LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] registratie bkr

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
deditte
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:09

registratie bkr

Ongelezen bericht door deditte »

ik heb een registratie bij bkr. bij de registratie van de abm amro bank staat dat er E250,- of meer is afgeboekt. er staat een werkelijke einddatum bij uit september 2006. dit kan volgens de BKR alleen wanneer er spraken is van een finale kwijting. daar ben ik dus vanuit gegaan. ik heb namelijk ook nooit een brief van een incassobureau gehad.
nu vier jaar later krijg ik van mastrigt en partners een brief of ik ff binnen tien dagen een bedrag van E32.000,- wil betalen. dat is inclusief de rente (E9000,-) van de afgelopen vier jaar. kan dit nou allemaal zomaar?

Rescue
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:18

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Rescue »

--nu vier jaar later krijg ik van mastrigt en partners een brief of ik ff binnen tien dagen een bedrag van E32.000,- wil betalen. dat is inclusief de rente (E9000,-) van de afgelopen vier jaar. kan dit nou allemaal zomaar? --

Ligt eraan, waarvoor was de rekening ?

Sommige rekeningen verjaren pas na 5 jaar.........

Wat dat met bkr en kwijting te maken heeft is me niet duidelijk.......
Zat je in de wsnp ?

deditte
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:09

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door deditte »

de bank had me bij de BKR onder die vermelding afgeboekt.
ik was toendertijd inderdaad bezig met schuldsanering

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Heb je de vraag die je hier stelt ook al aan de deurwaarder gesteld? Die kan je meestal het beste antwoord geven.

Ik snap je verhaal niet helemaal. Misschien moet je, als je tenminste advies wilt, even alle feiten op een rijtje zetten. Sowieso kan ik je wel vertellen dat een melding bij de BKR (en de uitleg die zij erbij geven) niets zegt over het al dan niet hebben van een schuld. Als je zelf al niets weet over een schuld en een finale kwijting, lijkt het me dat de gegevens bij de BKR niet juist zijn of dat de uitleg niet klopt.

Was je bezig met schuldsanering of zát je in de schuldsanering? En zo ja, hoe is die schuldsanering geeindigd?

Rescue
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:18

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Rescue »

--Alle schulden die ontstaan zijn voor de datum dat u bent toegelaten tot de schuldsanering vallen onder de werking van de Wsnp. Artikel 299 van de Faillissementswet geeft u hier meer informatie over.
De enige uitzondering hierop is de langlopende studieschulden bij de Informatie Beheer Groep (artikel 299a van de Faillissementswet). De schulden betreffende strafrechtelijk boetes, wederrechtelijk verkregen voordeel en schadevergoedingen voor slachtoffers van misdrijven (art. 358 lid 4 van de Faillissementswet) worden wel meegenomen in de toepassing van de Wsnp, maar vallen niet onder de werking van de schone lei. Het onbetaald gebleven gedeelte van deze schulden dient u daarom na afloop van de Wsnp nog te betalen. --

http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq ... 769D1E80AD

Nieuwe schulden gemaakt Tijdens schuldsanering vallen ook niet onder de kwijting.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door miriam42 »

hallo

ik heb daar ook een vraag over als je uit de schuldsanering komt dus alles is afgerondt blijf je dan nog een bkr registratie hebben ???

groetjes

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
bij de registratie van de abm amro bank staat dat er E250,- of meer is afgeboekt.
nu vier jaar later krijg ik van mastrigt en partners een brief of ik ff binnen tien dagen een bedrag van E32.000,- wil betalen. dat is inclusief de rente (E9000,-) van de afgelopen vier jaar. kan dit nou allemaal zomaar?
Sorry hoor, maar het is wel verregaand onzorgvuldig om te verwachten dat een schuld van Euro 23.000,- zomaar is afgeboekt omdat er een afboekingskode in het BKR register staat.

Kan dit zomaar, ja natuurlijk als je zelf geen actie onderneemt

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door JtC »

@ Miriam: Jazeker, theoretisch tot 5 jaar (naar ik meen), maar de praktijk duurt soms veel langer dan dat. Ik geloof dat de betreffende schuldeisers dit "af" moeten melden bij BKR, maar daar geen haast mee maken.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door WilWil »

miriam42 schreef:hallo

ik heb daar ook een vraag over als je uit de schuldsanering komt dus alles is afgerondt blijf je dan nog een bkr registratie hebben ???

groetjes

De negatieve BKR registratie blijft nog 5 jaar staan, nadat de restant schuld is kwijtgescholden.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door miriam42 »

ook al heb je de schuldsanering goed afgerondt want dan is er toch geen schuld meer ????

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door JtC »

correct, minimaal.

Willemvanoranje
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mei 2010 10:33

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Willemvanoranje »

Ik heb nog nooit zo een onzin gelezen als hier...

Beste schuldenaar,

Neem als je iets wil weten over jouw registratie bij BKR te Tiel contact op met BKR of kijk op www.BKR.nl

Het is een organistaie ingesteld door de banken... Je registratie blijft als je je schuld niet hebt voldaan of je hebt bijvoorbeeld een doorlopend krediet.

Als je alles netjes hebt betaald en je wilt geen registratie meer dan kun je in overleg met je bank. In veel gevallen is een registratie bij BKR een reden om je niet nog een krediet of een vorm ervan te geven.

Ga altijd in overleg met je schuldenaars/banken het zijn geen wetteloze instellingen en zullen je zeker proberen te helpen. :D

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Rinus M »

Willemvanoranje schreef:Ik heb nog nooit zo een onzin gelezen als hier...

Beste schuldenaar,

Ga altijd in overleg met je schuldenaars/banken het zijn geen wetteloze instellingen en zullen je zeker proberen te helpen. :D
Hallo,

WvO: de regel over onzin vindt ik niet geplaatst, maar ja wie ben ik.

Ik was getrouwd in gemeenschap van goederen, dus alles was van mij en mij ex-vrouw. Door mijn werk ben ik 2 jaar lang in het buitenland geweest (kraanmachinist) ik kwam soms om de 3 maanden naar huis. Nu bleek mij ex-vrouw schulden te hebben gemaakt en heeft een scheiding aangevraagd en alles uit handen gegeven aan het GKB. Zij zat in de schuldsanering, waar ik geen belang bij had, en heb mijn deel betaald.

Nu kreeg ik bij het BKR een neg. registratie omdat het GKB alles heeft afgehandeld voor mijn ex-vrouw, en wij getrouwd waren in gem. van goederen. Deze reg. blijft 5 jaar staan, en dan wordt deze uit het systeem gehaald.

Nu ben ik weer getrouwd op huwelijkse voorwaarden en willen mijn vrouw en ik een huis kopen in Dld. Komen bij de bank voor hypotheek, wordt afgewezen doordat ik een neg. reg. heb bij het BKR. Deze staat er nog iets meer dan een jaar in het systeem. Ik kon alles overleggen dat ik alles goed had afgehandeld
maar kregen geen hypotheek voor een huis in Dld, of Nl. Dus nog maar iets meer dan een jaar wachten en dan maar verhuizen.

Mijn vrouw heeft een dijk van een baan, en het wordt toch afgewezen door de banken/hypotheek verstrekkers.

Dus de zin van u "dat ze je zeker proberen te helpen klopt niet".

De grootste boeven zijn banken en verzekeraars, heb je geld of wil je wat afsluiten is het ja meneer/mevrouw, naar anders krijg je 0.

Groet,
Rinus

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door VioletPrue »

miriam42 schreef:ook al heb je de schuldsanering goed afgerondt want dan is er toch geen schuld meer ????
Ja, ook dan.
Een BKR registratie is voor bedrijven een hulpmiddel om te kijken wie in het verleden schulden heeft gehad, zodat ze kunnen heroverwegen om bijvoorbeeld een krediet te verstrekken.
Vervelend voor u misschien, maar wel logisch als je het van de andere kant bekijkt.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door WilWil »

miriam42 schreef:ook al heb je de schuldsanering goed afgerondt want dan is er toch geen schuld meer ????
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het BKR werkt.

Elke lening, en tegenwoordig ook telefoonabbonementen, worden geregistreerd bij het BKR. Dit is prima. Als er vervolgens een betalingsachterstand komt wordt dit gemeld. Op een gegeven moment vindt hier een herstelmelding op zijn. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden die allen een eigen code hebben. Vanaf dat moment blijft de melding 5 jaar staan. Dus ook al zijn je schulden afgelost, het feit dat je schulden hebt gehad blijft terecht geregistreerd staan. Er staat dus wel bij vermeld dat de schuld is afgelost c.q. kwijt gescholden.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door gtp »

Rinus M, probeer eens (omdat je op HV ben getrouwd) op naam van je vrouw alleen hypotheek te verkrijgen ( zij heeft een dijk van 'n baan)Het huis komt dan ook op haar naam. succes

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Rinus M »

@ gtp:

Hebben we geprobeerd, en dit werd ook afgewezen. Zowel bij ING internationaal als bij de Deutsche bank. Ingewikkeld verhaal van de banken, maar het kwam er op neer (voorbeeld) "als mijn vrouw het huis op naam heeft, en ik woon erbij in (lijkt mij normaal) en er zou wat gebeuren met m'n vrouw wordt ik beschermd door één of andere wet" dus de geldverstrekker gaat voor safe.

even wat anders:
Als je nu bent getrouwd in Gem. v. Goederen of op H.V. heeft in nl. toch geen zin.
Zijn destijds op H.V. getrouwd i.v.m. mijn ex-vrouw, dat mij ex geen aanspraak kan maken op het inkomen/vermogen van mijn vrouw. Het gaat er mij om dat ze niet aan de spullen komen van mijn vrouw. Stel mij ex begint weer een rechtzaak i.v.m. mijn dochter worden wel beide inkomens bij elkaar opgeteld, de grens licht meende boven de € 34.500,=. Wij komen daarboven uit dan krijg ik geen adv. op onvermogen meer. Aangezien mijn advoc. nu € 395,= per uur kost
is er volgens mij geen verschil tussen beide H.V. of Gem. v. G.
Maar nogmaals dit is wat anders.

We hadden een mooi woonboerderijtje met 2.5 ha land gezien in Dld waar je hier in nl. een 4 onder 1 kap hebt. Dus we wachten nog maar een dik jaar. Zolang houden we het nog wel vol in het mooie Drenthe.

Groet,
Rinus

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door gtp »

Rinus, met een ontruimingsverklaring door jou getekend en ingeleverd via de notaris moet het wel mogelijk zijn, deze verklaring heft de huurbescherming die jij zou genieten op. groet.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

@Rinus M
Zou je de moeite willen nemen om te verduidelijken welke wet de banken bedoelden? Ik neem dat je niet bij je vrouw zou gaan huren? Zelfs indien ja dan vraag ik ten zeerste af of de Nederlandse wetgeving in Duitsland geldt of ging het hier om een Duitse wet? Want een Nederlandse wet is mij hierin onbekend.
Als het een Duitse wet betreft dan zul moeten nagaan of je naar Duits recht afstand kunt doen van deze "bescherming"(als ie al bestaat)

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: registratie bkr

Ongelezen bericht door Rinus M »

@ gtp:

Heb de notaris destijds benaderd over wat ze mee konden nemen van mijn vrouw dit m.b.t. advocaatkosten omdat wij op h.v. zijn getrouwd. Hebben het toen net over een ontruimingsverklaring.

@ F.jurist:
Dit vertelde de medewerker van ING Intern. ons. Dit werd grootendeels gebaseerd op mijn neg. reg. bij het B.K.R. Nee ik huur geen ruimte bij mijn vrouw, Dld staat wel in contact met Nl. om info in te winnen over hoe en wat. De medewerker (ING) nam als voorbeeld "als mijn vrouw kwam te overlijden" bla bla bla. zei dan moeite hadden om mij uit het huis te krijgen. Mijn antwoord was "als morgenvroeg de hemel naar beneden komt, lopen we allemaal in de wolken". Om nu alle mappen weer tevoorschijn te halen om alles uit te zoeken hoe en wat, heb ik als ik heel eerlijk ben niet veel zin in. (wij hebben onze verhuizing even uitgesteld). Vindt het mooi dat jullie belangstelling hebben wat ons probleem was om een huis te kopen in Dld. Maar dit onderwerp was gestart door deditte.

Daarop reageerde ik dat banken en B.K.R. niet veel voor je doen ook kun je alles overleggen dat alles netjes in afgehandeld. (5 jaar is 5 jaar)

Groet,
Rinus

Gesloten