LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Beoordelingsrit

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Emcede

ANWB Beoordelingsrit

Ongelezen bericht door Emcede »

Ik overweeg me op te geven voor een beoordelingsrit van de ANWB. Ben wel benieuwd wat een deskundige over mijn rijstijl zegt. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Wie heeft ook een beoordelingsrit gedaan en is hier tevreden over - of juist niet?

grun

Re: ANWB Beoordelingsrit

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb dat wel eens gedaan, jaren geleden alweer. Toen werd ik toch even weer met de neus op de kleine foutjes gedrukt die er in de loop der tijd ingeslopen waren. Ik vond het wel de tijd en de kosten waard. Vooral als je al minstens tien jaar je rijbewijs hebt en niet zeker weet of je wel op de hoogte bent met de nieuwste verkeersregels.

Die beoordelaar lette echt overal op en we hadden nog geen meter gereden. Loop je bijvoorbeeld achter of voor de auto langs? (voor is veiliger omdat je dan tegen de verkeersstroom in naar de deur loopt, dus beter zicht). Tientallen tips krijg je op die manier. Ik mocht zelf de route bepalen, een stukje stad, een stuk binnendoor en een stuk snelweg. Ondertussen klets je over van alles en nog wat, maar vooral over verkeer(sregels). Zo wist ik niet dat je aan de hoogte van de verkeersborden kunt zien of je binnen of buiten de bebouwde kom bent. Groene strepen hadden ze in mijn tijd ook nog niet op de weg. Alles bij elkaar kan ik zo'n rit echt aanbevelen.

Gesloten