LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2ehands nederlandse auto's spotgoedkoop vanuit buitenland

Andere onderwerpen over auto en vervoer
honza

Re: 2ehands nederlandse auto's spotgoedkoop vanuit buitenland

Ongelezen bericht door honza »

waarom denkt niemand na?
stel je zou zelf een auto in Engeland hebben met 't stuur aan de verkeerde / 'Europese' kant: wat doe je dan?
1) je verkoopt 'm met 10.000 euro verlies?
2) je koopt voor 100 euro een ticket voor de boot en verkoopt hem alsnog hier voor een bodemprijs; zeg met 4.000 euro verlies?

Oftewel: iemand die claimt een auto te willen verkopen vanwege het stuur aan de verkeerde kant; waarom zou zo iemand z'n auto veel te goedkoop verkopen als hij 'm ook gewoon hierheen kan rijden en verkopen? Niemand met meer dan 1 hersencel gooit duizenden euro's weg!

Tommy-ZaWa

Ongelezen bericht door Tommy-ZaWa »

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]

@ Herman:

Als je opgelicht bent, moet je aangifte doen bij een van de bureau's.
Met jouw aangifte kunnen wij verder werken. Zonder aangifte kunnen we niets. En ik werk op "deze wijze" om een aangifte los te peuteren bij gedupeerde mensen. Ik kan ook wel de straten af met de vraag, maar daar boek ik weinig succes mee denk ik. Kortom, het is een initiatief van mijzelf. Ik hoop mensen ermee te kunnen helpen.

Ik heb net een nieuw huis gekocht en dat was ook de reden dat ik een tijd afwezig was op dit topic. Excuus hiervoor.

Groeten Tom
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2014 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

bartes

Ongelezen bericht door bartes »

eej mensen

pas op nu is deze patrick taylor bezig in de caravanbrance hij biedt een caravan aan voor een hele goedkope prijs en zegt dan dat hij ervan af moet omdat hij wil verhuizen voor zijn werk naar het buitenland ( zijn vriendin die nederlands is ) is vertrokken naar de usa dus moest ik mijn mail maar in het engels vertalen.
nadat ik vraag en antwoord gekregen had moest ik nog wat vragen hierop gaf hij niet direct antwoord dus ben ik argwanend geworden nadat ik hier op radar gekeken had wist ik het zeker.

ik had te maken met een oplichtersorganisatie pas op

van 't Hoff

Ongelezen bericht door van 't Hoff »

Nog een oplichter (op Marktplaats, bood een Fiat 500 aan voor 4600 :D )

Zijn gebruikte naam was nu Federic Monsoe.

Zogenaamd een man die 'even' in NL woonde voor z'n werk maar nu weer met de auto in Rome was. Of wij even via een Escrow service wilden handelen (hij had het trouwens nog niet over geld, ze worden blijkbaar iets slimmer... :? )

Veel zinnen identiek aan de berichten hierboven.

Mensen: als een auto te goedkoop aan wordt geboden, moet er sowieso een lampje gaan branden! Wat is nou de moeite voor zo iemand om een keer naar NL te rijden en daar z'n auto alsnog tegen normale waarde te verkopen (bij ELKE willekeurige autohandelaar krijgt hij of zij het geld er nog voor terug!)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Beste van 't Hoff:

Uw reactie is niet echt meer interessant. Buiten een aantal vaste leden barst dit topic van lieden die één of twee keer reageren en dan wegblijven.
Laatste recatie is ook al ruim één jaar oud. Niemand leest dit oude topic en de weerkwijze van deze oplichters is ook al (lang) bekend.

Eeyore-tje

Ongelezen bericht door Eeyore-tje »

Hallo van 't Hoff,

Laat of niet laat, wat mij betreft een prima actie. Door te googlen op zijn naam, kwam ik jouw bericht tegen. Een beetje achterdocht is toch nooit weg. Als anderen dit nu ook doen, kan Federic Monsoe zijn deal waarschijnlijk niet sluiten.

:D

van 't Hoff

Ongelezen bericht door van 't Hoff »

Beste Dhc,

Zie de volgende reactie op jouw bericht. We wilden zijn naam gewoon online hebben gezet om te voorkomen dat hij met die naam niets meer doet! :wink:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Eeyore-tje schreef:Hallo van 't Hoff,

Laat of niet laat, wat mij betreft een prima actie. Door te googlen op zijn naam, kwam ik jouw bericht tegen. Een beetje achterdocht is toch nooit weg. Als anderen dit nu ook doen, kan Federic Monsoe zijn deal waarschijnlijk niet sluiten.

:D

Ach, dan verzint ons Nigeriaanse oplichtertje weer een andere naam, nieuw IP-adres en gaat gewoon door...
Als je een beetje op de hoogte bent van de oplichtingspraktijken via internet, trap je niet in deze onzin.

DeborahBB

Ongelezen bericht door DeborahBB »

Hallo,

Deze organisatie is nog steeds actief. Wij wilden ook een auto kopen, maar vonden de gang van zaken erg vreemd. Ik heb toen internet afgespeurd en kwam deze manier van zaken doen er vaak tegen.
Gelukkig zijn wij niet het slachtoffer geworden maar pas op!

Zie onderstaande mail:

The car has dutch kenteken.
http://www.myvehicle.byethost12.com/VW1303CabrioletUSA
The shipping/payment will be made using DOM-Comp . Please carefully read all the steps below .
Read all the informations from : www.dom-comp.com => Shop&Ship
It's 100% safe for me and you.

----------------------
Here is how we are going to do:

1. I will give the car to DOM-Comp .
2. DOM-Comp staff will carefully inspect the car. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the car state.
3. You will transfer the money to DOM-Comp bank account. The money will stay in DOM-Comp custody.
4. You will receive car and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the car.
6. After you receive the car and test you must contact DOM-Comp to tell them that everything it's alright , and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the car you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded.

*Note: DOM-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the car, so we don't have to worry about this.

If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the car.

1 ik verzend de auto met DOM-Comp => www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de auto en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de auto
3 u maakt het geld over naar DOM-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de auto en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de auto uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde auto toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps DOM-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Jonah

Vriendelijke groet,
Deborah

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Ik ben op zoek naar een andere auto en heb onder andere gezocht in Duitsland. Hierbij kwam ik een auto tegen die wel heel erg aantrekkelijk geprijsd was. Dat vond ik al twijfelachtig, maar toch maar een mail er aan gewaagd. Krijg ik de volgende mail terug.

Hello again,
I can't wait. The car and all papers are sealed in Port Dover ready to be delivered, I already signed a contract with SHIPPING CONSULTANCY LTD and I paid all the taxes and I have no interest in loosing that amount of money. The car is ready to be delivered to any location(directly to your address). This is the only way and my only condition in this transaction.
(IF YOU DO NOT AGREE WITH THE TRANSACTION TERMS, PLEASE DO NOT INSIST WITH OTHER SOLUTIONS AS I HAVE A LOT OF OTHER POTENTIAL BUYERS.)
Terms of the Transaction:
Here is how I want the delivery to go on and payment for the car which will be through SHIPPING CONSULTANCY LTD and will also give you the possibility to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain you step by step how this will work.
1)First of all you have to send me your shipping information (your name and address).
2)After receiving your shipping info, I will go to SHIPPING CONSULTANCY LTD and leave the car on your name and with your address as the intended receiver.
3)SHIPPING CONSULTANCY LTD will check the car, also the legal papers to see that everything is OK with it.
4)You will receive a notification from SHIPPING CONSULTANCY LTD as a confirmation that the car is in their custody and also, that the car has been tested by them.
5)After that, you will have to send a deposit payment as a guarantee.
( you must send a deposit of 90% first in their company bank account and rest of the money 10% after you will receive the car).
6)SHIPPING CONSULTANCY LTD will verify the payment, and if everything is in order, they will deliver the car to your door step.
7)After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, you will instruct SHIPPING CONSULTANCY LTD with your decision. You have 10 days to inspect it and make a decision. If you do not agree with it, they will refund back your deposit amount.
8)If by any reason, you will not be satisfied with the car, SHIPPING CONSULTANCY LTD will pick up the car from your address free of charge.
Let me know if we can do this.
NOTE:
SHIPPING TIME: 2-3 DAYS.
The money will be sent to SHIPPING CONSULTANCY LTD before you will receive the car and not to me. I repeat they will keep your money until you receive the car and the documents of the car. You will have an inspection period of 10 days. In this time you can check, test and inspect the car. An SHIPPING CONSULTANCY LTD agent will be there to help you to register the car. If by any reason (the car has any hidden damages or is not like I describe it) you can reject the deal. In this case SHIPPING CONSULTANCY LTD will refund you totally and they will ship the car back on MY cost.
The car was verified by the SHIPPING CONSULTANCY LTD qualified automotive technician and the car have passed all the test with no problems.
I wait your email with your full name and address to can start the transaction with SHIPPING CONSULTANCY LTD.

Komt het bekend voor?
Ik heb de persoon maar een mail terug gestuurd met het advies om iemand anders te zoeken om proberen op te lichten. Gezien zijn opmerking "IF YOU DO NOT AGREE WITH THE TRANSACTION TERMS, PLEASE DO NOT INSIST WITH OTHER SOLUTIONS AS I HAVE A LOT OF OTHER POTENTIAL BUYERS" zou dat geen probleem moeten zijn.

bijnadesigaar

Ongelezen bericht door bijnadesigaar »

Let op !!! Als de verkoopprijs te mooi is om waar te zijn, is het 9 van de 10 keer echt te mooi om waar te zijn. Wordt niet naief,en laat je niet verleiden!!! Er worden dus ook in november 2011 nog steeds auto´s te koop aangeboden op de tweede hands site´s marktplaza en marktplaats enz. die verscheept moeten worden omdat de auto zogenaamd mee geèmigreerd is met de verkoper, Hij wil de auto verkopen omdat het stuur aan de verkeerde kant zit.Deze auto´s zijn met nederlandse kentekens, en nederlandse papieren, daarbij zijn de prijzen zeer aantrekkelijk ,en zeer scherp, en staan ook niet geregistreerd bij de RDW als gestolen. De verkoper (oplichter), in mijn geval woonachtig in Noord Ierland had zo´n auto,die voldeed aan mijn wensen.
Na wat E-mails heen en weer vertelde hij mij hetzelfde verhaal wat (zie forum) Bartholy in 2007 en Silverhaze in 2008 hebben mee gemaakt.
Ik krijg geen gegevens van hem los gepeuterd. De verkoper wil op zijn kosten de auto naar nederland laten verschepen ,alleen moet ik van te voren 50% van de koop prijs op een deposit storten,dan ontvang ik de auto in 4dagen.
Ik kan dan een testrit maken in het bijzijn van een Shipping agent.
Als ik de auto wil kopen regelt deze shipping agent ook de papieren,en ik moet dan ook het resterende 50% van het verkoop bedrag aan hem betalen.
Als ik de auto niet koop dan boekt hij het bedrag dat in deposite staat terug naar jou bank diezelfde dag,en brengt (verscheept)de auto weer terug naar de verkoper, zonder dat het mij wat kost, want hij neemt alle transport kosten voor zijn rekening. :lol:
Al met al, voor mij begon deze zaak te stinken, door wat gesprekken met familie,en wat google werk kwam ik ook op deze Radarsite terecht.
Het is jammer genoeg duidelijke geworden dat meerdere mensen genept zijn , en de verleiding niet hebben kunnen weerstaan van de gewiekste mooipraters.
Kijk dus uit voor deze ENGELSE PRAKTIJKEN het kan u duizende euro's kosten. :oops:
Wees kritisch,denk je dat er een luchtje aan zit, ga dan maar eens flink roeren :mrgreen:

eljootje

Ongelezen bericht door eljootje »

ik vind het allemaal zeer treurig dat mensen geld kwijt zijn aan deze oplichters, maar beste mensen; we worden zo vaak gewaarschuwd voor dit soort zaken. Doe sowieso NOOIT een aanbetaling voor iets wat je niet eens in handen hebt en aan iemand die je (waarschijnlijk) nog nooit hebt gezien!

Drenthe01

Ongelezen bericht door Drenthe01 »

Hoi allemaal,

Gelukkig hebben jullie je ervaringen beschreven. Ik zag dit weekend een prachtige auto staan op marktplaats, voor een spotprijs. En zit nu in een emailwisseling die vreemd voor me aandoet, vandaar dat ik ben gaan zoeken op internet. En lees bij jullie, precies maar dan ook precies hetzelfde verhaal wat in de emails staat van deze mijnheer. Dank jullie wel!

Pully

Ongelezen bericht door Pully »

Wij hebben net een zelfde situatie meegemaakt. Op marktplaats staat een Fiat 500 met Nederlands kenteken voor een prijs die te mooi is te koop. Cody German uit Engeland legt dezelfde condities uit. De extra gevraagde foto's zijn in Nederland gemaakt, bij check kenteken is de auto idd niet gestolen. Wij zouden nog een URL krijgen van EBay waarbij we door simpel op 'Buy it now' te klikken de handel in gang kunnen zetten. De site op marktplaats is inmiddels verwijderd en op de vraag waarom komt geen antwoord. Wij zijn benieuwd naar het antwoord, maar we verwachten dat we geen reactie meer krijgen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch bizar dat er nu nog steeds mensen intrappen (daarom zijn ze nog actief).

Met alle info, kennis etc. die beschikbaar is :S

Zouden mensen dan toch echt verblind worden door een mooie prijs - zodanig dat echt elk signaal genegeerd word?

Gesloten