Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
XvdA
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2021 12:43

Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door XvdA »

Omdat Allianz Direct NIET per telefoon bereikbaar is, stuur ik u de volgende papieren.
Dit verslag van de gang van zaken, waarvan IK niet blij zou worden als dit mijn bedrijf zou zijn alsmede twee rekeningen waarvan ik het totaal bedrag graag op mijn bankrekening bijgeschreven zie worden.
De oorzaak dat ik van beide partijen geen vervangend vervoermiddel heb gekregen leg ik u uit in het onderstaande verslag.

Op donderdag 11 november jl. hebben wij een ongeval gehad met onze
auto. De auto is dezelfde dag opgehaald door Collewijn Berging en vervoerd naar Schadehersteller.
Op vrijdag 12 november leerde mij, na telefonisch contact met de schadehersteller, dat het onduidelijk was of de auto nog gerepareerd kon worden. De carter is lek. Onduidelijk is of de motor nog draaide of niet. Als de motor nog draaide dan kan ook de motor kapot zijn.
Schadenet had al contact gehad met de taxateur. Die zou op maandag 15 november komen taxeren. Die heeft een taxatierapport opgemaakt, waarin hij voorstelde om de auto naar een Peugeot garage te brengen teneinde hen om advies te vragen. De taxateur heeft geprobeerd om al op maandag telefonisch contact met de verzekeraar te krijgen. Dit is Allianz Direct in Rotterdam. Dit was niet mogelijk omdat de telefoonlijnen overbelast waren. Zelfs de lijnen die alleen voor taxateurs beschikbaar waren.
Op dinsdag 16 november heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met Allianz Direct. Omdat ik door Allianz Direct in de wacht werd gezet heb ik een chat gestart met Allianz Direct. De persoon aan de chat vertelde mij dat hij niet bij het schadedossier kon komen, omdat hij niet op die afdeling zat.
Dit terwijl ik via de website op de schadeafdeling zat.
Mijn chat contact vertelde mij dat de wachttijd voor telefonisch contact met de schadeafdeling op dat moment meer dan 42 minuten was.
Chat overzicht in mijn bezit.
Op woensdag 17 november belde de taxateur mij op. Hij vertelde mij dat het onmogelijk was om telefonisch contact te krijgen met Allianz D. Hij had in de tussentijd al meer dan 3 uur aan de telefoon gehangen en niemand te spreken gehad.
Omdat alles onduidelijk bleef heb ik dagelijks contact gehad met Schadebedrijf.
Omdat er geen duidelijkheid verkregen kon worden of de auto total loss dan wel reparabel was, wilde niemand mij een auto lenen.
Het schadeherstelbedrijf niet omdat het niet duidelijk was of de auto reparabel was en de verzekeringsmaatschappij niet omdat de duidelijkheid er niet was.
Dit door traagheid (onbereikbaarheid) van Allianz Direct.
Hierop heb ik zelf het besluit genomen om op 12 november een auto te huren.
Alle auto’s bij verhuurbedrijven zijn verhuurd omdat veel lease maatschappijen auto’s voor langere tijd huren omdat de levering van auto’s stokt door het tekort aan chips.
Ten einde raad ben ik in Baarn terecht gekomen en heb daar de enige auto kunnen huren die in ‘t Gooi en Eemland nog vacant was.
Omdat de garage niet of nauwelijks met het openbaar vervoer bereikbaar is, waren wij genoodzaakt om een taxi te nemen van huis naar het verhuurbedrijf in Baarn.
Kosten € 39,86.
De enige auto die zij nog vrij hadden was een Kia Niro.
De eerste betaling was € 193.00 voor de periode 12 tot 16 november.
Omdat ik dagelijks telefonisch contact met het Schadebedrijf heb, hoorde ik op 19 november dat mijn auto naar Dekra in Uden is gebracht.
Alianz Direct vind het blijkbaar niet noodzakelijk om de eigenaar van de auto op de hoogte te stellen.

angel1978
Berichten: 10993
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door angel1978 »

stuur ik u de volgende papieren.
??

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook wij kunnen niet vaststellen of uw auto total loss is en ook hebben wij geen huurauto’s.

Seinhuis
Berichten: 2379
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.allianzdirect.nl/faq/contact/ staat een telefoonnummer.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Seinhuis schreef:
15 dec 2021 01:52
Op www.allianzdirect.nl/faq/contact/ staat een telefoonnummer.
Op dat nummer krijgt TS dus geen contact...

J. Deltoer
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er wordt bakken met geld uitgegeven aan peperdure marketingbureaus en zogenaamde Bekende Nederlanders maar wat budget voor fatsoenlijke telefonistes kan er niet van af.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mooie site hebben ze. Schreeuwende kleuren, te positieve commentaren enz enz. Kortom een site die je eigenlijk links moet laten liggen. Maar waarschijnlijk zijn de kosten voor marketing zo hoog dat ze ergens op moeten bezuinigen, namelijk de klantenservice.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Allianz Direct is geen contact mee te krijgen

Ongelezen bericht door Alex E »

XvdA, vorig jaar heb ik n.a.v. een ingediende klacht van Allianz Direct een brief ontvangen, waarin het telefoonnummer 088-5772100 stond vermeld.
Wellicht kunt u via dit nummer wel contact opnemen met een medewerk(st)er van Allianz.
Succes!

Gesloten