| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement ANWB wegenwacht
Abonnement ANWB wegenwacht
Mijn vriendin is al een aantal jaren lid van de Wengenwacht, ik niet.
Hier is echter nooit gebruik van gemaakt, dus dat is de reden van opzegging geweest.
ANWB maakt het je niet makkelijk, en je moet het schriftelijk opzeggen, dus dat hebben we gedaan.
Omdat we helaas geen reactie ontvingen, heeft mijn vriendin een mail gestuurd.
Hieruit bleek dat ze de opzegging niet ontvangen hebben... En een regel verder dat ze het te laat ontvangen hebben (wat is het nou?) Pech dus, want zodoende ging het abonnement wéér een jaar in.
We hebben ruim op tijd de opzegging verstuurd (2 weken van te voren).
Mijn vriendin heeft een mail terug gestuurd, om het abbonement van 2011 dan alvast op te zeggen, en dat kon wel! Dit hoefde blijkbaar niet schriftelijk.
En zo wat het dus vorig jaar ook, ANWB zegt niks ontvangen te hebben.
Zodoende hebben we de brief nogmaals verzonden, inclusief begeleidend schrijven, ook hier nóóit reactie op gehad.
Nu krijgen we uiteraard de herinneringen en aanmaningen binnen. Ook dreigen ze met een incassobureau natuurlijk.
Nou vraag ik me af wat zo'n incassobureau kan doen voor die 50 euro... Ze zullen er nooit veel aan verdienen, kunnen ze moeilijk meer dan één brief voor versturen, lijkt mij zo.
Ik zelf vind de gang van zaken niet echt normaal. Ze maken het je nogal moeilijk doordat je het alleen schriftelijk op kan zeggen. Waarom niet gewoon via internet of door te bellen? In deze moderne tijden moet dat nog kunnen.
De vraag is, of we dan maar gewoon dienen te betalen, of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het gaat niet direct om die 50 euro, maar wel omdat we dus al jaren betalen, voor iets wat we nooit gebruikt hebben.
Hier is echter nooit gebruik van gemaakt, dus dat is de reden van opzegging geweest.
ANWB maakt het je niet makkelijk, en je moet het schriftelijk opzeggen, dus dat hebben we gedaan.
Omdat we helaas geen reactie ontvingen, heeft mijn vriendin een mail gestuurd.
Hieruit bleek dat ze de opzegging niet ontvangen hebben... En een regel verder dat ze het te laat ontvangen hebben (wat is het nou?) Pech dus, want zodoende ging het abonnement wéér een jaar in.
We hebben ruim op tijd de opzegging verstuurd (2 weken van te voren).
Mijn vriendin heeft een mail terug gestuurd, om het abbonement van 2011 dan alvast op te zeggen, en dat kon wel! Dit hoefde blijkbaar niet schriftelijk.
En zo wat het dus vorig jaar ook, ANWB zegt niks ontvangen te hebben.
Zodoende hebben we de brief nogmaals verzonden, inclusief begeleidend schrijven, ook hier nóóit reactie op gehad.
Nu krijgen we uiteraard de herinneringen en aanmaningen binnen. Ook dreigen ze met een incassobureau natuurlijk.
Nou vraag ik me af wat zo'n incassobureau kan doen voor die 50 euro... Ze zullen er nooit veel aan verdienen, kunnen ze moeilijk meer dan één brief voor versturen, lijkt mij zo.
Ik zelf vind de gang van zaken niet echt normaal. Ze maken het je nogal moeilijk doordat je het alleen schriftelijk op kan zeggen. Waarom niet gewoon via internet of door te bellen? In deze moderne tijden moet dat nog kunnen.
De vraag is, of we dan maar gewoon dienen te betalen, of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het gaat niet direct om die 50 euro, maar wel omdat we dus al jaren betalen, voor iets wat we nooit gebruikt hebben.
-
Mallemalle
Re: Abonnement ANWB wegenwacht
incasso werkt niet op basis van een aantal procenten van het verschuldigde bedrag
jij betaalt uiteindelijk alle kosten als in je ongelijk wordt gesteld
tip: dit soort zaken altijd aangetekend versturen, kost je iets meer maar ben je verzekerd van het feit dat men het in ontvangst heeft genomen
jij betaalt uiteindelijk alle kosten als in je ongelijk wordt gesteld
tip: dit soort zaken altijd aangetekend versturen, kost je iets meer maar ben je verzekerd van het feit dat men het in ontvangst heeft genomen
Nu doen ze waarschijnlijk net alsof ze het gewoon niet ontvangen hebben...
Hi,
wat bedoel je met ruim op tijd opgezegd, 2 weken van te voren?
2 weken voordat het lidmaatschap afliep, dus ergens half december?
dan heeft de ANWB gelijk dat je volgens hun voorwaarden te laat heb opgezegd, in hun voorwaarden staat dat je uiterlijk 15 november had op moeten zeggen (schriftelijk)
Of had je al begin november de opzegging verstuurd?
wat bedoel je met ruim op tijd opgezegd, 2 weken van te voren?
2 weken voordat het lidmaatschap afliep, dus ergens half december?
dan heeft de ANWB gelijk dat je volgens hun voorwaarden te laat heb opgezegd, in hun voorwaarden staat dat je uiterlijk 15 november had op moeten zeggen (schriftelijk)
Of had je al begin november de opzegging verstuurd?
Begin november "al", eigenlijk had het toch eerder gemoeten, maar in principe was het op tijd...
Natuurlijk claimen ze het niet ontvangen te hebben... Zou ik ook doen, kunnen ze nog mooi voor een jaar incasseren...
Natuurlijk claimen ze het niet ontvangen te hebben... Zou ik ook doen, kunnen ze nog mooi voor een jaar incasseren...
Wij zijn jaren tevreden lid geweest van de ANWB met wegenwachtservice. Nu hebben we echter eind 2009 onze auto verkocht (ivm een leaseauto) en nu zou je verwachten dat je dan je lidmaatschap kan opzeggen. Echter de ANWB eist dat we ook voor heel 2010 ons lidmaatschap + (meest) uitgebreide wegenwachtservice blijven betalen! Voor het lidmaatschap kan ik dat nog snappen, maar 120 euro betalen voor een wegenwachtservice voor een auto die we niet meer hebben.... Dat vind ik niet echt schandalig! Dat hoort toch niet bij een BELANGENVERENIGING die de ANWB is.
Wie weet raad???
Wie weet raad???
Wegenwacht lidmaatschap is niet op kenteken,dit is wel bij route mobiel het geval. Dus bij een eventuele 2e , 3e, 4e auto kan je ook dit lidmaatschap gebruiken.maar 120 euro betalen voor een wegenwachtservice voor een auto die we niet meer hebben
Klopt wat je zegt, is ook niet schandalig je verplicht je bij aangaan tot een lidmaatschap van 1 jaar waarbij je voor half november opgezegd moet hebben.Dat vind ik niet echt schandalig!
Ik weet dus niet wanneer deze lease wagen in beeld kwam, was dat voor november had je voor half november op kunnen zeggen en nog tot eind 2009 van de diensten gebruik kunnen maken. Regeren is voor uit zien.
gr Henk
-
arfdriever
Ik heb een pennenstrijd gevoerd met de ANWB over de idiote regeling die "stilzwijgende verlenging" heet.
Laatst gewijzigd door arfdriever op 05 jun 2010 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Wegens het veelvuldig over treden van de gedragsregels is dit topic voor een deel verwijderd.
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.