LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wordt ziek van al dat roken .Ook vanwege me gezondheid denk daar maar eens aan.Want roken is gewoon asociaal als jullie weet wat woord werkelijk betekent.Iedereen mag van mij best roken maar het kan toch niet zo zijn dat ik verplicht ben om buiten te gaan zitten om dat ik het benauwd krijg in restaurant .En dan hoef het heus van mij niet geheel rookvrij te worden maar zorg er wel voor dat er plekken zijn waar het niet mag.Dat zie ik nog steeds te weinig .Ook bij pannenkoekrestaurants waar toch erg veel kinderen komen.

En die vergelijking met alcohol als iemand drinkt kan dat overlast geven voor de omgeving maar niet voor mijn gezondheid.
Het te veel drinken bij jongeren is ook erg zorgelijk.
In het verkeer natuurlijk helemaal geen alcohol .Het zal je kind of echtgenote/echtgenoot maar zijn die wordt dood gereden.
Meer alcohol dan snelheidscontroles zou beter zijn maar dat is een ander verhaal.Levert financieel nou éénmaal minder op.

Dat je ongezond gedrag meer mag belasten ben ik mee eens. Alleen zal dat niet helpen.Want iedereen gaat ,zou lang die het nog kan betalen, toch gewoon door.Om nu te gaan zeggen ik wordt harder aangepakt als de ander is een beetje overdreven want op alcohol zitten toch ook wel erg veel accijns.Ook genoeg anti-reclame tegen alcohol op tv ,dat is veel meer dan bij tabak.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry voor de verkeerde zinnen.Maar het is wel te begrijpen .Er zit hier geen spel en gramatica controle op.Had even moeten opletten.

R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Zeg Gast, vertel mij dan eens op welke fles drank ik een anti reclame zie staan in de trand van Drinken schaad de gezondheid, of drinken levert lever en nier klachten op.
Dat zie ik op GEEN enkele fles op de pakjes sigaretten en /of shag wordt je er mee dood gegooid.

Harare
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2003 05:53

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Harare »

Ola,:
Mijn stellingen:

- pakje shag / sigaretten kan vééééééééééél duurder !!!!!,

- roken moet mogen, des te meer er gerookt wordt, des te sneller hebben je medemensen geen last meer van je,

- in mijn directe omgeving accepteer ik geen rokende medemensen meer.

Sorry, maar tot deze stellingen ben ik gekomen door hele persoonlijke en directe ervaringen.

Groetjes,
A. Hardam

Anti-Roker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Anti-Roker »

Van alcohol ga je niet dood als je tenminste normaal drinkt.
In de reclame van alcohol staat dan ook drink met mate .
Als iemand weinig drinkt kan je er natuurlijk niet opzetten dat het schadelijk voor hersens en lever is.Want dat geld nu éénmaal niet voor iedereen. Tabak is altijd schadelijk .Ook voor de omgeving.
Stop er dan gewoon mee en ga hier niet lopen zeuren.

Ben er wel helemaal mee eens dat je alcoholmisbruik ook moet aanpakken .Dat gebeurt ook veel te weinig.

den Draayer

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door den Draayer »

De redenatie van de overheid, laat de rokers dmv hoge belastingaccijns hun mogelijke toekomstige ziekten zelfs financieren, zo onlast men de toch al hoge ziektekosten van de burgers, door de lagere levensverwachting van rokers bespaart men ook op de ouderenvoorziening en bestrijdt men daarmee ook de vergrijzing.

In plaats van allerlei bizarre teksten te plaatsen op de verpakkingen van tabakartikelen zou het eerlijker zijn om teksten te plaatsen als,

Roken is sociaal, u help er de Staat mee.
Vanaf 35 jarige leeftijd, is roken u sociale plicht.
Ontlast financieel u medemens en ga aub roken.
Roken is goed voor de werkgelegenheid.
De een z'n dood is de ander z'n brood.

Rachel

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Rachel »

:twisted:

De enige zinnige reactie in al deze rokerige teksten was deze van klootjesvolk:

Als iemand drinkt ,en je drinkt niet, dan drink je niet mee.
Als iemand rookt ,en je rookt niet, rook je mee.
Dat is het verschil.

Wat je zelf doet moet je zelf weten. Maar zodra de rook uit je mond richting een ander gaat val je iemand lastig.
Maakt niet uit welke smoes je verzint om te kunnen blijven roken.
De waarheid is hard.
De waarheid onder ogen zien is nog veel moeilijker.
En toegeven dat je eigenlijk altijd uit je bek stinkt is helemaal onmogelijk! :twisted:

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

den Draayer als je eerder dood wilt gaan moet je zelf weten .
Maar je hebt geen idee hoeveel een operatie kost om een gezwel te verwijderen.Dan heb ik het nog niet over de kosten doordat z`on iemand niet meer kan werken.
Nee dat in nooit met accijns te vergoeden.
Verder ik die wil stinkrook van je niet inademen want nog veel schadelijker is.

den Draayer

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door den Draayer »

Ik rook en drink niet, heb weinig zin om de staatskas daarmee te helpen spekken.

Al die miljoenen wat die arme verslaafde rokers jaarlijks opbrengen is toch mooi meegenomen.

En de hoge kunstmatig opgedreven ziektekosten, dit materie ligt erg gevoelig, maar dat wist toch iedereen al, liever zwijgen we erover.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat er om dat de accijns niet opwegen wat het werkelijk kost.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Nederland nummer 3 van de hoogste aantal kankergevallen.
Belgie nummer 2, en Frankrijk nummer 1.
Roken die Fransen dan zoveel.

Of zou het iets met die hoge aantal kernenergie centrales in Frankrijk te maken hebben, die koelen met Maaswater dat weer door Belgie naar Nederland stroomt.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Of die Fransen zoveel roken? Ja, op de vraag: heeft u de afgelopen maand gerookt, antwoordt 44% van de Fransen met ja, en 36% van de Nederlanders.

(Bron: ESPAD; survey-jaar: 1999).

(Waarmee ik nog geen bewijs heb geleverd voor het verband tussen roken en kanker hoor, maar je vroeg of Fransen meer roken)

R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Ik ben nu geneigd om de onderzoeken die wijs maken dat roken schadelijk zou zijn in twijfel te trekken.
Want door mijn beroep als overlaat stations medewerker bij de gemeente( vroeger heette het de stortplaats van huis en grofvuil)
Moest ik in het ziekenhuis long foto`s laten maken, waar ik best wel wat angst voor had want ik rook pas 25 jaar twee pakjes shag per week.
Nadat de foto`s waren genomen besloot ik een poging te wagen om te stoppen met roken.
Wat bleek toen ik vanmorgen in het ziekenhuis moest komen voor de uitslag, er werd aan mij gevraagt ok ik rookte, waarop ik in alle eerlijkheid vertelde dat ik sinds een week was gestopt, waarop de assistent tegen mij zei dat kan niet mijnheer want uw longen zijn brand schoon ra ra hoe kan dit dan, want als je de teksten van de pakjes moet geloven dan is roken toch zeer slecht en krijg je er toch longziekte van??
Daar kon de assistent mij geen antwoord op geven.
Ik vind dat ik de anti rokers dit toch ook even moest laten weten.
P/S
deze topic heb ik niet geopend om de voor- en tegenstanders van roken tegen elkaar op te zetten maar om samen een blok tegen de overheid te maken.
mvg.
R.Schuit

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

En die onzin moet ik geloven.

helma

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door helma »

geloven of niet
ik rook al ongeveer 30 jaar en heb enkele maande geleden ook long fotos laten maken.
uitslag brandschoon.
of zouden die fotos niet gelukt zijn?????????????????????

moekie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 okt 2003 13:17

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door moekie »

beste jan, van scheten krijg je geen ziektes enne..................je kunt ook ergens anders gaan zitten,toch?

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

moekie


Geplaatst op 25 Oct 2003 12:53 door moekie


--------------------------------------------------------------------------------

beste jan, van scheten krijg je geen ziektes enne..................je kunt ook ergens anders gaan zitten,toch?

Welke Jan ?Die zie ik hier helemaal niet.
Van mee roken jan je ook kanker krijgen .
En al die praatjes van rokers over foto`s waar niets te zien is geloof ik niet .Dat is alleen maar om hun gedrag goed te praten .
Het is ook slecht voor je bloedvaten trouwens.

ex-roker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ex-roker »

Wees toch allemaal eerlijk.. rokers willen diep van binnen echt wel van die troep af, net als de verslaafden aan andere (genots)middelen onder ons.

Je brengt met je verslaving lekker veel geld in de schatkist, maar wie betaald er als jij lichamelijke klachten overhoud aan je verslaving? Je verzekering die je zelf betaald hebt? Ja, maar daardoor gaan de premies nog meer omhoog en kan de rest van Nederland weer meer gaan betalen. Het is gewoon associaal!

Dit geld ook voor mensen die (risicovolle) sporten beoefenen. Lekker skieën en je nek breken zodat je werkgever een dikke rekening krijgt en het volk je WAO tot je 65 ste kan betalen. Verplicht die mensen maar een verzekering af te sluiten zodat een verzekeraar dit gaat betalen ipv het volk.

Nu kan je natuurlijk zeggen dat je dan niet eens meer op de fiets zou kunnen stappen oid, maar ik vind dat er ergens best een lijn mag worden getrokken.

Ik heb overigens 14 jaar gerookt en ben er nu bijna een jaar vanaf. Was ik maar eerder gestopt! Drinken doe ik met mate (1 fles wijn per week) en voel me daar prima bij.

O ja, het is toch niet meer dan normaal dat als je voor bijvoorbeeld longproblemen wordt opgenomen in het ziekenhuis, ze je verplichten te stoppen met roken? wat heeft de behandeling anders voor een nut?? dat zou hetzelfde zijn als lijnen en elk uur een stuk chocola naar binnen werken.

Ga maar eens kijken in ziekenhuizen. Ik heb zelf een aantal jarren geleden op de longafdeling gelegen en daar lagen eerlijk waar mensen aan de zuurstof die met hun zuurstof fles en al naar het rookhok strompelden om te gaan roken. Dat moet toch niet mogen?!!!

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Je leeft je eigen leven en of je nu de schatkist wil spekken of niet, betalen moet je toch. Als je nu rookt of niet, doodgaan gaan we allemaal. Het maakt voor mensen die roken niets uit of een pakje nu 2.40 of 6.40 kost, ze halen het toch. (ik rook ook) Maar degene die rookt en gaat klagen over de kosten, kijk da's een ander verhaal, je bent niet verplicht om te roken, dus als je de kosten te hoog vindt of je wilt de schatkist niet spekken op die manier, dan moet je hier niet lopen zeuren, maar stoppen met roken.
Om even terug te gaan naar het begin..
Is het een ieder die rookt toevalig opgevallen dat zij gediscrimineerd worden door de overheid???????????
Rokers worden niet gediscrimineerd door de overheid, maar rokers dicrimineren niet rokers. De niet rokers krijgen nu eindelijk gehoor, er komen rookvrije werkplekken. Rokers gaan om de zoveel tijd even een peukje roken, terwijl de niet rokende gewoon moet doorwerken.

Bij mij op m'n werk mag ik (nog wel) roken, in de kantine, maar alleen in mijn eigentijd, dat vind ik een goeie instelling.

En ja, dat overheid profiteerd, qua geld, van rokers, ik geeft ze geen ongelijk. Dit geldt trouwens ook voor alcohol, daar wordt door de overheid ook goud geld mee verdient.

R.Schuit
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2003 14:23

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Geachte gast,
U heeft als ik het zo zie het begin gelezen, waarom leest u het begin dan niet goed want
Volgens mij is er op een fles bier of een fles gedisteleerd geen anti reclame als:"DRINKEN SCHAAD DE GEZONDHEID, DRINKEN IS SCHADELIJK VOOR HET ONGEBOREN KIND, STOPPEN MET DRINKEN VERMINDERD HET RISICO OP DODELIJKE NIER- EN LEVERZIEKTEN ENZ.
Bij een pakje sigaretten of shag staat het pakje er bijna vol van.
Is het een ieder wel eens opgevallen dat er meer mensen per jaar overlijden door drank ( mis) gebruik dan door het roken???
dat er op een pakje sigaretten en/of shag per 1 januari 2004 weer €0.50 als accijns er boven op komt, en geen cent bij alcoholische dranken.
Neem nu het volgende punt volgens de NS is 70% van de treinen rookvrij maar tegen drank (ge)(mis)bruik wordt niet opgetreden dat is in strijd met het belang gelijke rechten, terwijl dat officieel pas per 1 januari verplicht is
Daarbij stelt menig gebruiker cq lezer van deze topic dat de kosten van de gezondheidszorg wordt verhoogt door mede toedoen van de roker, ook hier is er mijn inziens sprake van een misverstand want als een alcoholist wordt opgenomen in het ziekenhuis met lever kanker of op de wachtlijst staat voor een niertransplantatie dan zegt de arts ook niet we helpen u niet voordat u stopt met drinken.

Gesloten