LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door margerietje »

Vreemd is dat, het salaris van mijn zoon (die vanaf september werkt) is niet (zoals beloofd door dit kabinet) omhoog gegaan, maar juist omlaag. Hij heeft nog geen levensloopregeling en ook geen auto van de zaak, dus daar kan het niet aan liggen. Ik dacht dat bijna niemand erop achteruit ging en vraag me dan ook af of er meer mensen moeten inleveren. De basisverzekering is voor hem wel iets goedkoper dan de jongerenverzekering die hij eerst had, maar alles bij elkaar opgeteld houdt hij minder over en zal het kopen van een eigen huis nog langer op zich laten wachten. Leuker kunnen ze het voor onze jeugd niet maken daar in Den Haag.

Hopelijk is het gewoon een fout, maar we vrezen van niet. Ik ben benieuwd hoe het andere mensen vergaat!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door SJZ »

Wie jong, gezond is, geen kinderen heeft en voorheen particulier verzekerd was (en vooral voorheen een vergoeding van de werkgever had) die gaat er in het nieuwe stelsel op ACHTERUIT. Zo ken ik persooonlijk veel mensen in die situatie.

Of je dit nu leuk of niet leuk vindt, het is wel de bedoeling van het nieuwe stelsel. Jonge, gezonde en goedverdienende mensen konden zich tot en met 2005 hartstikke goedkoop verzekeren, voor veel minder dan de gezondheidszorg per persoon in Nederland kost. Die categorie moet nu dus ook meebetalen aan een solidaire verzekering.

Een troost: als hij oud of ziek is, dan kan hij voor hetzelfde bedrag zichzelf verzekeren als nu.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij staat kassa een uur voor.
Het is tenminste later als op de pc.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door mr T. »

Jonge, gezonde en goedverdienende mensen konden zich tot en met 2005 hartstikke goedkoop verzekeren, voor veel minder dan de gezondheidszorg per persoon in Nederland kost. Die categorie moet nu dus ook meebetalen aan een solidaire verzekering.
Jonge mensen konden zich goedkoper verzekeren dan ouderen. Terecht ook want het risico op kosten is bij jongeren ook een stuk kleiner. Helaas is besloten om jongeren, na de kosten van pensioen en prepension, ook voor de hogere ziektekosten van met name (rijkerere)ouderen op te laten draaien. Opmerkelijk genoeg stelden maar zeer weinigen de vraag naar de grenzen van deze gedwongen solidariteit.

nooitmeeraandelen
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:48

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

Als jongeren nu dan evenveel moeten betalen aan zorgverzekering
als risicogroepen, waarom betalen diezelfde jongeren dan wel de
hoofdprijs aan autoverzekeringen, en is die ook niet voor iedereen
gelijk?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door tienepien »

Omdat een zorgverzekering een rare vorm van verzekering is die eigenlijk geen verzekering zou mogen heten.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door Petra12 »

Waarom jongeren meer betalen voor hun autoverzekering? Omdat ze meer brokken maken maken dan ouderen en omdat roekeloos rijgedrag een "eiegn schuld, dikke bult" component heeft. Bij ouderen die meer ziektekosten maken dan jongeren, is die eigen schuld-component een stuk minder aanwezig.

Wat betreft autoverzekeringen is er nog een leuke andere vraag: waarom mag een 80-jarige die met zijn neus op het stuur gedrukt met 60 km per uur over de snelweg sukkelt, nog steeds autorijden in dit land en moeten jongeren genoegen nemen met een puntenrijbewijs?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat heeft dit nu met salaris te maken?
Je bent zeker een jongere.
Als ik jou was zou ik maar eens goed kijken
naar het gedrag van die jongere op de weg
misschien wordt je oordeel over die ouderen
dan wat milder.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door Petra12 »

Als je goed gelezen had, geef ik wel degelijk commentaar op de rijstijl van jongeren, getuige het "eigen schuld, dikke bult" gehalte van hun hogere premie vanwege meer brokken maken. Ik vind het dan wel fair dat niet alleen jongeren in het verdomhoeje komen, maar dat er ook kritisch wordt gekeken naar ouderen. Die 80-jarige sukkelaar is wel een gevaar op de weg. Voor zichzelf, maar ook voor zijn omgeving.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat een domme reactie's wat heeft salaris met een autoverzekering van doen. Het mkb heeft toegegeven dat er veel loonberekeningen mis zijn gegaan, dit wordt in februari gecompenseert als er dan nog een teruggang in salaris is zal dat wel zo zijn.
Ronald.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Met andere woorden als je in januari 2006 teveel hebt gekregen, krijg je in februari minder zodat het elkaar weer opheft. Het is allemaal zo simpel......

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door jermen »

Vergeet ook niet dat jongeren per 1/1/2006 aow premie gaan betalen, dit was eerst 25 jaar

jermen

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door margerietje »

Okee, daar hadden we nog niet aan gedacht. Toch vind ik dat er tegenwoordig teveel fouten worden gemaakt. Het komt allemaal door al die nieuwe regels die dit kabinet bedacht heeft. De consument is hier vervolgens de dupe van, denk bijvoorbeeld aan de veel te hoge energierekeningen die sommige mensen toegestuurd krijgen. Hopelijk gaat het in februari goed met de loonstroken, dan weten we tenminste we aan toe zijn.

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door jermen »

Het probleem is dat er veels te veel veranderd is en dat nu niemand meer weet hoe het nou eigenlijk zit, en over een paar maanden roepen ze dan achteruit nee hoor helemaal niet pffffffffff

groeten jermen

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door margerietje »

Om eerlijk te zeggen zijn wij er wel op achteruit gegaan. Het kan dan misschien wel verkeerd zijn gegaan met het salaris van mijn zoon, bij ons is er wel degelijk een teruggang. We hebben het voor een heel jaar uitgerekend en hebben alles erin meegenomen, ook het niet meer hoeven betalen van de onroerende zaakbelasting. Wij gaan er ongeveer 700 euro op jaarbasis op achteruit. Verder wordt alles steeds duurder en stijgen de lonen niet. Dus dat niemand er op achteruit gaat is een fabeltje, ik denk dat mensen met een groot inkomen, en mensen die particulier vezekerd waren er wel op vooruit zijn gegaan, maar echt niet de gewone man.

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door jermen »

Wij zijn een van de "gelukkige" die er niet op achteruit gaan doordat we nog kinderen hebben onder de 18
Ik zat in het ziekenfonds en mijn man en kinderen waren particulier dus tot hun achtiende zitten we nog goed maar daarna???

groeten jermen

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door bot321 »

Petra 12 Dat ouderen meer ziektekosten
maken dan jongere is logisch maar wat heeft dat
met salaris en rijstijl te maken?Ik heb nog nooit
een oudere of jongere met 60 km over de snelweg
zien scheuren en zelf rij ik al een jaar of 45 op de weg
en er zijn er weinig die mij passeren. Die krijgen ook
meestal een bon.Het zijn zowel oudere als jongere.
Denk dat je zelf een gevaar op de weg bent en dat niet
wil erkennen.

nooitmeeraandelen
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:48

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

Mij stoort het feit dat mijn zoon, die voorbeeldig rijdt, extra premie moet betalen, risicogroep. In elke verzekering zit een risicogroep (zorgverzekering: alco's, rokers, vetputverslaafden, ook ouderen hebben meer kans op ziektes), dus dit is volgens mij gevalletje leeftijdsdiscriminatie.

Stel je voor dat er gezegd werd: iedereen boven de 60: zorgverzekering + 50%, dan brak nog vandaag de pleuris uit!

Groeten,
Anneke

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door jermen »

Het is trouwens tot nu toe al zo hoor bij de zorgverzekering van voor 2006 dat als je wat mankeert en je moest uit het ziekenfonds naar een particuliere verzekering dat je dan alleen maar de standaard dure verzekering kon nemen. Als je naar het ziekenfonds moest dan kon je je niet aanvullend verzekeren.
jermen

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Salaris van zoon niet omhoog zoals beloofd maar omlaag!

Ongelezen bericht door hera »

Mijn oma van 86 heeft nog een rijbewijs, maar rijdt al 10 jaar (als ze nog durft, dat is nog maar weinig) 10-15 km langzamer dan aangegeven. Ze zegt dan "te hard mag niet, maar te zacht wel". We adviseren haar dan ook al jaren om niet meer te rijden en iemand te bellen die haar rijdt. Ook gaat ze nergens heen waar ze een rotonde tegenkomt, die vindt ze moeilijk. Als ik het voor het zeggen had, had ze al lang geen rijbewijs meer gehad.

Verder rijdt bij ons een oudere man een vrouw dood omdat hij ipv op de rem op het gaspedaal trapte en is er vorige week een ongeluk geweest met alleen blikschade tussen een auto en brommer waar de 83 jarige autobestuurder niet kon vertellen wat er gebeurt was en is ook zijn rijbewijs ingenomen.

Er zijn minder 80 + ers op de weg, maar je leest met grote regelmaat dat ze brokken maken. Het zou mij niets verbazen als percentueel de 80+ ers meer brokken maakten dan de 25- ers.

Tja en over het loonstrookje, ik heb er nog geen 1 ontvangen deze maand (ik weet t, mn baas is niet zo snel). Maar wij gaan er iets op voorruit, wij hadden 1 kind in het oude stelsel die met mijn man particulier verzekerd was. Half december is onze 2e spruit geboren en dat scheelt aanzienlijk.

Gesloten