LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] visvergunning nodig ja of nee

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
alexander 318i

visvergunning nodig ja of nee

Ongelezen bericht door alexander 318i »

hallo

ik heb een tuin aan het water en ik vis hier graag
nou heb ik een bekeuring gekregen voor het niet in bezit zijn van een vispas

ok kan ik snappen en het gaat mij niet om het geld maar puur om het feit of ik deze vispas wel nodig ben
ik heb met verschillende mensen gesproken en meer dan de helft beweerd dat dit niet nodig is op eigen erf
wie weet hier een antwoord op

het gaat om de gemeente franeker
linkje

b.v.d alexander

puma73

Re: visvergunning nodig ja of nee

Ongelezen bericht door puma73 »

Beste Alexander,

Hier kun je stapsgewijs uitvinden if je een vispas moet hebben of niet.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

♫♫Er is 1 ding wat ik niet zou willen missen♪♪

Tsja, de vraag komt dan hoe de erfgrens ligt.
Behoort het hele stuk tuin tot aan het water, of is een deel van dat water ook uw eigendom.
Daarvoor moet u naar het kadaster van uw gemeente en dse desbetreffende tekeningen na te kijken.

Dan........ ook al is de sloot/het water voor dat kleine deel wel uw eigendom dan nog kunt u in conflict komen met de andere eigenaar/pachter van dat water en dat is meestal een visvereniging.
Kortom, het ligt in dit geval niet zo eenvoudig als men wel zou denken.

Een geval voor de rijdende rechter, als de gemeente daaraan wil meewerken of teoch een zaak voor de burgerrechter als die erfgrens tot aan het water loopt of zelfs voor een klein deel door dat water.

Een kleine gemeente geeft meestal toch de mogelijkheid om dit soort vreemde zaken met de burgemeester te kunnen bespreken.

Grootvader

alexander 318i

Behoort het hele stuk tuin tot aan het water, of is een deel van dat water ook uw eigendom
bij het kadaster werdt dit mij verteld
het perceel loopt zeker tot het water dus dan staat het vast dat ik op eigen terein zat

ik ga het ook nog wel even bij de gemeente navragen voor de zekerheid of mijn erfgrens tot of in het water is

alexander
Laatst gewijzigd door alexander 318i op 27 okt 2007 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vissen in andermans water.

Gezien die kadastrale kaart vist u toch echt in andermans water en daarom moet u in ieder geval een vispas hebben.
Tevens kan het dus ook zo zijn dat het water ook verpacht is aan een hengelvereniging en dan is daarvoor een lidmaatschap vereist.

De oplossing is in dit geval om een deel van de grond af te graven waarbij dus een vijver ontstaat met verbinding naar dat water.
Een klein slootje en een vijver diep genoeg met wat meer ruimte voor vissen + ruimte voor Lis en riet kan een leuke oplossing zijn met een bruggetje over het slootje.
DAN vist u wel in eigen water (mits het schoon is want anders vist u in troebel water)

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 27 okt 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

De rechten blijven aan de rechththebbende op dat water! Ga maandag eens bij de gemeente langs en vraag wie de vergunning op dat water bezit. Hoeft niet persé een visvereniging te zijn, want kan ook een broodvisser zijn. 1 ding staat als een paal boven (vis)water: zonder toestemming mag daar niet worden gevist. Het is immers geen bevlot- en bevaarbaar water zoals in de wet omscnreven neem ik aan.

gravedigger

Hier kunnen ze je ppl verder helpen:

Hengelsportvereniging 'De Voorn'

Schalsumerweg 89
8802XE Franeker
Tel. 0517383350

alexander 318i

Het is immers geen bevlot- en bevaarbaar water zoals in de wet omscnreven neem ik aan.
dit is het zeker wel
deze vaart is onderdeel van de kleiroute dus daarbij een drukke vaar route

ik zal een informeren bij De Voorn kijken wat hun hierop te zeggen hebben

in ieder geval alvast bedankt voor alle reactie`s

alexander

gravedigger

Wees even slim en haal die kadasterlink weg. Iedereen kan zien waar je precies woont ;)
En als zeker is, dat het bevaarbaar is, (dat kan de HSV je vertellen) dan mag je daar vissen met 1 hengel. Maar een vispas heb je ALTIJD nodig.

Gesloten