LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een maand wachttijd afspraak nieuw paspoort Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jan_de_vries_1973

Een maand wachttijd afspraak nieuw paspoort Rotterdam

Ongelezen bericht door jan_de_vries_1973 »

Ik wilde net een nieuw paspoort aanvragen. Online geprobeerd een afspraak te maken in Rotterdam, maar dat kan (Prins Alexander) pas over een maand. Ik was erg verbaasd en vind de wachttijd wel erg lang. Zie bijgevoegde schermafdruk.

Ik heb gereageerd (https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-formulier/internet) en dit viel me op:
Ik ben niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente Rotterdam en wil hierover een klacht indienen.
Ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van de gemeente Rotterdam en wil hierover een compliment geven.

henk51

Re: Een maand wachttijd afspraak nieuw paspoort Rotterdam

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk dat heel veel mensen gewacht hebben met het aanvragen van een nieuw paspoort omdat vanaf 9 maart de geldigheids duur 10 jaar gaat worden. en ja dan wordt de wachttijd de eerste maand na invoering langer dan normaal.Waarschijnlijk heeft u ook gewacht met aanvragen tot na 9 maart?

gr Henk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jan_de_vries_1973 schreef:Ik wilde net een nieuw paspoort aanvragen. Online geprobeerd een afspraak te maken in Rotterdam, maar dat kan (Prins Alexander) pas over een maand. Ik was erg verbaasd en vind de wachttijd wel erg lang. Zie bijgevoegde schermafdruk.

Ik heb gereageerd (https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-formulier/internet) en dit viel me op:
Ik ben niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente Rotterdam en wil hierover een klacht indienen.
Ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van de gemeente Rotterdam en wil hierover een compliment geven.
Dit is bij alle gemeenten zo, aangezien de introductie van het nieuwe paspoort wat 10 jaar geldig is er aan zit te komen. Dit zorgt voor een stuwmeer aan aanvragen van mensen die al ver van te voren een afspraak hebben gemaakt. Dat staat hier op het gemeentekantoor duidelijk aangegeven voor de ramen, en ook op de site van de gemeente. Dit nog naast de vele aandacht die het nieuwe paspoort, en dit tijdelijke fenomeen, in de landelijke media hebben gehad.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

jan_de_vries_1973 schreef:Ik wilde net een nieuw paspoort aanvragen. Online geprobeerd een afspraak te maken in Rotterdam, maar dat kan (Prins Alexander) pas over een maand. Ik was erg verbaasd en vind de wachttijd wel erg lang. Zie bijgevoegde schermafdruk.

Als u met spoed nodig heeft kunt u spoed procedure aanvragen dan is het een dag,maar daar betaald u wel voor...
Overigens ander deel rdam niet zo lang een week,buren toevallig gisteren aangevraagd

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@vogels, dat mag niet, je mag alleen op afspraak komen.

rozemarijntje

Idd liefste via internet,wij hebben tegenwoordig stadswinkels.
Weet niet of heel ned dar heeft?
Via internet veel regelen en dan langs stadswinkel voor je afspraak..

Hier dus kort

MartinVdock

Ongelezen bericht door MartinVdock »

Mijn paspoort is net verlopen , en wilde vandaag een nieuwe halen . Maar inderdaad 2-4 weken wachttijd. Helaas ga ik binnen 2 weken op vakantie !
"Dan moet u een spoedaanvraag doen meneer " werd er gezegd ....
Normaal is het toch 5 dagen vroeg ik ja maar met de bieuwe paspoorten duurt het langer....
En daar moet ik dan voor gaan betalen ?! Dit is toch niet mijn fout geweest ?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MartinVdock schreef:Mijn paspoort is net verlopen , en wilde vandaag een nieuwe halen . Maar inderdaad 2-4 weken wachttijd. Helaas ga ik binnen 2 weken op vakantie !
Normaal is het toch 5 dagen vroeg ik ja maar met de bieuwe paspoorten duurt het langer....
Dat had je kunnen weten word er dan gezegd, spoedaanvraag ga je heel wat extra's
voor betalen.

MartinVdock

Ik had de afspraak online gedaan voor 10 maart en daar werd niks over gezegd . Heb nergens iets er over gehoord of gezien . Dus nee dit had ik niet kunnen weten ...ik maak wel een bezwaar .

sjohie

MartinVdock schreef:Ik had de afspraak online gedaan voor 10 maart en daar werd niks over gezegd . Heb nergens iets er over gehoord of gezien . Dus nee dit had ik niet kunnen weten ...ik maak wel een bezwaar .
Hoe krijg je door bezwaar maken eerder je nieuwe paspoort? Als die net verlopen is zoals je schrijft, heb je het er ook wel aardig op aan laten komen. 2 weken voor een vakantie nog aanvragen laat weinig ruimte voor overmacht, wat de introductie van het nieuwe 10 jaar geldige paspoort voor de gemeenten in Nederland ook is.

MartinVdock

Normaal duurt het 5 dagen ... Hoezo is 2 weken het er op aan laten komen dan ? Zet dan niet op je site dat het 5 dagen duurt maar 5 dagen tot een maand dan ! Ik maak bezwaar op het betalen van de spoed kosten .. Want waarom moet ik opdraaien voor de overmacht van het nieuwe paspoort... Waar ook geen melding over gegeven is .

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Het nieuwe paspoort is al heeeeel lang bekend, en twee weken voor dat u weggaat het aanvragen, is het noodlot tarten, u wist al veel eerder dat u het nodig had, alleen misschien vergeten ?

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

MartinVdock schreef:Normaal duurt het 5 dagen ... Hoezo is 2 weken het er op aan laten komen dan ? Zet dan niet op je site dat het 5 dagen duurt maar 5 dagen tot een maand dan ! Ik maak bezwaar op het betalen van de spoed kosten .. Want waarom moet ik opdraaien voor de overmacht van het nieuwe paspoort... Waar ook geen melding over gegeven is .
Voor een spoed procedure moet je altijd betalen.
Daarnaast was het allang en breed bekent dat er vertraging zou zijn met het nieuwe paspoort,dit is duidelijk gecommuniceerd door middel van de krant,radio en tv.
Verder weet je al langer dat je paspoort gaat verlopen,dus als je wacht tot het laatste nippertje,dan ben je gewoon dom bezig en gebruik je je hersenen niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MartinVdock schreef:Normaal duurt het 5 dagen ... Hoezo is 2 weken het er op aan laten komen dan ? Zet dan niet op je site dat het 5 dagen duurt maar 5 dagen tot een maand dan ! Ik maak bezwaar op het betalen van de spoed kosten .. Want waarom moet ik opdraaien voor de overmacht van het nieuwe paspoort... Waar ook geen melding over gegeven is .
Dat is al heel lang in de media geweest dat jij er niet opgelet hebt daar
kan de gemeente niets aan doen.

sjohie

Normaal duurt het 5 werkdagen, oftewel 1 hele kalenderweek. :wink: Met normale dingen als files, slecht weer, stakende mensen in de keten etc, is 1 week marge al wat krap in mijn ogen, zeker als je een reis hebt gepland in de nabije toekomst.

En jij hoeft niet persoonlijk op te draaien voor de overmacht van de introductie van het 10 jaar geldige paspoort, dit vergt een klein beetje aanpassingsvermogen van alle Nederlanders. Of had je liever gezien dat ze allerlei tijdelijke krachten hadden ingehuurd en getraind, om iets wat ~4 weken een kunstmatig probleem is, op te lossen?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

MartinVdock schreef:Mijn paspoort is net verlopen , en wilde vandaag een nieuwe halen . Maar inderdaad 2-4 weken wachttijd. Helaas ga ik binnen 2 weken op vakantie !
u had natuurlijk ook wat eerder dan 2 weken voor vertrek naar de datum in uw paspoort kunnen kijken.
dan had u alle tijd gehad om het in orde te maken.

rozemarijntje

Ts heeft waarschijnlijk gewacht tot 9 mrt dan is paspoort 10 jr geldig.
Sommige denken ook zo,oh zo lng mogelijk wachten des te langer geldig...

Ik sluit me aan bij iedereen hier,u wist dat u wegging,eigen schuld,
Kan er niks anders van maken...

Ik zelf altijd ruim op tijd...
Dan maar twee mnd korter geldig boeiend..

Spoed zal hey moeten worden en dat is kassa...dus ..helaas

Alvast wel fijne vakantie

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik neem aan dat de gemeente Rotterdam je informeerd over het verlopen van het paspoort. Wanneer heb je die ontvangen? Als dat minder dan een maand voor het verlopen was, dan was dat misschien slordig van de gemeente.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het op 2 weken aan laten komen is wel risico nemen. Nu komt het door vertraging bij de gemeente. Maar er zijn genoeg andere oorzaken die roet in het eten hadden kunnen gooien waardoor je te weinig tijd had om een paspoort te regelen (onverwacht overwerk, ziekte, noem maar op).

sonja1977

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Ik heb onlangs ook via internet een afspraak gemaakt voor een paspoortaanvraag in Rotterdam.
Dit was nog voor de invoering van de langere geldigheidsdatum, maar evengoed met een lange wachtijd en hierdoor erg dicht op mijn vakantie. Ik heb de afspraak gemaakt op de eerst beschikbare datum van een willekeurige stadswinkel in Rotterdam (en omstreken). Wanneer je dan vervolgens dagelijks kijkt, dan zie je dat er door annuleringen nog wel eens last-minute data vrijkomen. Misschien niet altijd handig met vervoer/werk, maar bij mij heeft dat uiteindelijk wel geleid tot een eerdere afspraak. Succes!

ps: mijn reactie is gericht aan TS ivm de opmerking over het lang wachten op een afspraak. Wanneer de verwerking van de gemeente daarna langer duurt dan de gestelde vijf dagen, is dat natuurlijk een ander verhaal.

Gesloten