| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete 4 Wielen?
-
MithraMadness
Boete 4 Wielen?
Het volgende doet zich voor:
Geparkeerd gestaan op een strook van 50 cm betegeling (geen gele streep zichtbaar) met twee wielen in de berm (grind en rotzooi).
Vervolgens een boete gekregen wegens het geparkeerd staan met vier wielen op troittoir. Kenmerk: Stilstaan niet de rijbaan gebruiken.
Mijn vraag aan U: in hoeverre is deze bon geldig indien er:
- Geen kleur auto op de bon vermeld staat
- Mijn auto met twee wielen in de berm en twee op het troittoir stond (omschrijving klopt dus niet)
- Er GEEN doorgetrokken streep op het troittoir aanwezig was.
- Mijn auto onmogelijk met vier wielen op een 50 cm breed stuk stoep kan staan
- het een digitale bon is waar ik niet aan kan zien of deze echt of een hoax is.
Ik wil dit namelijk aanvechten. Maak ik een kans, en zo ja wat kost het aanvechten van deze bekeuring mij?
Situatie schets
**[]*** Berm
---[]---- Stoep
/\/\/\/\/\ Straat
Ik heb foto's van de overtreding gemaakt
Gaarne advies.
Geparkeerd gestaan op een strook van 50 cm betegeling (geen gele streep zichtbaar) met twee wielen in de berm (grind en rotzooi).
Vervolgens een boete gekregen wegens het geparkeerd staan met vier wielen op troittoir. Kenmerk: Stilstaan niet de rijbaan gebruiken.
Mijn vraag aan U: in hoeverre is deze bon geldig indien er:
- Geen kleur auto op de bon vermeld staat
- Mijn auto met twee wielen in de berm en twee op het troittoir stond (omschrijving klopt dus niet)
- Er GEEN doorgetrokken streep op het troittoir aanwezig was.
- Mijn auto onmogelijk met vier wielen op een 50 cm breed stuk stoep kan staan
- het een digitale bon is waar ik niet aan kan zien of deze echt of een hoax is.
Ik wil dit namelijk aanvechten. Maak ik een kans, en zo ja wat kost het aanvechten van deze bekeuring mij?
Situatie schets
**[]*** Berm
---[]---- Stoep
/\/\/\/\/\ Straat
Ik heb foto's van de overtreding gemaakt
Gaarne advies.
-
Gast
Re: Boete 4 Wielen?
Even voor de duidelijkheid, MithraMadness
Je stond dus wel op de stoep geparkeerd in plaats van op de rijbaan?
Stond er bij de rijbaan een stop/ parkeerverbod en heb je hem daarom op de stoep gezet?
Of je nu twee wielen in de "berm" zet (die nog verder van de rijbaan af was dan de stoep
) of je parkeert alleen op de stoep.
Het mag niet! Je mag de stoep namelijk niet gebruiken om te parkeren.
Zeker niet door hem er helemaal op te zetten.
Je stond dus wel op de stoep geparkeerd in plaats van op de rijbaan?
Stond er bij de rijbaan een stop/ parkeerverbod en heb je hem daarom op de stoep gezet?
Of je nu twee wielen in de "berm" zet (die nog verder van de rijbaan af was dan de stoep
Het mag niet! Je mag de stoep namelijk niet gebruiken om te parkeren.
Zeker niet door hem er helemaal op te zetten.
-
Gast
Ik heb een bloedhekel aan dat geparkeer op de stoep
Diverse malen heb ik met een kinderwagen de weg op gemoeten omdat er autos op stoepen stonden. En dit niet op de meeste veilige plekken. En met een kinderwagen loop je maar korte tijd rond. Bedenk je eens dat er iemand in een rolstoel langsloopt.
Ben je nou echt zo asociaal en lui dat je niet gewoon even op de parkeerplekken kan gaan staan en die paar meter loopt?
Ik neem aan van wel.
Diverse malen heb ik met een kinderwagen de weg op gemoeten omdat er autos op stoepen stonden. En dit niet op de meeste veilige plekken. En met een kinderwagen loop je maar korte tijd rond. Bedenk je eens dat er iemand in een rolstoel langsloopt.
Ben je nou echt zo asociaal en lui dat je niet gewoon even op de parkeerplekken kan gaan staan en die paar meter loopt?
Ik neem aan van wel.
-
MithraMadness
Het gaat er mij niet om DAT ik fout stond maar dat die bon incorrect is.
Ik weet dat ik fout zit, maar ik vraag of die bon correct is
LEES de ffing vraag n00b....!
En nee asociaal ben ik niet. De gemeente maastricht wel. Ik moet dagelijks met mijn auto naar het werk omdat de NS geen goede dienstregeling heeft en in maastricht zijn er geen vrije parkeerplaatsen waar je je auto kunt neerzetten. Hierdoor ben ik gedwongen om een andere methode te zoeken. De straat hier in kwEstie is een braakliggend stuk stoep (tegels met modder) achter het Il Fiore aan de Avenua Ceramique waar dagelijks 10-20 auto's geparkeerd staan. Voetgangers lopen hier sowieso niet omdat de stoep dermate kapot en slecht onderhouden is dat het gevaarlijk is. De dichtsbijzijnde parkeerplaats kost mij 5 euro per uur.... op 9 uur werken... 45 Euro da's evenveel als die bon!
Nogmaals het probleem: Op de bon staat vier wielen, terwijl ik er met twee wielen op de stoep sta. Is dit een correcte bon?
Ik weet dat ik fout zit, maar ik vraag of die bon correct is
LEES de ffing vraag n00b....!
Goh mooie reactie, zo ontzettend professioneel en ondersteunend... NOT. Je durft je zeker alleen anoniem te beklagen zonder dat je de situatie kent?Ben je nou echt zo asociaal en lui dat je niet gewoon even op de parkeerplekken kan gaan staan en die paar meter loopt?
Ik neem aan van wel.
En nee asociaal ben ik niet. De gemeente maastricht wel. Ik moet dagelijks met mijn auto naar het werk omdat de NS geen goede dienstregeling heeft en in maastricht zijn er geen vrije parkeerplaatsen waar je je auto kunt neerzetten. Hierdoor ben ik gedwongen om een andere methode te zoeken. De straat hier in kwEstie is een braakliggend stuk stoep (tegels met modder) achter het Il Fiore aan de Avenua Ceramique waar dagelijks 10-20 auto's geparkeerd staan. Voetgangers lopen hier sowieso niet omdat de stoep dermate kapot en slecht onderhouden is dat het gevaarlijk is. De dichtsbijzijnde parkeerplaats kost mij 5 euro per uur.... op 9 uur werken... 45 Euro da's evenveel als die bon!
Nogmaals het probleem: Op de bon staat vier wielen, terwijl ik er met twee wielen op de stoep sta. Is dit een correcte bon?
-
Gast
dat er bekeurd word kun je verwachten het is geen parkeerplek en zal dus gewoon bekeurd worden.
zeg niet dat het altijd goed is dat het gebeurt maar anders krijg je wildwest taferelen overal.
waar jij zegt zijn ook wel gratis plekken te vinden alleen zijn er die niet zoveel en dat is spijtig maar dat krijg je als alles steeds maar groter wordt (woonwijken meer auto´s etc)
je geeft nu wel de gemeente de schuld over weinig plekken of dat je moet betalen, maar als je een fatsoenlijke baas had die zou zorgen dat zijn personeel kon parkeren en dat doet ie dus niet.
mijn advies is ga eens praten met je baas want ik neem aan dat jij niet de enige bent met dit probleem.
als je baas vaste plekken huurt in de garage kan dat ook en kan ie afschrijven van de belasting.
als compensatie kan ie een deel van jou vragen (bv je onkostenvergoeding) stel dat die 200 euro per maand bedraagd dat jij dan 25 euro betaald voor het parkeren.
is je baas blij dat jij er bent en jij bent ook blij.
je zult hier echt met je baas over moeten praten, want als jij niet kunt parkeren kun je ook niet werken en heeft ie dus 1 personeelslid minder
zeg niet dat het altijd goed is dat het gebeurt maar anders krijg je wildwest taferelen overal.
waar jij zegt zijn ook wel gratis plekken te vinden alleen zijn er die niet zoveel en dat is spijtig maar dat krijg je als alles steeds maar groter wordt (woonwijken meer auto´s etc)
je geeft nu wel de gemeente de schuld over weinig plekken of dat je moet betalen, maar als je een fatsoenlijke baas had die zou zorgen dat zijn personeel kon parkeren en dat doet ie dus niet.
mijn advies is ga eens praten met je baas want ik neem aan dat jij niet de enige bent met dit probleem.
als je baas vaste plekken huurt in de garage kan dat ook en kan ie afschrijven van de belasting.
als compensatie kan ie een deel van jou vragen (bv je onkostenvergoeding) stel dat die 200 euro per maand bedraagd dat jij dan 25 euro betaald voor het parkeren.
is je baas blij dat jij er bent en jij bent ook blij.
je zult hier echt met je baas over moeten praten, want als jij niet kunt parkeren kun je ook niet werken en heeft ie dus 1 personeelslid minder
-
Gast
Met andere woorden, je stond dus wel degelijk in zijn geheel op de stoep.**[]*** Berm
---[]---- Stoep
/\/\/\/\/\ Straat
je nam geen stukje berm aan de straatkant mee, maar aan de stoepkant.
De bon klopt dus gewoon.
-
Gast
de basis van deze klacht is dus
Ik ben de automobilist. Ik wil niet met de trein want dat vind ik niet handig. Ik beslis dat ik mijn auto ergens buiten de parkeerplekken neerzet. Ik ga op zoek naar een reden om te weigeren een rechtmatige boete betalen.
Ik ben de automobilist. Ik wil niet met de trein want dat vind ik niet handig. Ik beslis dat ik mijn auto ergens buiten de parkeerplekken neerzet. Ik ga op zoek naar een reden om te weigeren een rechtmatige boete betalen.
-
MithraMadness
Nou nee, ik wil wel met de trein maar zo 's morgens vroeg heb ik geen trein vanuit het gehucht waar ik woon. Er gaat daar maar 1 keer in het uur een boemeltreintje. Als ik met de trein KAN gaan doe ik dat ook... veel relaxter en minder stress op de autobaan. Buiten de parkeerplekken? Nou ik zet mijn auto niet BUITEN de parkeer plekken. Je kunt jezelf niet buiten iets zetten wat er niet is. De enige parkeer plekken zijn 2 uur max (5 euro p/u) en vergunninghouders plekken.de basis van deze klacht is dus
Oh en die boete wil ik ook wel betalen, ik wil alleen weten dat hij corrcet is.
Tevens een persoonlijke opmerking naar jou Gast. Ik stel voor dat je je mond houd op dit forum tenzij je iets nuttig te melden hebt.
-
Gast
Voor de 40ste maal, ja, de bekeuring is correct.
Je auto stond namelijk wel in zijn geheel op de stoep geparkeerd!
Je auto stond namelijk wel in zijn geheel op de stoep geparkeerd!
-
Gast
Gewoon aanvechten die bekeuring kost je hooguit een vrije dag, en stuur een brief naar die gemeente met een klacht over het onderhoud.
-
Gast
Het zijn rotgeintjes met dat parkeren, 2 wielen of 4 wielen, geen idee of dit in prijs scheelt,
Als je je auto neerzet op een gebied waar parkeren ongeveer €5,- per uur kost, kun je verwachten dat daar zeer streng wordt gecontroleerd, want dit is natuurlijk een gebied waar Parkeerbeheer, of hoe die instantie maar heet, flink geld verdiend,
Want boete's uitschrijven kan heel snel gaan!.
Als je je auto neerzet op een gebied waar parkeren ongeveer €5,- per uur kost, kun je verwachten dat daar zeer streng wordt gecontroleerd, want dit is natuurlijk een gebied waar Parkeerbeheer, of hoe die instantie maar heet, flink geld verdiend,
Want boete's uitschrijven kan heel snel gaan!.
-
MithraMadness
Ach ik betaal die boete gewoon, zoveel maakt het mij niet uit en zo'n ramp is het nou ook weer niet.
Na overleg heb ik andere werktijden gekregen die beter aansluiten op mijn trein dus dat is ook alweer opgelost.
Wel ga ik puur uit principe de bekeuring aanvechten en daarbij houd dat de politie van de straat
Na overleg heb ik andere werktijden gekregen die beter aansluiten op mijn trein dus dat is ook alweer opgelost.
Wel ga ik puur uit principe de bekeuring aanvechten en daarbij houd dat de politie van de straat
-
Gast
hahahaha, de politie hou je daarmee niet van de straat hoor.Wel ga ik puur uit principe de bekeuring aanvechten en daarbij houd dat de politie van de straat
Dit wordt namelijk niet uitgezocht door degene die het bonnetje heeft uitgeschreven, maar door derden.
Het is een beetje erg naief door te denken dat je hier iets mee opschiet.
Je had zelf eerder moeten bedenken dat je daar gewoon niet mag parkeren.
Waar dan wel te parkeren, vraag je je af?
Tja, dat is aan jezelf, zolang het maar op een plek is waar het wel toegestaan is.
-
MithraMadness
Ach nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik zie wel.
Ik zie wel.
Als je een parkeerbon krijgt en je bent het er niet mee eens, kun je daartegen bij de officier van justitie beroep aantekenen. Je moet wel motiveren op grond waarvan je beroep aantekent. Als reden kun je niet aanvoeren de kosten van het betaald parkeren waardoor je je gedwongen voelt ergens te parkeren waar het blijkbaar niet mag of niet mag zoals jij het gedaan hebt, het niet aansluiten van het openbaar vervoer op je werktijden etc. maar de redenen die op de parkeerbon staan vermeld moet je aanvechten. Dat beroep bij de officier van justitie is gratis, alleen de portokosten van het bezwaarschrift moet je zelf betalen. Op dat beroep komt een uitspraak. Is die uitspraak voor jou negatief dan kun je vervolgens naar de rechter stappen. Daaraan zijn wel kosten verbonden, naar ik meen 90 euro die eerst tijdig betaald moeten worden voordat je beroep door de rechter in behandeling wordt genomen. Betaal je niet of niet op tijd, dan wordt het beroep niet in behandeling genomen. De rechter behandelt het beroep tijdens een openbare zitting waarop zowel jij als de verbalisant moeten verschijnen. Weet je daar je beroep goed te motiveren en wordt je in het gelijk gesteld, krijg je die behandelingskosten ook terug. Parkeerboetes vloeien in de gemeentekas en de grotere gemeentes nemen een bepaald bedrag aan parkeerboetes op in hun jaarlijkse begroting. Het is dus zaak voor gemeentes geregeld op parkeerovertredingen te controleren. Dat wordt allang niet meer door de politie gedaan maar door parkeer - of stadswachters. Vaak kun je geluk hebben dat die de overtreding die ze hebben geconstateerd niet goed motiveren en verkeerde wetsartikelen gebruiken. In dat geval is het instellen van een beroep feitelijk een fluitje van een cent. Want ook voor gemeentes en hun parkeer - of stadswachters geldt dat zij een boete moeten motiveren met het juiste wetsartikel en overtreding.
-
MithraMadness
Berendjan, bedankt voor de instructies ^_^
Dan heb je het over parkeerboetes voor het niet betalen waar je betaald moet parkeren (Laad en los zones horen daar ook bij.)Parkeerboetes vloeien in de gemeentekas en de grotere gemeentes nemen een bepaald bedrag aan parkeerboetes op in hun jaarlijkse begroting. Het is dus zaak voor gemeentes geregeld op parkeerovertredingen te controleren. Dat wordt allang niet meer door de politie gedaan maar door parkeer - of stadswachters.
Daarvoor krijg je ook geen bekeuring maar in bijna alle gemeentes tegenwoordig een belastingaanslag Zo dit toch naar de gemeentekas vloeit .
Bij deze overtreding was het gewoon fout parkeren deze gaat daar ook dan niet naar toe.(In een zone niet betalen waar geen verbodsbord of gele streep staat uitgezonderd.) Deze worden dan ook alleen door de politie zelf geschreven .Heb je een gemeente met Parkeerpolitie ,die mag beiden doen .Maar zijn het alleen parkeercontroleurs ,wachters of hoe het ook mag heten, dan weer niet.
Weet niet hoe dat in Maastricht is daarvoor kan ik niet oordelen .
-
Michellangelo
Digitale bon?
Je bedoelt een door een handcomputer uitgeschreven bon dus, die worden in diverse gemeenten gebruikt en zijn gewoon rechtsgeldig. Grondbeginsel van de bon is dat je in het geheel van de rijbaan af bent en dus met 4 wielen op het troitor zou staan, dat er verder nog een stuk berm is zal men niet over vallen. Je kan bezwaar maken, misschien tref je het, maar ik vermoed dat 99,9% van de rechters zullen oordelen dat het feit onomstotelijk bewezen is, ook al is de onschrijving niet die je zou verwachten.
Je bedoelt een door een handcomputer uitgeschreven bon dus, die worden in diverse gemeenten gebruikt en zijn gewoon rechtsgeldig. Grondbeginsel van de bon is dat je in het geheel van de rijbaan af bent en dus met 4 wielen op het troitor zou staan, dat er verder nog een stuk berm is zal men niet over vallen. Je kan bezwaar maken, misschien tref je het, maar ik vermoed dat 99,9% van de rechters zullen oordelen dat het feit onomstotelijk bewezen is, ook al is de onschrijving niet die je zou verwachten.