LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderbroken gele strepen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door roberto1977 »

bij mij in de straat zijn er gele onderbroken strepen aangebracht
deze strepen zijn zonder aankondiging aangebracht eerst aan de ene kan van de weg en een paar weken later ook aan de andere kan van de weg wij als bewoners zijn hier van niet op de hoogte gesteld dat dit zou gaan gebeuren.
wie weet wat we er tegen kunnen doen ???

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Niets omdat de gemeente kan aanvoeren dat je op de hoogte had kunnen zijn door middel van Gemeentelijke aankondigingen op Internet of in het plaatselijke sufferdje.

Parkeerbeleid en dergelijke mag veranderd worden, ik neem aan dat ze in diezelfde aankondiging ook ruimte hebben gegeven voor inspraak e.d. Blijkbaar heeft niemand daar gebruik van gemaakt en dus voeren ze het gewoon in.

In dit geval is het dus jammer maar helaas......

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door roberto1977 »

dat is het nou er is niks bekend gemaakt door de gemeente ook niet in de krant enz ....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vergeef me, maar dat lijkt me erg sterk. In mijn gemeente wordt het al bekend gemaakt als de gemeente ergens takken gaat zagen.

Volgens mij is het ook een wettelijke verplichting om dat bekend te maken. Doe eens navraag bij de gemeente of de krant die kunnen je vast meer vertellen....

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Zelfs als de (lagere)overheid haar maatregelen helemaal NERGENS bekend maakt beweren ze evengoed dat we het hadden kunnen weten, nietwaar Dilbert29...???

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het spijt me zeer maar in dit geval moet ik Dilbert gelijk geven. Er is zelfs een plicht voor dit soort dingen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Op ieder gemeentehuis of stadsdeel kantoor is een info balie met folders welke de wijzigingen in een bepaalde wijk aangeven. Deze zijn voor een ieder ter inzage. Dat er weinig van deze mogelijkheid gebruik gemaakt wordt, is jammer. Dus loop eens bij het gemeentehuis binnen.

Vr. Gr. Hans.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies dat bedoel ik dus. De mogelijkheden zijn er, maar geen mens maakt er gebruik van.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gemeentelijke besluiten worden in sommige gemeenten zelfs op een stuk of 8 manieren bekendgemaakt. En NOG zijn er mensen die beweren van niets te weten. Dat ligt aan die mensen, niet aan de manier waarop alles bekend gemaakt wordt. Doe maar net alsof je neus bloedt.

Maar wanneer er in het kleinst mogelijke lettertype in een van die huis-aan-huis-bladen staat geschreven dat je op een bepaalde dag tijdens kantoor-uren zomaar 100 euro kan afhalen ter vrije besteding, raad maar eens wie dan vooraan in de rij staat.

Bij mij in de gemeente zijn 4 huis-aan-huis-bladen, er is een lokale zender, er zijn kranten, en wanneer iets in een buurt gebeurt, wordt dat ruim vantevoren huis-aan-huis verspreid, via geadresseerde post, dan wel een ''flyer''. Bovendien is er nog een nauwkeurig bezorgd wijkblad. Dus als je het een niet hebt gelezen, dat kan, maar het lijkt me sterk dat je alle 8 de mogelijkheden om hier kennis van te nemen, niet hebt opgemerkt.

Ik heb het meegemaakt dat er in een paar straten hier in de buurt betonnen bloembakken geplaatst zouden worden om het illegaal parkeren te ontmoedigen. Tot twee keer toe was er een inspraak-avond, ben ik allebei naartoe geweest, en beide keren werd door het handjevol aanwezigen ingestemd met de plannen.

Anderhalve maand na die tweede inspraakavond werd een aanvang gemaakt met de werkzaamheden. En wie kwam er naar buiten, om te protesteren tegen de maatregelen? Mensen die ik tijdens beide inspraakmogelijkheden niet heb gezien.

Ze beweerden glashard dat ze nooit van de plannen op de hoogte waren gebracht, en dat dit als een volslagen verrassing kwam. Daar ik in 1 van die straten woon, en nota bene tot twee keer toe zelf die flyer heb bezorgd, wist ik dat dat gelogen was.

Op een gegeven moment was er een mevrouw uit een van de straten waar die bakken werden geplaatst, die zei, dat haar man was overleden aan een hersenbloeding, omdat de hulpdiensten naar haar mening niet op tijd tot aan haar voordeur hadden kunnen komen. Een naderhand gehouden proef heeft echter aangetoond dat haar woning bereikt werd binnen de daarvoor geldende normen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt mensen op zoveel manieren in lichten en voorlichten als je wilt, als het in hun straatje beter uitkomt, liegen ze allemaal glashard en beweren van niets te weten. Hier izjn tientallen voorbeelden van te noemen.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door roberto1977 »

kijk als ik nou zo`n flyer had gehad dan was het goed geweest maar dat is nou het hele punt die heb ik niet gehad
en dat die strepen er staan maakt me voor de rest niet uit
maar het gaat gewoon om (naar mijn mening) dat er weinig
aankondiging er van gegeven is zoals bijvoorbeeld waarom ze zijn gezet

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door karr-2 »

De flyer is een mogelijkheid geen verplichting. Er zijn ook huis aan huis bladen, het Gemeentehuis, internetsite van de gemeente, lokale radio en tv zenders etc.

Het bestaat niet dat er iets gebeurt in de Gemeente zonder enige vorm van aankondiging. Dat is gewoon een wettelijke verplichting die elke gemeente in het land heeft.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door NAK »

Gele en oranje strepen geven tijdelijke verkeersmaatregelen aan voor respectievelijk binnen de bebouwde kom en buiten de bebouwde kom.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zelfs die zullen aangekondigd worden dus dat doet geen afbreuk aan het antwoord dat ik gaf.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door NAK »

Zelfs die zullen aangekondigd worden dus dat doet geen afbreuk aan het antwoord dat ik gaf.
Dat geef ik toch ook niet aan, of ...........?

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door roberto1977 »

kortom een hoop antwoorden waar ik niet om vroeg
om mensen gewoon raad te geven als ze dat vragen is moeilijk hier merk ik

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik lees alleen maar antwoorden op je vraag. Dat jij je niet goed hebt laten informeren kunnen wij uiteraard niets aan doen.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door roberto1977 »

kortom moeilijk dus
want antwoorden als je had je beter moeten laten informeren heb ik niks aan en vroeg ook daar niet om

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door geldweg »

kan zelfs uitvoering zijn van een besluit wijzigings bestemmingplan uit de jaren 80. Destijds aangegeven dus hadden ze dat nu niet hoeven doen. Besluit kan ook voor regio/buurt gelden en zo aangegeven worden.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onderbroken gele strepen

Ongelezen bericht door NAK »

kortom moeilijk dus
want antwoorden als je had je beter moeten laten informeren heb ik niks aan en vroeg ook daar niet om
En wat ga je nu doen????
Naar het gemeentehuis voor uitleg...............???????

Gesloten