Ik heb echt een absurde verhaal. Ik was half Oktober op een zaterdagavond naar Rotterdam gegaan om met een aantal vrienden uit te eten. Helaas had ik me niet goed geïnformeerd en had geen chipknip meegenomen om bij parkeerautomaat te kunnen betalen, na een paar keer rondjes rijden om een geschikte plek te vinden (wat niet te vinden was) bel ik met restaurant of ze een oplossing voor me hebben. En jawel, ze hadden speciale kaarten (stadskaart!) die ik tegen betaling kon gebruiken. Ik parkeer ergens in de buurt van het restaurant en haal het kaartje (die door personeel van restaurant werd gekrast) en leg het achter de voorruit aan de bestuurderskant en ging terug naar restaurant. Om middernacht loop ik terug met een Rotterdamse vriend terug naar de auto en ja hoor onder mijn ruitenwisser een bekeuring... lachwekkend vindt het die vriend van mij, maar ik kon niet echt om lachen
Thuis aangekomen een bezwaar aangetekend en samen met parkeerkaartje opgestuurd.
Vorige week kreeg ik eindelijk een antwoord: AFGEWEZEN.
En de reden daarvan is dat ik niet had kunnen bewijzen dat mijn parkeerkaartje op een juiste manier en zichtbaar geplaatst was
Absurd vind ik dat, hoe moet ik dat dan bewijzen, moest ik een foto van maken of zo? Toevallig had ik die vriend van mij aangeboden om hem een lift te geven, anders had ik geen getuige en ook geen bewijs. Zou zijn verklaring voldoende zijn om mijn gelijk te bewijzen? Dat moet nog blijken.
Groetjes,
Vida