Hallo allemaal,
Graag zou ik een tweedehands autootje willen kopen. Hierbij heb ik ca. 3000 euro te besteden. Maar zelf heb ik weinig verstand van auto's en mijn kennissen helaas ook niet. Daarom zit ik met een paar vragen.
Het hoeft maar een klein autootje te zijn, formaat Ford Ka, Opel Corsa, zoiets. Graag zou ik wel een auto nemen die zuinig is, zeker met de huidige brandstofprijzen, niet te duur in het onderhoud en betrouwbaar.
Wat zou nu een verstandige aankoop zijn? Ik weet dat het moeilijk te zeggen is, omdat er individuele verschillen zijn. Maar is het beter om een opel corsa te kopen van een paar jaar ouder (1996-1998)? Of kan ik dan net zo goed een Daewoo Matiz uit 1999-2000 kopen? Ik stel niet veel eisen aan allerlei extra's. Belangrijk is wel dat de achterbank neerkan en stuurbekrachtiging is wel lekker (geen must).
Wie o wie kan mij enig advies geven, want die autohandelaren vertrouw ik voor geen cent.
groetjes, Judith
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop tweedehands auto
Re: Aankoop tweedehands auto
Kijk uit bij de typische autohandelaren. Er zitten heus goede bedrijven tussen maar helaas ook slechte. en je kunt het niet altijd aan de buitenkant zien. Particulier (Marktplaats) is misschien ook een optie? Je kunt vooraf altijd op www.rdw.nl checken hoe lang iemand de auto al heeft en dus zien of hij/zij echt particulier is of stiekum toch een handelaar. Merk en type zegt eigenlijk niet zoveel, hetgaat erom hoe de auto bereden en onderhouden is. Aan het interieur van een auto kun je vaak goed zien hoe zuinig iemand op een auto is geweest. Al met al blijft het erg moeilijk om te bepalen of de auto die je wilt kopen echt goed is. Het blijft een gok bij 2ehands auto's.
Neem iemand mee die een beetje verstand van zaken heeft.
Neem iemand mee die een beetje verstand van zaken heeft.