LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB abonnement opzeggen
ANWB abonnement opzeggen
Probleem: De ANWB
Hoezo: Ik bezit geen auto, maar ben hier wel voor verzekerd.
Mijn fout: Ik heb 1 dag te laat mijn abonnement opgezegd.
ANWB fout:
Ze kunnen mij nog wel uitschrijven na de opzegtermijn (heel vriendelijk), maar dan moet ik een bewijs opsturen dat ik mijn auto heb verkocht. Blijkbaar heerst bij de ANWB wel het besef dat iemand die geen auto meer heeft, daar liever niet voor betaald. Het probleem is echter dat ik nooit een auto heb gehad, en hem dus met de beste wil op aarde ook niet kan verkopen. Hier stopt het logisch redenatie vermogen van de ANWB: ik moest gewoon betalen omdat ik geen bewijs van verkoop kon leveren...
Hoezo: Ik bezit geen auto, maar ben hier wel voor verzekerd.
Mijn fout: Ik heb 1 dag te laat mijn abonnement opgezegd.
ANWB fout:
Ze kunnen mij nog wel uitschrijven na de opzegtermijn (heel vriendelijk), maar dan moet ik een bewijs opsturen dat ik mijn auto heb verkocht. Blijkbaar heerst bij de ANWB wel het besef dat iemand die geen auto meer heeft, daar liever niet voor betaald. Het probleem is echter dat ik nooit een auto heb gehad, en hem dus met de beste wil op aarde ook niet kan verkopen. Hier stopt het logisch redenatie vermogen van de ANWB: ik moest gewoon betalen omdat ik geen bewijs van verkoop kon leveren...
Re: ANWB abonnement opzeggen
Je was dus verzekerd ( en moest betalen ) bij de anwb voor een auto die je niet eens had
Daar stopt dan ook mijn logische vermogen
Daar stopt dan ook mijn logische vermogen
Of hij/zij had een wegenwachtabonnement en was dus inderdaad gewoon te laat met opzeggen.
(indien een echte wa verzekering, heb ik niets gezegd, dan bij deze mijn excuses)
(indien een echte wa verzekering, heb ik niets gezegd, dan bij deze mijn excuses)
Maar hoe kom je dan aan een abonnement van de ANWB?
Ik denk, dat TS een abonnement had bij de ANWB= Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond wat intussen is veranderd in:
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond
Je hoef geen auto te hebben, om lid van de ANWB te zijn, maar om TS een bewijs te vragen, dat hij/zij de auto heeft verkocht, gaat werkelijk te ver.
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond
Je hoef geen auto te hebben, om lid van de ANWB te zijn, maar om TS een bewijs te vragen, dat hij/zij de auto heeft verkocht, gaat werkelijk te ver.
Dat je geen auto hebt maakt in dit geval toch niets uit?
Je had al geen auto maar toch ANWB....
Als je te laat bent, ben je toch te laat??
Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik was vorig jaar ook te laat, heb het toen gelijk op laten zeggen maar moest dat jaar nog wel betalen.
Je had al geen auto maar toch ANWB....
Als je te laat bent, ben je toch te laat??
Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik was vorig jaar ook te laat, heb het toen gelijk op laten zeggen maar moest dat jaar nog wel betalen.
Ik heb het abonnement afgesloten als student toen ik met de auto van mijn ouders op vakantie ging. Dit koste toen 20 euro, het 2de jaar is dit stilzwijgend verlengd door de ANWB. Dat leek mij nog een redelijke prijs om verzekerd te blijven voor het geval ik nog eens een auto zou lenen. Het 3de jaar (2011, ik ben nog steeds student) werd het tarief opeens 90 euro. Een beetje veel voor die 3 keer per jaar dat ik rij. Toen ben ik gaan opzeggen, inderdaad 1 dag te laat, zoals eerder toe gegeven mijn eigen fout. Het gaat echter om het idee dat iemand die zijn auto verkoopt wel kan opzeggen (ook na de opzegtermijn!) en iemand die geen auto heeft niet.
Ofwel het tegen de voorwaarden is, maakt de ANWB soms een uitzondering, als je iets te laat met opzeggen bent, maar alleen als je een auto hebt verkocht.
Je hebt geen auto, dus kan je het bewijs niet leveren, dan moet je helaas nog een jaar betalen.
Je hebt geen auto, dus kan je het bewijs niet leveren, dan moet je helaas nog een jaar betalen.
Duidelijk, je snapt het wel!Mijn fout: Ik heb 1 dag te laat mijn abonnement opgezegd.
Het wordt elk jaar stilzwijgend verlengd...Yobvis schreef:het 2de jaar is dit stilzwijgend verlengd door de ANWB
Misschien een open deur: maar zeg in ieder geval dan nu al op dat je er na dit jaar vanaf wilt zijn
Indien een aanbieder de algemene voorwaarden van een product aanpast, heb je nog x tijd om het product kostenloos op te zeggen na het in kennis stellen van deze wijziging. Ik denk dat een dermate tariefsverhoging daar wel onder kan vallen. Misschien hebben ze ook andere voorwaarden gewijzigd. Mogelijk is die x tijd nog niet vertreken op moment van opzeggen.
Nu weet ik niet wat die x tijd is, iemand?
Indien een aanbieder de algemene voorwaarden van een product aanpast, heb je nog x tijd om het product kostenloos op te zeggen na het in kennis stellen van deze wijziging. Ik denk dat een dermate tariefsverhoging daar wel onder kan vallen. Misschien hebben ze ook andere voorwaarden gewijzigd. Mogelijk is die x tijd nog niet vertreken op moment van opzeggen.
Nu weet ik niet wat die x tijd is, iemand?
Opzegtermijn 1 maand, dus op het laatste eind november, want het contractjaar bij de ANWB is van Januari tot December!Nu weet ik niet wat die x tijd is, iemand?
Tenzij ANWB tussentijds de voorwaarden wijzigt. Als de voorwaarden na november zijn gewijzigd, kun je nog steeds opzeggen. Tot x tijd nadat je op de hoogte bent gesteld van de wijziging.Opzegtermijn 1 maand, dus op het laatste eind november, want het contractjaar bij de ANWB is van Januari tot December!
Ook als er een wijziging komt in bijvoorbeeld april ofzo, kun je dan opzeggen.
Het is natuurlijk niet zo waarschijnlijk
Nee, TS had eerst studentenkorting maar dat kan maar voor 3 jaar.
Daarna zal je het gewone tarief moeten gaan betalen.
Ik heb precies hetzelfde gehad maar ben wel degelijk door ANWB op de hoogte gesteld dat het duurder zou worden.
Ik heb precies hetzelfde gehad maar ben wel degelijk door ANWB op de hoogte gesteld dat het duurder zou worden.
TS is in 2011 pas het 3de jaar ingegaan. Dus zou er nog steeds sprake moeten zijn van de studentenkorting als het maar 3 jaar kan zoals jij stelt.Nee, TS had eerst studentenkorting maar dat kan maar voor 3 jaar.
2 jaar klopt ook inderdaad wel, ik ben 2008 lid geworden en 2010 liep het bij mij af.
Ik heb 1 keer de volle pond betaald, voor 2010 dus..
Sorry voor de fout...
Ik heb 1 keer de volle pond betaald, voor 2010 dus..
Sorry voor de fout...
Ah zo, dan begrijp ik het ook Femmiej
Je hebt op de auto van je ouders een verzekering afgesloten,als ik het goed heb.
Als je dan toch een kopie van het kenteken opstuurt, kunnen ze toch zien dat je geen auto op je naam hebt
Als je dan toch een kopie van het kenteken opstuurt, kunnen ze toch zien dat je geen auto op je naam hebt
-
Ik heb zelf 2 jaar geleden in 2009 mijn abbonement op de anwb opgezegd.
Nooit meer iets van vernomen nu krijg ik vandaag op mijn nieuwe adres een brief van een incassobureau of ik even de achterstallige premie over 2011 wil betalen. Ik heb nu dus een kopie van de brief die ik destijds verstuurd heb naar het incassobureau toe gestuurd maar hoe dit afloopt. Ik ben best bereid die 28 euro te betalen maar dit is voor mij een principe kwestie ik heb netjes in oktober 2009 opgezegd.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt? ik kan namelijk best wel wat advies gebruiken met mijn koppigheid. haha.
Nooit meer iets van vernomen nu krijg ik vandaag op mijn nieuwe adres een brief van een incassobureau of ik even de achterstallige premie over 2011 wil betalen. Ik heb nu dus een kopie van de brief die ik destijds verstuurd heb naar het incassobureau toe gestuurd maar hoe dit afloopt. Ik ben best bereid die 28 euro te betalen maar dit is voor mij een principe kwestie ik heb netjes in oktober 2009 opgezegd.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt? ik kan namelijk best wel wat advies gebruiken met mijn koppigheid. haha.