LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...
Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...
Als u dit gelezen hebt stemt u tegen.
Als je het in orde vindt dat er bij wet geregeld is dat de gezamelijke Europese uitgaven voor defensie jaarlijks moeten stijgen (ook al zou daar geen enkele aanleiding meer voor bestaan) en het prima vindt dat de Nederlandse lonen voor het gewone werkvolk nog verder onder druk komen te staan door toevloed van spotgoedkope arbeidskrachten uit de nieuwe EU landen dan zou ik zeker JA stemmen.
Maar dit soort dingen worden niet met name genoemd in de uitleg van ons kabinet. Men werkt met rookgordijnen in de vorm van nog gemakkelijkere vrije handel tussen de EU landen onderling (waarvan jij vermoedt dat het eenvoudiger zal gaan, je weet het dus niet echt), eenduidigheid van regelgeving, vetorecht en dergelijke.
Reken maar dat er in de uitwerking van deze Grondwet (die de naam eigenlijk niet verdient) zaken worden (of al zijn) geregeld waar jij en ik absoluut niet achter staan, maar waar we wel de gevolgen van zullen ondervinden, financieel en/of maatschappelijk.
Door de rookgordijnpolitiek van het kabinet stijgt het wantrouwen naar een hoger niveau. Het vertrouwen, waarvan al bekend was dat dit minimaal was, daalt verder naar een dieptepunt. Het vormt voor dit kabinet geen enkel beletsel om haar beleid ongewijzigd voort te zetten.
Dat het referendum nu wordt gebruikt om het wantrouwen en afkeuring tegen het huidige regering kenbaar te maken is natuurlijk jammer. Maar het is kennelijk op dit moment de enige manier om een signaal te geven dat we het als bevolking niet eens zijn met deze regering en haar beleid.
Alle andere signalen zijn niet waarneembaar aangekomen in Den Haag.
Daarom mag van mij dit referendum ook een duidelijk en niet te ontkennen signaal betekenen voor dit kabinet. Iets anders schijnt ze niet te deren.
Of ze zich van dit ultieme signaal wel wat zullen aantrekken, tja, daar heb ik wel zo mijn sterke twijfels over.
De tijd zal het leren, maar mijn stem staat nu al vast: NEE
NEE tegen dit kabinet en deze regering
NEE tegen DEZE voorgestelde Europese Grondwet
NEE tegen minachting en schoffering van het volk
NEE tegen corruptie op hoog en laag bestuurlijk niveau
NEE tegen de oogluikend toegestane belangenverstrengeling van bestuurders
NEE tegen het ongelijke strafrechtbehandeling voor arm en rijk
NEE tegen de egotripperij van onze regeringsfunctionarissen
NEE tegen het onbestraft liegen door politici
NEE tegen verspilling van miljarden aan belastinggeld aan prestigieuze projecten
NEE tegen manipulatie van de uitslag van het referendum
Als je het in orde vindt dat er bij wet geregeld is dat de gezamelijke Europese uitgaven voor defensie jaarlijks moeten stijgen (ook al zou daar geen enkele aanleiding meer voor bestaan) en het prima vindt dat de Nederlandse lonen voor het gewone werkvolk nog verder onder druk komen te staan door toevloed van spotgoedkope arbeidskrachten uit de nieuwe EU landen dan zou ik zeker JA stemmen.
Maar dit soort dingen worden niet met name genoemd in de uitleg van ons kabinet. Men werkt met rookgordijnen in de vorm van nog gemakkelijkere vrije handel tussen de EU landen onderling (waarvan jij vermoedt dat het eenvoudiger zal gaan, je weet het dus niet echt), eenduidigheid van regelgeving, vetorecht en dergelijke.
Reken maar dat er in de uitwerking van deze Grondwet (die de naam eigenlijk niet verdient) zaken worden (of al zijn) geregeld waar jij en ik absoluut niet achter staan, maar waar we wel de gevolgen van zullen ondervinden, financieel en/of maatschappelijk.
Door de rookgordijnpolitiek van het kabinet stijgt het wantrouwen naar een hoger niveau. Het vertrouwen, waarvan al bekend was dat dit minimaal was, daalt verder naar een dieptepunt. Het vormt voor dit kabinet geen enkel beletsel om haar beleid ongewijzigd voort te zetten.
Dat het referendum nu wordt gebruikt om het wantrouwen en afkeuring tegen het huidige regering kenbaar te maken is natuurlijk jammer. Maar het is kennelijk op dit moment de enige manier om een signaal te geven dat we het als bevolking niet eens zijn met deze regering en haar beleid.
Alle andere signalen zijn niet waarneembaar aangekomen in Den Haag.
Daarom mag van mij dit referendum ook een duidelijk en niet te ontkennen signaal betekenen voor dit kabinet. Iets anders schijnt ze niet te deren.
Of ze zich van dit ultieme signaal wel wat zullen aantrekken, tja, daar heb ik wel zo mijn sterke twijfels over.
De tijd zal het leren, maar mijn stem staat nu al vast: NEE
NEE tegen dit kabinet en deze regering
NEE tegen DEZE voorgestelde Europese Grondwet
NEE tegen minachting en schoffering van het volk
NEE tegen corruptie op hoog en laag bestuurlijk niveau
NEE tegen de oogluikend toegestane belangenverstrengeling van bestuurders
NEE tegen het ongelijke strafrechtbehandeling voor arm en rijk
NEE tegen de egotripperij van onze regeringsfunctionarissen
NEE tegen het onbestraft liegen door politici
NEE tegen verspilling van miljarden aan belastinggeld aan prestigieuze projecten
NEE tegen manipulatie van de uitslag van het referendum
Is je naam soms Balkenende, je praat even idioot als hem. Als je je ogen eens opendeed en dit complete topic eens doorlas, dan wist je dat je complete kul bent aan het verkondigen, maar haal dan eerst die plank voor je kop weg en die balk uit je oog, dat leest makkelijker.Gast
Geplaatst op 19 Mei 2005 23:00 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Alle NEE stemmers doen dit enkel en alleen om een reden ze wuillen Geen vooruitgang, niet economisch en niet politiek.
Nee stememrs zijn bang voor verandering en houden het liever zoals het is. Willen niet delen met anderen.
Een Nee stem is een teken dat je niets afweet van de cosmopoltische situatie van de wereld.
Zijn Nee stemmers bang voor verandering? Verandering in een verbeterde situatie zal niemand tegen willen houden, maar die grondwet is echt geen verbetering, eerder een aanfluiting te noemen.
Dat wij niet willen delen met anderen, is een van je zwakke verwijten. Ik neem aan dat je ook meekrijgt dat een groot deel van ons eigen Nederlandse volk zo diep in de nesten zit, dat ze nauwelijks nog hun hoofd boven water kunnen houden. Ik help liever eerst mijn naaste medemens, ook wel de zwakkeren binnen de Nederlandse samenleving genaamd, als er dan nog wat overblijft, dan kunnen we eens gaan denken aan andere arme landen. Jij daarentegen verkondigt hiermee letterlijk dat je eerst andere arme landen helpt, als er dan nog wat overblijft, dan help je de zwakkeren binnen onze Nederlandse samenleving pas.
Met andere woorden, ook al gaan deze mensen kopje onder, dat interesseert jou niet, je geeft het geld dat deze mensen er weer bovenop kan helpen liever weg aan een land waarvan je niemand kent, dat noem ik nog eens gezwam in de ruimte.
En dan je laatste punt, een Nee stem is een teken dat je niets afweet... Ik beweer het tegendeel, een Ja stem is een teken dat je niets afweet...
Jij kunt jouw stelling niet beargumenteren, een behoorlijk aantal Nee stemmers daarentegen wel. Dus jij vindt het fijn om niets te zeggen te hebben, dat er meer bureaucratie komt en jij daarvoor je beurs mag gaan trekken enzovoort. Een groot aantal argumenten waarom deze wet zo slecht is en je gek moet zijn om voor te stemmen, vind je onder andere in dit topic terug.
Je geeft zelf al aan dat je bijna geen kennis hebt van de Europese grondwet, dat je derhalve niet gaat stemmen, is een goede keuze. Maar probeer dan geen adviezen te geven met je veronderstelling van wie weet heeft dit verdrag..., want dat weet je niet.Geplaatst op 20 Mei 2005 09:07 door ikke85
--------------------------------------------------------------------------------
Wat ik jammer vind is dat veel mensen tegen gaan stemmen omdat ze tegen de huidige regering zijn. Maar is dat niet een beetje naief om te doen? Blijkbaar is het dan niet duidelijk waar dit verdrag over gaat.
Ik zelf heb nog niet veel meegekregen van deze grondwet. Domweg omdat het mijn interesse momenteel niet heeft. Ik ga daarom niet stemmen. Het referendum wordt gehouden om de burgers een advies te laten geven. Geef dit advies dan ook alleen naar aanleiding van deze grondwet. Geef niet een negatief advies omdat je tegen deze regering bent. Wie weet heeft dit verdrag wel goede gevolgen voor Europa en Nederland en onthou je dit door nu een negatief advies te geven enkel en alleen omdat je tegen de regering bent.
Zelfs Wouter Bos, die het absoluut niet eens is met de huidige regering, zegt voor het verdrag te zijn. Dus mensen, sta ditmaal ook boven de Nederlandse partijen en ga alleen voor/tegen stemmen als je weet wat het verdrag inhoudt.
nee maar ik weet wel dat het stom is om tegen iets te zijn omdat je tegen de huidige regering bent. Dat is zo makkelijk, daarmee pak je de huidige regering niet. Ik vind het prima als er tegen gestemd wordt maar niet als ik hier de redenen lees dat iemand tegen stemt omdat hij/zij tegen de huidige regering is.
En ik weet wel wat van het verdrag af, maar ik heb me er niet GENOEG in verdiept om een duidelijke mening te kunnen vormen. Dus ik weet best wat de hoofdlijnen zijn, maar die zijn niet genoeg. Het gaat hier om een ingewikkelde materie. En inderdaad dan is het verstandig om geen advies uit te brengen.
En ik weet wel wat van het verdrag af, maar ik heb me er niet GENOEG in verdiept om een duidelijke mening te kunnen vormen. Dus ik weet best wat de hoofdlijnen zijn, maar die zijn niet genoeg. Het gaat hier om een ingewikkelde materie. En inderdaad dan is het verstandig om geen advies uit te brengen.
ikke 85 je geeft een slecht advies.a je eerst verdiepen in de materie,voordat je je mening hierop zet.Je stemt niet dus ga achteraf niet zeuren.Wnt ik begrijp het wel,en dat ze zo paniekerig zijn en nu als een gek aan het folderen zijn zegt al genoeg. We laten ons niet meer door de strot duwen, pressenen bang maken.En ook niet meer dom houden.Zelf rollen ze over elkaar heen dat wijsglas ook al boos is omdat ze er niet waren om zich te verantwoorden op die belangrijke dag.
Het geld over de balk aan het gooien ,en daarbij komt nog dat er veel meer regels bij komen.Laten we ons eigen land behouden en zorg voor dragen voor die mensen die het hoofd niet meer boven kunnen houden.
De economie trek dan aan.Laat me niet lachen!!!!Het is o te huilen.
Maar een ding Stem nee en ga eerst voor de eigen nederlanders die in de knel zitten daar wat aan doen.Voordat het geld met bakken naar
buiten gaan.Dus een VETTE NEE
Het geld over de balk aan het gooien ,en daarbij komt nog dat er veel meer regels bij komen.Laten we ons eigen land behouden en zorg voor dragen voor die mensen die het hoofd niet meer boven kunnen houden.
De economie trek dan aan.Laat me niet lachen!!!!Het is o te huilen.
Maar een ding Stem nee en ga eerst voor de eigen nederlanders die in de knel zitten daar wat aan doen.Voordat het geld met bakken naar
buiten gaan.Dus een VETTE NEE
Ik krijg sterk de indruk dat we op 1 juni geen NEE zeggen tegen de grondwet maar tegen dit kabinet.......90% van de bevolking weet niet eens wat de grondwet inhoud, volgens mij gaat er dan toch wel echt iets mis in dit land.
Ik stem tegen maar ben bang dat het toch geen nut heeft..
Gisteren was er nog een stuk van op tv. Als de meerderheid tegen is kan het alsnog zijn dat de regering wel akkoord gaat en ze doen toch al jaren wat ze zelf willen... Dus ik weet al wel genoeg....
Gisteren was er nog een stuk van op tv. Als de meerderheid tegen is kan het alsnog zijn dat de regering wel akkoord gaat en ze doen toch al jaren wat ze zelf willen... Dus ik weet al wel genoeg....
Men is toch we heel naïef om te denken dat het referendum ook maar iets zal uitmaken. Al zou 90% van de bevolking tegen stemmen, heb dan niet het idee dat het dan dus niet door zou gaan. Pietje Potter en zijn trawanten weten er wel een draai aan te geven om de uitslag naast zich neer te leggen, hoe dom kun je zijn.
Nederland wordt verkwanseld aan een overmacht van Frankrijk, Duitsland en Italië die nu al de lakens uitdelen, denk hierbij maar aan het feit dat bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland zich blijkbaar nu al niet aan de regels en afspraken hoeven te houden van de maximaal afgesproken invlatie.
Ook met de Europese grondwet worden we weer eens genaaid, want wat steld Nederland nou helemaal voor, als leiders van andere landen minachtend onze koningin een paar schouderklopjes geven zonder dat er ook maar iemand van opkijkt. Ik walg van het hele EU gedoe met de in de goudpot graaiende politici die alleen bezig zijn met hun riante onkosten vergoedingen, en ongenuanceerde uitspraken zoals Bolkenstein.
Maargoed, net als het Nederlandse lidmaatschap van de EU en de Euro zal deze gronwet ons ook wel door de strot geduwd worden, omdat pietje potter en z'n clubje aan de lijdraad van de grote landen moet blijven lopen, en verder mond houden niet zeuren.
En dan te denken dat er een tweede wereld oorlog ontstond omdat een stuk uitschot het in zijn hoofd haalde om een derde rijk te gaan vormen (één Europa). Doen we nu niet gewoon wat de nazies in der tijd van plan waren? Nou wat hebben we het mooi voor elkaar in ons landje. Van mij mogen ze er een hek omheen zetten, de gulden terug invoeren en alle voorstanders van de verkwanselarij van ons land de grens overzetten.
Nederland wordt verkwanseld aan een overmacht van Frankrijk, Duitsland en Italië die nu al de lakens uitdelen, denk hierbij maar aan het feit dat bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland zich blijkbaar nu al niet aan de regels en afspraken hoeven te houden van de maximaal afgesproken invlatie.
Ook met de Europese grondwet worden we weer eens genaaid, want wat steld Nederland nou helemaal voor, als leiders van andere landen minachtend onze koningin een paar schouderklopjes geven zonder dat er ook maar iemand van opkijkt. Ik walg van het hele EU gedoe met de in de goudpot graaiende politici die alleen bezig zijn met hun riante onkosten vergoedingen, en ongenuanceerde uitspraken zoals Bolkenstein.
Maargoed, net als het Nederlandse lidmaatschap van de EU en de Euro zal deze gronwet ons ook wel door de strot geduwd worden, omdat pietje potter en z'n clubje aan de lijdraad van de grote landen moet blijven lopen, en verder mond houden niet zeuren.
En dan te denken dat er een tweede wereld oorlog ontstond omdat een stuk uitschot het in zijn hoofd haalde om een derde rijk te gaan vormen (één Europa). Doen we nu niet gewoon wat de nazies in der tijd van plan waren? Nou wat hebben we het mooi voor elkaar in ons landje. Van mij mogen ze er een hek omheen zetten, de gulden terug invoeren en alle voorstanders van de verkwanselarij van ons land de grens overzetten.
Nederland is nu sterk genoeg om zelfstandig heel goed te funtioneren..Ik denk niet dat de Rest van de Eu daar iets aan toe kan voegen.Ik denk eerder ervan kunnen profiteren...Ik denk niet dat de Eu op deze manier goed voor ons landje is ik denk dat we eeerst een diepe dal zal komen maar naar een paar jaar weet niemand meer beter..netzo met de euro vin ik ook al niet zon succes, je went er aan in de loop van tijd... dus zal het wel niet beter op worden....
WOOOOOUUUWW.
De regering begint met de JA campagne ! (kosten 1 miljoen euro = 2,2 miljoen gulden!)
Het eerste het beste spotje is werkelijk een stoot onder de band. Geeft meteen aan hoe de regering op middeleeuwse wijze probeerd ons een oorlog voor te spiegelen wanneer we op NEE stemmen.....
Resultaat: 1-0 voor de NEE - stemmers, het spotje is alweer van de buis....
Wat gaan we nog meer meemaken ?
Vondee
De regering begint met de JA campagne ! (kosten 1 miljoen euro = 2,2 miljoen gulden!)
Het eerste het beste spotje is werkelijk een stoot onder de band. Geeft meteen aan hoe de regering op middeleeuwse wijze probeerd ons een oorlog voor te spiegelen wanneer we op NEE stemmen.....
Resultaat: 1-0 voor de NEE - stemmers, het spotje is alweer van de buis....
Wat gaan we nog meer meemaken ?
Vondee
Laat ze maar komen,ik lust ze rauw.En maar onze belasting voordelen er door jassen.Ze zijn gewoon in paniek met elke avond bij barend
aan tafel een minister te hebben. En Jan Mulder stemook nee toen mevr er was.Maar we zien het wel op de stemdag.Voor het eerst zonder potlood maar electronisch.En potter moet het oerwoud in,kan hij de beesten normen en waarden gaan leren!!!
aan tafel een minister te hebben. En Jan Mulder stemook nee toen mevr er was.Maar we zien het wel op de stemdag.Voor het eerst zonder potlood maar electronisch.En potter moet het oerwoud in,kan hij de beesten normen en waarden gaan leren!!!
De onzin die Zalm verkondigd heeft over de voordelen van de invoering van de euro is bekend, wie gelooft die clown nog?
Met iets kinderachtigs als het songfestival is het al vriendjes politiek bij de oostbloklanden, hoe dacht je dat het zal gaan als het om het grote geld (economische belangen) gaat???
Een dikke NEE!
Met iets kinderachtigs als het songfestival is het al vriendjes politiek bij de oostbloklanden, hoe dacht je dat het zal gaan als het om het grote geld (economische belangen) gaat???
Een dikke NEE!
Maar dit word ons dus ook niet verteld wat de geld en machtsverdeling word.hoe dacht je dat het zal gaan als het om het grote geld (economische belangen) gaat???
Begin toch aardig het vermoeden te krijgen dat ook hier beboterde hoofden het voor het zeggen krijgen in Europa...
als het maar geitenmelk-boter is....
Houd u zich ff bzig met simpeler dingen, doe het maar op de boerderijals het maar geitenmelk-boter is....
Te dom om de opmerking te snappen?!?Houd u zich ff bzig met simpeler dingen, doe het maar op de boerderij
En die ***** van een zalm, die de daling van koopkracht af probeert te wimpelen op de horeca snapt het ook niet helemaal meer. De procentuele stijging in de horeca was 11% in 4 jaar tijd, net als 96-2000. De gemeentekosten zijn met ongeveer 30% gestegen. Achtelijke flipperjunk.
Of die Aars Jan de Geus, met zijn opmerking dat hij begrip had voor mensen in financiele nood, omdat hijzelf ook op de kleintjes moet letten......donder toch op met je 8000 euro schoon per maand.
Als we nee zouden zeggen, zou dat slecht zijn voor de Nederlandse economie......HALLO DEN HAAG, HET GAAT AL SLECHT MET DE NEDERLANDSE ECONOMIE.
Ik ga dit jaar ( als het eraf kan) maar op vakantie naar het oostblok. Ik heb namelijk heimwee naar mijn geld.
Of die Aars Jan de Geus, met zijn opmerking dat hij begrip had voor mensen in financiele nood, omdat hijzelf ook op de kleintjes moet letten......donder toch op met je 8000 euro schoon per maand.
Als we nee zouden zeggen, zou dat slecht zijn voor de Nederlandse economie......HALLO DEN HAAG, HET GAAT AL SLECHT MET DE NEDERLANDSE ECONOMIE.
Ik ga dit jaar ( als het eraf kan) maar op vakantie naar het oostblok. Ik heb namelijk heimwee naar mijn geld.
Klopt we zitten in een recessie, maar dreigen naar een depressie te schieten. Alleen door internationale samenwerking en globaliserieng zijn we in staat geweeets dat tegen te houden. Als we NEE zegegn en van de rijdende trein afspringen is het vrijwel zeker dat we in een depressie schieten, gelijk aan degene in de jaren 80.Als we nee zouden zeggen, zou dat slecht zijn voor de Nederlandse economie......HALLO DEN HAAG, HET GAAT AL SLECHT MET DE NEDERLANDSE ECONOMIE.
Denk je nou echt dat die regering om ons bekommeren.
Echt niet. Die gasten solliciteren alleen naar een baantje in Brussel als het kabinet valt dan kunnen ze daar tenminste terecht.
Want wat denk je dat die grondwet ons gaat kosten. We zullen in een ravijn storten.
Echt niet. Die gasten solliciteren alleen naar een baantje in Brussel als het kabinet valt dan kunnen ze daar tenminste terecht.
Want wat denk je dat die grondwet ons gaat kosten. We zullen in een ravijn storten.