LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2x boete europcar
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 aug 2015 13:05
2x boete europcar
In septemer 2014 hebben wij in Italie een auto bij Europcar gehuurd. Top geregeld dachten wij en wat een service.
De auto hebben wij zonder enige schade en of mankementen bij het bedrijf afgeleverd. Eindnota opgemaakt en klaar is kees.
Tot onze verbazing is enige tjjd geleden zonder bericht van Europcar een bedrag van 2 x 45 van mijn creditkaart afgeschreven.
Vandaag telefonisch contact gehad met een medewerker van Europcar. De medewerker deelde ons mede dat wij twee keer een verkeersovertreding hadden begaan en zodoende moest deze administratief worden afgehandeld. Dat is € 45 per handeling.
Omdat er zonder bericht zomaar € 90 van mijn creditkaart is afgeschreven, confronteerde ik hem of hij een bewijs had voor de overtredingen. Deze heer kon mij geen bewijs tonen en vertelde mij met een geïrriteerde stem dat ik binnenkort een factuur van het bedrag zou ontvangen, maar geen bewijslast dat kunnen ze niet opsturen.
Tevens vertelde hij aan mij dat binnenkort de boete's via de Italiaanse politie naar ons verstuurd worden. Ben erg benieuwd wanneer deze bij ons binnenkomen. Na bijna een jaar nog steeds niks
na meerdere malen gebeld word ik telkens afgescheept met administratiekosten maar ik zie nergens een boete!
Kunnen jullie ons helpen?
De auto hebben wij zonder enige schade en of mankementen bij het bedrijf afgeleverd. Eindnota opgemaakt en klaar is kees.
Tot onze verbazing is enige tjjd geleden zonder bericht van Europcar een bedrag van 2 x 45 van mijn creditkaart afgeschreven.
Vandaag telefonisch contact gehad met een medewerker van Europcar. De medewerker deelde ons mede dat wij twee keer een verkeersovertreding hadden begaan en zodoende moest deze administratief worden afgehandeld. Dat is € 45 per handeling.
Omdat er zonder bericht zomaar € 90 van mijn creditkaart is afgeschreven, confronteerde ik hem of hij een bewijs had voor de overtredingen. Deze heer kon mij geen bewijs tonen en vertelde mij met een geïrriteerde stem dat ik binnenkort een factuur van het bedrag zou ontvangen, maar geen bewijslast dat kunnen ze niet opsturen.
Tevens vertelde hij aan mij dat binnenkort de boete's via de Italiaanse politie naar ons verstuurd worden. Ben erg benieuwd wanneer deze bij ons binnenkomen. Na bijna een jaar nog steeds niks
na meerdere malen gebeld word ik telkens afgescheept met administratiekosten maar ik zie nergens een boete!
Kunnen jullie ons helpen?
Re: 2x boete europcar
Neem dat op met uw creditcard maatschappij.
Re: 2x boete europcar
En dan? Het geld terugboeken en met een misschien wel terechte vordering blijven zitten? Ik begrijp niet waarom mensen toch altijd weer deze kop-in-het-zand actie aanraden....tijger1 schreef:Neem dat op met uw creditcard maatschappij.
In de voorwaarden van europcar staat in artikel 13.3 over boetes het volgende:
' Desgewenst krijgt de huurder een kopie van het officiële document waarmee de sanctie is opgelegd.'
Het lijkt me dus dat je dit ook gewoon kunt eisen van europcar, met verwijzing naar hun Eigen voorwaarden
Re: 2x boete europcar
Maar het is al bijna een jaar geleden en de Ts krijgt due bescheiden dus niet. Even lezen.
Re: 2x boete europcar
Dan nog is het wat mij betreft erg dom om maar gewoon het geld terug te laten boeken in plaats van met Europcar het problem op te lossen. Europcar is geen kleine onderneming waarvan je wel even aan kunt nemen dat het hier om fraude of iets dergelijks gaat. Als Europcar vindt dat ze een terechte claim hebben, zullen ze heus wel achter hun geld aangaan. Dit soort adviezen resulteert over het algemeen dus alleen maar in meer problemen en hogere kosten.tijger1 schreef:Maar het is al bijna een jaar geleden en de Ts krijgt due bescheiden dus niet. Even lezen.
Re: 2x boete europcar
Wie heeft het over geld terugboeken? Misschien dat via de creditcard maatschappij de boetes wel boven tafel komen.
Re: 2x boete europcar
Fraude? Europcar was wel een van de verhuurbedrijven , die in de uitzending van feb2015 genoemd werd als onterechte claimer van schade:Jefdus schreef:Dan nog is het wat mij betreft erg dom om maar gewoon het geld terug te laten boeken in plaats van met Europcar het problem op te lossen. Europcar is geen kleine onderneming waarvan je wel even aan kunt nemen dat het hier om fraude of iets dergelijks gaat.
http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... -misbruik/
Niks mis het geld via credit card maatschappij terug te boeken. Laat Europcar maar eerst aantonen dat verkeersboetes werkelijk uitgedeeld zijn.
Re: 2x boete europcar
Dat heeft TS toch ook gedaan? Maar dat hebben ze niet toegestuurd. Dan zou ik als klant gerede twijfel hebben of er werkelijk boetes waren. Kan best zijn dat de boetes van iemand anders waren (andere auto of andere periode) en dat dit verkeerd is verwerkt.Jefdus schreef:En dan? Het geld terugboeken en met een misschien wel terechte vordering blijven zitten? Ik begrijp niet waarom mensen toch altijd weer deze kop-in-het-zand actie aanraden....tijger1 schreef:Neem dat op met uw creditcard maatschappij.
In de voorwaarden van europcar staat in artikel 13.3 over boetes het volgende:
' Desgewenst krijgt de huurder een kopie van het officiële document waarmee de sanctie is opgelegd.'
Het lijkt me dus dat je dit ook gewoon kunt eisen van europcar, met verwijzing naar hun Eigen voorwaarden
Re: 2x boete europcar
Om dit soort misverstanden en slechte publiciteit voor Europcar te voorkomen zou het een groot bedrijf als Europcar sieren de boetes in kopie bij te voegen. Zonder specificatie en bewijzen afschrijven is gewoon onbehoorlijk.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: 2x boete europcar
Nee, je moet gewoon accepteren dat ze geld afschrijven ergens voor en maar op hun blauwe ogen geloven dat dat terecht is want hunnie maken geen vauten en zijn ook niet corrupt. Dat is het meest logische.Jefdus schreef:En dan? Het geld terugboeken en met een misschien wel terechte vordering blijven zitten? Ik begrijp niet waarom mensen toch altijd weer deze kop-in-het-zand actie aanraden....tijger1 schreef:Neem dat op met uw creditcard maatschappij.
Wel meneer wouters, doet u dat maar vooral bij uw transacties, bij mij geldt nog altijd, ik betaal pas als de tegenpartij kan aantonen dat er een vordering is.
Dus mijn advies: bedrag laten terugboeken door creditcardmaatschappij, bericht naar Europcar met de mededeling: Omdat u na een jaar na meerdere verzoeken van mijn kant nog steeds niet kunt of wilt aantonen dat het bedrag van 90 euro ook echt verschuldigd is ga ik ervan uit dat ik dit onverschuldigd is tenzij u alsnog met bewijs komt.