| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paspoort en id-kaart
Paspoort en id-kaart
De vakantietijd is weer aangebroken, dus er worden weer veel paspoorten en id-kaarten aangevraagd. Ik werk zelf bij een gemeente en ben benieuwd naar de ervaringen met het aanvragen. Dus: is het goed gegaan of niet?
Re: Paspoort en id-kaart
Vraag 1: Werk je zelf op de GBA?
Vraag 2: Wat is de diepere achtergrond van deze vraag?
Vraag 3: Is het houden van een kleine equête op je eigen gemeente niet effectiever?
Want als je van fouten wilt leren, zal je eerst moeten maken......
Vraag 2: Wat is de diepere achtergrond van deze vraag?
Vraag 3: Is het houden van een kleine equête op je eigen gemeente niet effectiever?
Want als je van fouten wilt leren, zal je eerst moeten maken......
Als je zelf bij een gemeente werkt lijkt het
mij beter dat je ons nu verteld hoe je een
verklaring omtrent gedrag zonder fouten krijgt.
Niemand die op je topic regeerde wist het
volgens jouw.
mij beter dat je ons nu verteld hoe je een
verklaring omtrent gedrag zonder fouten krijgt.
Niemand die op je topic regeerde wist het
volgens jouw.
1. nee, ik werk niet op een GBA. 2. moet er een diepere achtergrond zijn dan? Misschien gewoon interesse? Of is dat niet voldoende? 3. bij mijn gemeente is een klanttevredenheidsonderzoek gedaan met een positieve uitslag. Ik ben gewoon benieuwd wat de algemene opinie is over dit onderwerp. Daar is een forum toch voor???
Het onderwerp van de VOG is volgens mij afgesloten. Ik heb daar een vraag gesteld waarop blijkbaar geen ter zake doende reacties komen. Maar stuur gerust even je mailadres als het je zo interesseert, dan zal ik het je persoonlijk mailen.
Het onderwerp van de VOG is volgens mij afgesloten. Ik heb daar een vraag gesteld waarop blijkbaar geen ter zake doende reacties komen. Maar stuur gerust even je mailadres als het je zo interesseert, dan zal ik het je persoonlijk mailen.
Ik hoorde van een mevrouw in de flat waar ik woon,en die mevrouw is 84 jaar,moest een nieuwe id kaart halen. Weet je wat er tegen die mevrouw gezegd wordt? U moet foto's hebben die niet ouder zijn als een half jaar oud,dus die mevrouw weer terug naar huis met de rollator met de wijkbus! Hoezo bureaucratie?
Het is inderdaad een drama dat zelfs senioren zich aan regels moeten houden.k hoorde van een mevrouw in de flat waar ik woon,en die mevrouw is 84 jaar,moest een nieuwe id kaart halen. Weet je wat er tegen die mevrouw gezegd wordt? U moet foto's hebben die niet ouder zijn als een half jaar oud,dus die mevrouw weer terug naar huis met de rollator met de wijkbus! Hoezo bureaucratie?
Je zou toch zeggen dat mensen boven de 65 zich niet meer aan de regels hoeven te houden.....
-
Martin1976
idd. ook voor ouderen gelden de regels, maar om even op het topic terug te komen, ik heb in het voorjaar net een nieuw paspoort aangevraagd, ging uitstekend. Vooraf even foto's laten maken, hoefde op het gemeentehuis alleen even te tekenen en een weekje later een splinternieuw paspoort opgehaald, geen centje pijn! 
Ik laat standaard nieuwe foto's maken als ik een ID kaart of paspoort nodig heb of laat verlengen. De regels omtrent foto's veranderen nogal eens en op die manier ben je altijd correct bezig.
Pasfoto's kosten niet veel en je kunt ze voor vele doeleinden gebruiken.
Pasfoto's kosten niet veel en je kunt ze voor vele doeleinden gebruiken.
Een beetje begrip voor een mevrouw van 84 zou toch wel kunnen?
-
L.Rozenwater
Iemand heeft geen identiteitsbewijs en wil er eentje aanvragen bij de gemeente. Hoe wil de desbetreffende loketbeanbte bepalen wie de aanvrager/vraagster werkelijk is ?
In mijn eigen geval: Toen ik voor het eerst zo'n kaart aanvroeg bij de gemeente en ik het bovenstaande aanvoerde, kreeg ik als antwoord: "Ik geloof u op uw eerlijke gezicht...." Sorrie, maar als ZO een id-bewijs wordt verstrekt, heeft het wat mij betreft geen enkele waarde.....
In mijn eigen geval: Toen ik voor het eerst zo'n kaart aanvroeg bij de gemeente en ik het bovenstaande aanvoerde, kreeg ik als antwoord: "Ik geloof u op uw eerlijke gezicht...." Sorrie, maar als ZO een id-bewijs wordt verstrekt, heeft het wat mij betreft geen enkele waarde.....
Soms heeft iemand bijvoorbeeld wel een rijbewijs, dan kun je dat gebruiken. Al dan niet in combinatie met 'identificerende vragen'. Die stel je overigens ook als iemand helemaal geen legitimatie heeft. Kunnen vragen over die persoon zijn (eerdere woonadressen, vragen over familieleden bv).
eerder adres: ergens in Marokko'identificerende vragen' ..... Kunnen vragen over die persoon zijn (eerdere woonadressen, vragen over familieleden bv).
familieleden: ergens in Marokko
inburgerings papieren: woningbrand verloren gegaan
en nu?
Goed voor een nederlandse met familie in nederland is het wat makkelijker, maar als je de familie beld moet je ook maar gokken. Misschien heeft ie wel de buren als zijn familie opgegeven.
Als je geen identificatie hebt moet je maar contact opnemen met de staat, en kies dan vooral de AIVD want dan krijg je een paspoort en zal een minister die weer afpakken zodra je in Zembla bent geweest.
Het is van de zotte, verplicht DNA/Iris afstaan bij geboorte zou de oplossing zijn. Mocht onverhoopt je documenten verloren zijn gegaan, dan laat je gewoon een DNA/Iris test doen.