LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONRUST EIGEN BIJDRAGE VANAF 2006 ZIEKENFONDS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Nadenker

ONRUST EIGEN BIJDRAGE VANAF 2006 ZIEKENFONDS

Ongelezen bericht door Nadenker »

Veel mensen realiseren zich niet wat het nieuwe zorgstelsel vanaf 2006 als het doorgaat inhoud.
Dat betekent dat iedere burger minimaal per jaar Euro 1100,- kwijt is aan een basisverzekering.
Daarnaast moet je dus ook nog een aanvullende verzekering hebben zoals voor de Tandarts, Fysiotherapy, ziekenhuisopname's etc etc.
En totaal betekent dat dus een verdubbelding van de kosten die men nu op dit moment betaald.
Gezien het feit dat ons dit niet word gevraagd of dit kan, en of dit uberhaupt wel kan worden opgebracht, naast de komende stijgende lastenverzwaringen, denk daarbij aan accijnsverhogingen, energieverhogingen bij een energiemaatschappij, verghoogde huurprijzen etc etc etc....
In voorzie grote onrust, en we hebben het nakijken..
Het is nu een smeulend vuurtje, en kan aanwakkeren tot een uitslaande brand..............
Al met al zit je dus per ingezetende per huishouding (ouder dan 18 jaar) op +- dan op Euro 135 per maand aan ziektekostenpremie....
Nu is dat nog +- tussen de 60 en 66 per maand (goed verzekekerd)
En veel zijn hier niet van bewust.. En brengt weer schade aan de economie, want weer minder te besteden betekent minder inkomsten van BTW etc etc voor Zalm.....
En ik zie de krantenkoppen al voor me "KABINET BALKENDE VERANTWOORDELIJK VOOR DE OPNIEUW VERHARDE EN TWEEDELING IN ONZE SAMENLEVING

Nietnadenker

Re: ONRUST EIGEN BIJDRAGE VANAF 2006 ZIEKENFONDS

Ongelezen bericht door Nietnadenker »

Er bestaat ook zoiets als een zoekfunctie. Er zijn reeds meerdere topics open die over dit thema gaan.

Wat mij betreft mag deze dicht.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bovendien klopt er geen zak van het bovenstaande verhaal.

Hij zwijgt over de zorgtoeslag, want die biedt juist een betere bescherming bij te hoge ziektekosten in relatie tot je inkomen zoals je die nog nooit geweest is.

En die 1100 moet je vergelijken met wat er nu betaald wordt aan premie aan het ziekenfonds PLUS wat er via je loon afgedragen wordt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

och en dan betaal je toch niks? Als het erg is wordt je toch wel geholpen..........gratis en voor niks.

WVS

Ongelezen bericht door WVS »

En die 1100 moet je vergelijken met wat er nu betaald wordt aan premie aan het ziekenfonds PLUS wat er via je loon afgedragen wordt.
Dan weet ik niet wat voor werkgever je hebt, maar ik kom in 2 jaar nog niet op die 1100 Euro????
Zwetskoek dus..
Bovenstaande is correct..

Gesloten