LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanrijding + verzekering tegenpartij keert niet uit.
-
Aanrijding + verzekering tegenpartij keert niet uit.
ik heb kort geleden een kleine aanrijding gehad en de verzekering van de tegenpartij keert niet uit omdat ze vinden dat ik schuldig ben.
De situatie was dat ik uit een inrit kwam en via de korte bocht naar rechts de weg op draaide en op mijn eigen weghelft bleef.
op de weg aangekomen zie ik uit een inrit recht tegenover mij een auto de weg oversteken en de lange bocht naar links maken. Ik stopte onmiddellijk maar hij zag mij niet en daarbij raakten wij elkaar licht.
Hierbij waren geen getuigen. Zij stellen dat ik pas de weg op kwam toen hij er al reed en dat ik dus aansprakelijk ben.
Ik wil graag weten hoe dit juridisch zit omdat ik geen juridische bijstandsverzekering heb en me ook niet zomaar weg wil laten bluffen door die verzekering van de tegenpartij.
Had ik voorrang of niet en heb ik recht op een schadevergoeding ? (ik ben niet allrisc verzekerd, wel voor schade die ik anderen toebreng)
De situatie was dat ik uit een inrit kwam en via de korte bocht naar rechts de weg op draaide en op mijn eigen weghelft bleef.
op de weg aangekomen zie ik uit een inrit recht tegenover mij een auto de weg oversteken en de lange bocht naar links maken. Ik stopte onmiddellijk maar hij zag mij niet en daarbij raakten wij elkaar licht.
Hierbij waren geen getuigen. Zij stellen dat ik pas de weg op kwam toen hij er al reed en dat ik dus aansprakelijk ben.
Ik wil graag weten hoe dit juridisch zit omdat ik geen juridische bijstandsverzekering heb en me ook niet zomaar weg wil laten bluffen door die verzekering van de tegenpartij.
Had ik voorrang of niet en heb ik recht op een schadevergoeding ? (ik ben niet allrisc verzekerd, wel voor schade die ik anderen toebreng)
Re: Aanrijding + verzekering tegenpartij keert niet uit.
Jouw WA verzekering zou de zaak kunnen aanpakken, maar bij een klein belang is het gemakkelijker (lees goedkoper) om jou voor de schade op te laten draaien. (dwz: zij keren uit en je dondert een flink aantal treden naar beneden en betaald op die manier zelf alle schade)
-
volgens mijn verzekering (Interpolis) ben ik hier niet voor verzekerd en moet ik het zelf uitvechten met de tegenpartij.
Ik heb echter geen idee of ik wel recht heb op vergoeding en hoe ik dat dan aan moet pakken. Op brieven die ik stuur komt alleen maar de reactie dat ik volgens hun aansprakelijk ben. Ik zou graag willen weten wie er volgens de verkeerswetten hier de schuldige is.
Ik heb echter geen idee of ik wel recht heb op vergoeding en hoe ik dat dan aan moet pakken. Op brieven die ik stuur komt alleen maar de reactie dat ik volgens hun aansprakelijk ben. Ik zou graag willen weten wie er volgens de verkeerswetten hier de schuldige is.
ga eens naar het juridisch loket in je woonplaats en vraag daar advies. succes
-
Zoals u het omschrijft bent u niet aansprakelijk. U bevond zich al op de weg terwijl de andere auto uit een oprit kwam, maar er waren geen getuigen. Dan is het uw woord tegen hun woord.eric janssen schreef:volgens mijn verzekering (Interpolis) ben ik hier niet voor verzekerd en moet ik het zelf uitvechten met de tegenpartij.
Als de krassen nog op de auto zitten, kun je er een expert naar laten kijken. De krassen zullen op een bepaalde manier en plek op de auto zitten. Daar kun je veel uit afleiden. Dat doet de politie in principe bij sporen onderzoek ook.
Als je er niet uitkomt, denk ik dat de rechter ieder zijn eigen schade zal laten dragen. Laat je niet overbluffen door de verzekeraar van de tegenpartij. Ik zou het volgende doen: schrijf een brief waarin je alles uit de doeken doet. Neem hier in op dat er geen getuigen zijn (eventueel met expertise rapport). Stel voor dat ieder zijn eigen schade draagt (als expertise rapport jouw lezing niet zou ondersteunen) omdat het jouw woord is tegen het hunne
De vraag is hoe het vermeld stond op het schade formulier.Als daarop staat dat u er al op de openbare weg reed en de tegenpartij toen pas de rijweg opreed is hij fout .Ik denk dat dat niet duidelijk op het schade formulier stond vermeld. Was dit wel het geval hadden zowel u als tegenpartij voor die situatie getekend en schuld bekent.Zij stellen dat ik pas de weg op kwam toen hij er al reed en dat ik dus aansprakelijk ben
In dit geval had een rechtsbijstands verzekering/verkeer een dankbaar hulpmiddel geweest.Misschien kan jur. loket uitkomst bieden.
sukses Henk
Als ik het goed lees dan kwam de tegenpartij dus van LINKSSS!!eric janssen schreef:ik heb kort geleden een kleine aanrijding gehad en de verzekering van de tegenpartij keert niet uit omdat ze vinden dat ik schuldig ben.
En een advies neem een rechtsbijstand verzekering bij je auto verzekering dat scheeld een hoop ellende.
dit is een goed advies en kost maar een paar euro per maand meer geloof zoiets van 2 a 3 euro daar ken je heel wat aan hebben.cliff schreef: En een advies neem een rechtsbijstand verzekering bij je auto verzekering dat scheeld een hoop ellende.