LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3e kenteken ANWB

Andere onderwerpen over auto en vervoer
SirhC

3e kenteken ANWB

Ongelezen bericht door SirhC »

Begin 2010 hadden m'n vrouw en ik twee auto's. Een MG en een BMW.
Op een avond had ik een eenzijdig ongeval op de autoweg met de MG (economisch total loss) en moest ik de ANWB bellen.

Omdat ik m'n vrouw nog moest ophalen ben ik haar toen gaan halen met de BMW.
Op de terugweg gaf deze auto het ook op (bleek later een lekke koppakking te zijn) en moest ik weer de ANWB bellen.

Na een tijdje zonder auto te hebben geleefd heb ik voor de nieuwe baan van m'n vrouw weer een auto gekocht.
Maar na 3 maandjes geeft deze Toyota het nu ook op. Momenteel staat ze langs de snelweg met de mededeling dat je slechts 2 verschillende kentekens per jaar mag opgeven. We moeten nu 150 euro betalen omdat ze ons anders niet komen helpen!

Belachelijk gewoon. Ik ben al lid sinds ik m'n rijbewijs heb en we hebben nu gewoon een pechjaar.
Vragen ze ook extra geld als je steeds pech hebt in dezelfde auto?

witte angora

Re: 3e kenteken ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat de Wegenwacht nog maar voor twee kentekens hulp verleend, is al een aantal jaren zo. En terecht, want er was nu eenmaal een bepaalde categorie die onbeperkt hulp van de Wegenwacht inriep, ten koste van anderen.

Maar heeft je vrouw dan geen eigen WW-lidmaatschap dan? Daarmee zou je een hoop ellende kunnen voorkomen.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Waarom de eerste keer de ANWB gebeld?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Belachelijk gewoon. Ik ben al lid sinds ik m'n rijbewijs heb en we hebben nu gewoon een pechjaar.
Vragen ze ook extra geld als je steeds pech hebt in dezelfde auto?
Ja lees de voorwaarden

Vanaf de vijfde pechhulpverlening binnen één kalenderjaar in Nederland geldt een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is € 50,- bij de vijfde hulpverlening tot € 100,- bij de zevende hulpverlening binnen één kalenderjaar. Na de vierde hulpverlening binnen één kalenderjaar wordt deze toeslag aangekondigd door middel van een brief. Het maximaal aantal hulpverleningen in één kalenderjaar blijft ongewijzigd op zeven hulpverleningen en op maximaal twee kentekens.

gr Henk

SirhC

Frans75 schreef:Waarom de eerste keer de ANWB gebeld?
Omdat ik niet meer kon rijden. Zat vast in de berm. Ze zeiden dat ik m'n verzekering moest bellen, zijn dus niet eens langs geweest.

SirhC

Update:

Gebeld door de ANWB vanochtend (team klachten). We bleken later dit jaar ook nog een keer pech te hebben gehad met de auto (versnellingsbak zat toen vast). Dit was ik helemaal vergeten.

Geen fouten van de ANWB dus.

Fijn dat we in ieder geval een vlotte reactie met uitleg kregen. Wel vind ik 150 euro bizar veel geld.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

SirhC schreef:
Frans75 schreef:Waarom de eerste keer de ANWB gebeld?
Omdat ik niet meer kon rijden. Zat vast in de berm. Ze zeiden dat ik m'n verzekering moest bellen, zijn dus niet eens langs geweest.
Dat is ook nogal logisch...... ANWB verleent pechhulp en geen hulp bij (eenzijdige) ongevallen, daar is inderdaad de verzekering voor. De verzekering heeft u dus laten staan, niet de ANWB.

SirhC

@jlthkoch

Verzekering is wel langsgekomen. Na het telefoontje waren ze er binnen 15 minuten al!

Maar goed. Wat mij betreft kan deze topic dicht!

Gesloten