij hebben het zelf door een heel deskundig administratie kantoor laten invullen, wat wij trouwens al jaren doen en hebben nog NOOIT te laat uitbetaald gekregen. En zolang zij het doet, klopt het altijd tot op de cent en daarom durf ik te zeggen, dat het wel degelijk ons eigen geld is!

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door hansop »

Maar als je nog NOOIT problemen hebt gehad, en het gaat 1 keer een beetje mis, maar dat wordt heus wel hersteld, waarom dan zo zitten af te geven op de belastingdienst? Fouten gebeuren overal, en naar mijn idee bij de belastingdienst erg weinig (zeker gelet op de enorme omvang van hun 'klanten'bestand). Ik vind het allemaal erg overtrokken.
En bij jou mag het dan goed ingevuld zijn, dat geloof ik graag. Maar als ik hier verhalen zie over mensen die ZELF geen adreswijziging bij de gemeente doorgeven en allerlei andere domme fouten maken, dan lijken mij verwijten aan de belastingdienst erg sneu.

An

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door An »

De belastingdienst heeft voor zover ik weet, bij ons geen fout gemaakt. Ik vind alleen, dat ze in ons geval en ook bij vele anderen, erg laat met uitbetalen zijn en waarom? Ik kom er niet achter, omdat ze je daar ook van kastjes naar de muur sturen. Ik heb ze gebelt en iedere keer zeggen ze dat wij in de eindfase zitten en volgende week het geld kunnen verwachten. Dat is inmiddels ruim 3 weken geleden en ik heb nog nergens bericht van.

We wachten maar af! We zullen maar zeggen, wat in het vat zit, verzuurd niet. :D

Internet-police
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:16

Re: belastingdienst te laat met betalen

Ongelezen bericht door Internet-police »

An je krijgt je geld heus wel terug, de bealastingdienst is een prima organisatie :lol:

Gesloten