LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren in Rotterdam!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Vida

Parkeren in Rotterdam!

Ongelezen bericht door Vida »

Hallo,

Ik heb echt een absurde verhaal. Ik was half Oktober op een zaterdagavond naar Rotterdam gegaan om met een aantal vrienden uit te eten. Helaas had ik me niet goed geïnformeerd en had geen chipknip meegenomen om bij parkeerautomaat te kunnen betalen, na een paar keer rondjes rijden om een geschikte plek te vinden (wat niet te vinden was) bel ik met restaurant of ze een oplossing voor me hebben. En jawel, ze hadden speciale kaarten (stadskaart!) die ik tegen betaling kon gebruiken. Ik parkeer ergens in de buurt van het restaurant en haal het kaartje (die door personeel van restaurant werd gekrast) en leg het achter de voorruit aan de bestuurderskant en ging terug naar restaurant. Om middernacht loop ik terug met een Rotterdamse vriend terug naar de auto en ja hoor onder mijn ruitenwisser een bekeuring... lachwekkend vindt het die vriend van mij, maar ik kon niet echt om lachen :x .
Thuis aangekomen een bezwaar aangetekend en samen met parkeerkaartje opgestuurd.
Vorige week kreeg ik eindelijk een antwoord: AFGEWEZEN.
En de reden daarvan is dat ik niet had kunnen bewijzen dat mijn parkeerkaartje op een juiste manier en zichtbaar geplaatst was :shock: !!!

Absurd vind ik dat, hoe moet ik dat dan bewijzen, moest ik een foto van maken of zo? Toevallig had ik die vriend van mij aangeboden om hem een lift te geven, anders had ik geen getuige en ook geen bewijs. Zou zijn verklaring voldoende zijn om mijn gelijk te bewijzen? Dat moet nog blijken.

Groetjes,

Vida

Gast

Re: Parkeren in Rotterdam!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou die parkeerboete niet betalen en lekker voorlaten komen.
Jij had toch een parkeerkaartje van het Restaurant gekregen, bovendien heb je getuige, nou dan zou ik mij niet te sappel overmaken.
Ik durf dus niet voor 100% met zekerheid te zeggen dat je in het gelijk gesteld word door de Politie Rechter, maar onder het mom; nooit geschoten is altijd mis, zou ik zeer zeker die parkeerboete niet betalen en hetgeen ik al zei, voorlaten komen, vooral omdat je getuige hebt.
Succes

Gast

Je kan ook mobiel en per credit (mits al een aangepaste automaat) betalen .En was er geen 24 uurs parkeergarage (staat aangegeven als je in het centrum was) in de buurt
Verder moet je wel een goede getuige hebben .
Ik ken die kaarten voor bewoners..
Het probleem is dat je niet kan bewijzen of je dat niet naderhand hebt gedaan .

En nog wat .
Het eerste proces dat je niet met munt kan betalen is gewonnen maar de gemeente is hier tegen in beroep gegaan .
Tot die tijd gaat gewoon alles door. De partijen voor de burger in de gemeenteraad zoals ze het zelf zeggen .Laat me niet lachen .

henk10

Ongelezen bericht door henk10 »

Vanaf het begin dat die automaten er stonden heb ik het belachelijk gevonden dat je gedwongen wordt tot het gebruik van chipknip terwijl dat zeker op dat moment een TOTAAL niet gangbare betaalwijze was en volgens mij nog steeds niet is.

Ik kan begrijpen dat de gemeente Rotterdam afwilde van contant geld in de automaten want die werden nogal eens gesloopt. Maar er zijn meerdere manieren van elactronisch betalen en de Gemeente had minstens één alternatief moeten bieden, bijvoorbeeld credit card of pinnen.

Persoonlijk denk ik dat de Gemente veel geld heeft gekregen om deze flop (de chipknip) opnieuw leven in te blazen.

Anyway, mijn advies aan jou is: niet betalen! Laat maar voorkomen. je had een geldige kaart. Ik denk dat de rcehter een stuk milder zal zijn dan de gemeente zelf bovendien is misschien tegen die tijd ook in Hoger Beroep besloten dat alleen de mogelijkheid om te betalen met chipknip niet wettelijk is.

Gast

Maar er zijn meerdere manieren van elactronisch betalen en de Gemeente had minstens één alternatief moeten bieden, bijvoorbeeld credit card of pinnen
Zoals ik al zei is mits al aangepast kan je hiermee al betalen .
Dat ze dit eerst hebben gedaan bij de toerisische trekkers (spido ,euromast enz ) is logisch.
Voor elke automaat een pinvoorziening is bijna onmgelijk .
Ik vind chippen voor te parkeren wel makelijk(afgezien dat banken ieder jaar weer een bijdrage vragen) Even een chipkaart erin bedrag en ja simpeler kan het niet.

Dat merk ik altijd weer als ik voor de automaat van de parkeergarage van het EMC (dijkzigt) sta waar je alleen maar met munt of papier kan betalen. Afgezien dat je dan ook nog een tijd in de kou staat wachten hierdoor omdat daar maar bij de polikliniek één z`on ding staat.
Maar iedereen hier voor gaan verplichten gaat veel te ver.
En het proces zullen ze uiteindelijk wel verliezen waar de gemeente Nijmegen ook te maken mee krijgt .

Dat het verder is mislukt komt eerst instantie dat de postbank en de andere banken niet dezlfde passen hadden .
De mogelijk plaatsen zijn altijd te beperkt geweest en nu zien ze zelfs water branden als je woord chippen nog zegt.

henk10

Ongelezen bericht door henk10 »

Wat ik tevens een gebrek vind, is dat nergens is aangegeven waar het dichtstbijzijnde oplaadpunt is. Als je zonder zit, weet je echt niet waarv je op kunt laden. Er zijn maar heel weinig oplaadpunten in Rotterdam. Daar heb ik me echt over verbaasd en daarom is het helemaal een slechte service

Gesloten