Ik dacht dat we alle horrorscenario's hadden gehad.
Maar het kan altijd erger...
De OZB voor huurders en huizenkopers zou afgeschaft worden.
Hehe eindelijk lastenverlichting. Maar niet heus.
Nu is het plan om de gemeenten EXTRA INKOMSTENBELASTING te laten heffen. Je mag dan straks meteen 4% van je inkomen aan de gemeente geven en die zijn vrij het percentage te verhogen.
OH NEE HE!!!!!
De gemeenten smijten het geld nu al achteloos over de balk aan flauwekul zoals wegversmallingen, lelijke kunstwerken, gemeentehuizen ter grootte van Versailles, allerlei wazige instituten waar je niks aan hebt en snoepreisjes voor ambtenaren.
Ze moeten juist gaan bezuinigen, in plaats van meer te verbrassen.
De overheid heeft al uitgerekend dat de gemeenten in het eerste jaar
2,5 keer zoveel binnen zullen halen als nu en de jaren daarop nog meer. Over de rug van de gewone werkende mensen. Criminelen en zwartwerkers betalen in het nieuwe systeem helemaal niks meer omdat ze zogenaamd geen inkomsten hebben.
Het plan is om deze EXTREME GELDKLOPPERIJ geruisloos in te voeren zodat er geen protest komt. Het eerste jaar wordt je dan in je gewone inkomstenbelasting een beetje gecompenseerd zodat het niet opvalt en in de jaren erop wordt de stofzuiger steeds harder opengedraaid en wordt je portemonnee helemaal leeggezogen. Terwijl er al zo weinig inzat door de Euro, dure energiebedrijven, dure telefoon, dure ziektekostenverzekering, dure treinkaartjes, dure benzine, dure huizen, hoge huren, dure kinderopvang, dure alles.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEMEENTEBELASTING EXTREEM OMHOOG
Re: GEMEENTEBELASTING EXTREEM OMHOOG
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Zijn er ook bewijzen voor te vinden?
-
Jeanine 2
Dat is schrikken he?
Maar we kunnen de kop niet in het zand steken deze keer.
Het staat in de landelijke opiniebladen.
Jammer voor de boeven dat het uitgelekt is.
Tijd voor een groot NEE.
Maar we kunnen de kop niet in het zand steken deze keer.
Het staat in de landelijke opiniebladen.
Jammer voor de boeven dat het uitgelekt is.
Tijd voor een groot NEE.
-
Vraagje
Kan iemand zo vriendelijk zijn een linkje plaatsen, zodat dit verhaal kan worden gelezen door geïnteresseerden. Dan is het wat makkelijker om een eigen mening te vormen en gepast te reageren.
-
Jeanine 2
Ministerie van financiën 20 mei 2005:
De onroerendezaakbelastingen (OZB) kan op termijn worden afgeschaft en vervangen door een aanvullende heffing op de loon- en inkomstenbelasting. Dit stelt de Stuurgroep verkenning van het belastinggebied van gemeenten en provincies voor in zijn rapport “Lokale belastingen: meer, beheerst!”. Minister Remkes (BZK) stuurt het rapport vandaag naar de Tweede Kamer mede namens minister Zalm en staatssecretaris Wijn van Financiën.
Joop Wijn (staatssecretaris van financiën):
opcenten in de inkomstenbelasting met bijheffing of teruggave per gemeente. Het zou ongeveer als volgt kunnen werken.
De inkomstenbelasting wordt eerst met een percentage verlaagd en vervolgens met hetzelfde percentage verhoogd, maar deze verhoging krijgt een apart etiket (een extra regel op de aangifte): opcenten voor uw gemeenten. In eerste instantie zijn dat dus communicerende vaten.
Vanuit het Rijk komt er ook een schuif: de algemene uitkering aan een gemeente wordt verlaagd, en in ruil daarvoor worden de opcenten direct naar de gemeente overgemaakt. En dan begint de herverdeling. Gemeenten die de standaard-opcenten te hoog vinden, geven zelf geld terug aan hun inwoners. En gemeenten die de standaard-opcenten te laag vinden, laten hun inwoners verplicht een extra belasting-bedrag bijbetalen. Het systeem is bepaald niet eenvoudig uit te leggen, hopelijk is het me hierboven gelukt.
Het doel van deze operatie is om gemeenten een ruimer eigen belastinggebied te geven. De gemeenten willen naast autonomie voor hun uitgaven, een grotere autonomie voor hun inkomsten. Daar kun je principiële vraagtekens bijzetten, maar vooral vind ik dat gemeenten kritisch moeten zijn op hun uitgaven en veel beter moeten aangeven wat ze met hun inkomsten voor de burger doen.
DAT KUNNEN WE DUS WEL VERGETEN: MIJN GEMEENTE SMIJT MET GELD EN REAGEERT NIET OP BRIEVEN WAARIN IK VRAAG WAT ZE MET DE BELASTINGVERHOGING VAN 20% PER JAAR DOEN.
DAT KAN LEUK WORDEN: STRAKS HEBBEN ZE HELEMAAL VRIJ SPEL.
VINDEN ZE 4% PER INWONER TE WEINIG (!!!) DAN KUNNEN DE DOODLEUK EEN EXTRA BELASTING HEFFEN
TIJD VOOR PROTEST!!!!!!
Als je meer wil vinden: zoek op trefwoord "opcenten". Zo noemen ze die inkomstenbelasting voor gemeenten. Kijk ook in de landelijke opiniebladen.
Bij de weg: het wordt in 2008 ingevoerd, tenzij de kamer er een stokje voor steekt.
De onroerendezaakbelastingen (OZB) kan op termijn worden afgeschaft en vervangen door een aanvullende heffing op de loon- en inkomstenbelasting. Dit stelt de Stuurgroep verkenning van het belastinggebied van gemeenten en provincies voor in zijn rapport “Lokale belastingen: meer, beheerst!”. Minister Remkes (BZK) stuurt het rapport vandaag naar de Tweede Kamer mede namens minister Zalm en staatssecretaris Wijn van Financiën.
Joop Wijn (staatssecretaris van financiën):
opcenten in de inkomstenbelasting met bijheffing of teruggave per gemeente. Het zou ongeveer als volgt kunnen werken.
De inkomstenbelasting wordt eerst met een percentage verlaagd en vervolgens met hetzelfde percentage verhoogd, maar deze verhoging krijgt een apart etiket (een extra regel op de aangifte): opcenten voor uw gemeenten. In eerste instantie zijn dat dus communicerende vaten.
Vanuit het Rijk komt er ook een schuif: de algemene uitkering aan een gemeente wordt verlaagd, en in ruil daarvoor worden de opcenten direct naar de gemeente overgemaakt. En dan begint de herverdeling. Gemeenten die de standaard-opcenten te hoog vinden, geven zelf geld terug aan hun inwoners. En gemeenten die de standaard-opcenten te laag vinden, laten hun inwoners verplicht een extra belasting-bedrag bijbetalen. Het systeem is bepaald niet eenvoudig uit te leggen, hopelijk is het me hierboven gelukt.
Het doel van deze operatie is om gemeenten een ruimer eigen belastinggebied te geven. De gemeenten willen naast autonomie voor hun uitgaven, een grotere autonomie voor hun inkomsten. Daar kun je principiële vraagtekens bijzetten, maar vooral vind ik dat gemeenten kritisch moeten zijn op hun uitgaven en veel beter moeten aangeven wat ze met hun inkomsten voor de burger doen.
DAT KUNNEN WE DUS WEL VERGETEN: MIJN GEMEENTE SMIJT MET GELD EN REAGEERT NIET OP BRIEVEN WAARIN IK VRAAG WAT ZE MET DE BELASTINGVERHOGING VAN 20% PER JAAR DOEN.
DAT KAN LEUK WORDEN: STRAKS HEBBEN ZE HELEMAAL VRIJ SPEL.
VINDEN ZE 4% PER INWONER TE WEINIG (!!!) DAN KUNNEN DE DOODLEUK EEN EXTRA BELASTING HEFFEN
TIJD VOOR PROTEST!!!!!!
Als je meer wil vinden: zoek op trefwoord "opcenten". Zo noemen ze die inkomstenbelasting voor gemeenten. Kijk ook in de landelijke opiniebladen.
Bij de weg: het wordt in 2008 ingevoerd, tenzij de kamer er een stokje voor steekt.
-
Gast
Kom eens met iets nieuws...
Dit is al zo lang bekent.
Dit is al zo lang bekent.
-
Gast
Jeanine,bedankt voor je uitleg en zo zie je je maar hoe het uitzuigen van de bevolking doorgaat.En daar moet een stokje voor gestoken worden.Het word steeds erger,en hou mijn hart vast wat er nog meer uitkomt.Ik ben toch blij dat er gelekt word zodat je weet waar je aan toe bent,en kan protesteren.Ik ben daar voor,en wat ze de ene weghaalt komen er varianten voor terug.Straks staan we met de rug tegen de muur .Het word tijd dat er verweer komt om ons nog meer uit te persen.
Maar mijn stem was al een dikke NEe.
Maar mijn stem was al een dikke NEe.