LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB medewerking OPGELOST
ANWB medewerking OPGELOST
Januari heb ik een Canta gekocht en verzekerd bij de ANWB.
Ook had ik service pech onder weg erbij.
ANWB lidmaatschap 17,25 en wegenwacht service 53,00 euro
Begin september heb ik gebeld en kreeg een medewerkster aan de lijn ik wilde mijn verzekering en mijn lidmaatschap opzeggen.
Ze heeft mij verzocht dit schriftelijk te doen en dat heb ik gedaan, ook zei ze dat ik een klein bedrag terug kreeg, en zei ze dat ik dan van alle diensten uitgeschreven zou worden.
Nu kreeg ik een rekening van 71,75 voor iets wat ik niet heb.
Ik voel me opgelicht omdat ik er namelijk nooit een bevestiging van heb gekregen maar wel betalen.
Vandaag gebeld en min of meer is het mijn eigen schuld want ze kan het telefoon gesprek niet terug vinden wel mijn opzegging van de verzekering schriftelijk.
Het is wel makkelijk om zo geld te verdienen, en ben er wel gefrustreerd over.
Op Tros Radar lees ik dat er meerdere mensen hier last van hebben.
Nu wil de ANWB hebben dat ik deze rekening betaal.
Maar dat zal slechte reclame zijn en dat betekent dat ik never nooit meer lid zal worden en als ik deze rekening moet betalen zeer slechte reclame voor jullie zal zijn.
De telefonische medewerkers moeten eens duidelijke instructie geven betreft het opzeggen van abonnementen en lidmaatschappen.
Het schijnt dus dat ik alleen de verzekering heb opgezegd, maar geen bevestiging heb gehad.
Verzekering opgezegd en nu een rekening hoe geniepig ben je om zo geld van de burger af te troggelen voor mij NOOIT mer ANWB en natuurlijk slechte reclame.
Dus mensen je bent gewaarschuwd denk na voordat je bij de ANWB gaat want ze willen alleen geld en geen medewerking verlenen, meerdere keren gebeld en afgetroggeld je MOET betalen het is je EIGEN fout.
Waar is nu de klantenservice als je die nodig hebt??
Bij hun is het eerst betalen en dan misschien service als het in HUN belangen gaat.
Weer een gedupeerde slachtoffer!!!!! ANWB bedankt!!!!
Ook had ik service pech onder weg erbij.
ANWB lidmaatschap 17,25 en wegenwacht service 53,00 euro
Begin september heb ik gebeld en kreeg een medewerkster aan de lijn ik wilde mijn verzekering en mijn lidmaatschap opzeggen.
Ze heeft mij verzocht dit schriftelijk te doen en dat heb ik gedaan, ook zei ze dat ik een klein bedrag terug kreeg, en zei ze dat ik dan van alle diensten uitgeschreven zou worden.
Nu kreeg ik een rekening van 71,75 voor iets wat ik niet heb.
Ik voel me opgelicht omdat ik er namelijk nooit een bevestiging van heb gekregen maar wel betalen.
Vandaag gebeld en min of meer is het mijn eigen schuld want ze kan het telefoon gesprek niet terug vinden wel mijn opzegging van de verzekering schriftelijk.
Het is wel makkelijk om zo geld te verdienen, en ben er wel gefrustreerd over.
Op Tros Radar lees ik dat er meerdere mensen hier last van hebben.
Nu wil de ANWB hebben dat ik deze rekening betaal.
Maar dat zal slechte reclame zijn en dat betekent dat ik never nooit meer lid zal worden en als ik deze rekening moet betalen zeer slechte reclame voor jullie zal zijn.
De telefonische medewerkers moeten eens duidelijke instructie geven betreft het opzeggen van abonnementen en lidmaatschappen.
Het schijnt dus dat ik alleen de verzekering heb opgezegd, maar geen bevestiging heb gehad.
Verzekering opgezegd en nu een rekening hoe geniepig ben je om zo geld van de burger af te troggelen voor mij NOOIT mer ANWB en natuurlijk slechte reclame.
Dus mensen je bent gewaarschuwd denk na voordat je bij de ANWB gaat want ze willen alleen geld en geen medewerking verlenen, meerdere keren gebeld en afgetroggeld je MOET betalen het is je EIGEN fout.
Waar is nu de klantenservice als je die nodig hebt??
Bij hun is het eerst betalen en dan misschien service als het in HUN belangen gaat.
Weer een gedupeerde slachtoffer!!!!! ANWB bedankt!!!!
Laatst gewijzigd door Pachnoda op 09 dec 2013 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: ANWB medewerking OPGELOST
Dat bekent dan toch gewoon dat je hebt opgezegd? Dat je geen (schriftelijke) bevestiging hebt gekregen is niet jouw fout; de medewerkster heeft je vandaag die bevestiging wel (telefonisch) gegeven
Mail en schrijf dit telefoongesprek: datum, tijd, naam medewerkster + inhoud + dat je dus niet hoeft et betalen en een crditnota of iets dergelijks wilt.
Dat bekent dan toch gewoon dat je hebt opgezegd? Dat je geen (schriftelijke) bevestiging hebt gekregen is niet jouw fout; de medewerkster heeft je vandaag die bevestiging wel (telefonisch) gegeven
Mail en schrijf dit telefoongesprek: datum, tijd, naam medewerkster + inhoud + dat je dus niet hoeft et betalen en een crditnota of iets dergelijks wilt.
Vele opzeg gevallen zijn er al voor je geweest, dus gebruik de zoekfunctie hier en huiver.Ze heeft mij verzocht dit schriftelijk te doen en dat heb ik gedaan, ook zei ze dat ik een klein bedrag terug kreeg, en zei ze dat ik dan van alle diensten uitgeschreven zou worden.
Dat je een autoverzekering schriftelijk moet opzeggen is overal zo bij de maatschappijen, maar het lidmaatschap van de ANWB moet je telefonisch opzeggen.
Lees op de website hoe het moet.
Dus je hebt de autoverzekering opgezegd, maar niet het lidmaatschap van de ANWB.
Nieuwer opzegtermijn: Voor 15 november 2014!
Als ik iets opzeg, zorg ik er altijd voor dat ik een schriftelijke bevestiging krijg (eventueel via de mail)
Ook controleer ik of alles wat ik wil opzeggen duidelijk vermeld staat.
Omdat ik een nieuwe auto heb met 4 jaar mobilitiets service heb ik vorig jaar oktober het ANWB lidmaatschap opgezegd, ben naar de winkel gegaan en pas vertrokken met de opzegging print.
Ik lees veel verontwaardigde mensen die om deze tijd hun gal weer spuien op de ANWB, maar het valt me ook iedere keer weer op hoe slecht ze op de hoogte zijn van de geldende voorwaarden.
Ook controleer ik of alles wat ik wil opzeggen duidelijk vermeld staat.
Omdat ik een nieuwe auto heb met 4 jaar mobilitiets service heb ik vorig jaar oktober het ANWB lidmaatschap opgezegd, ben naar de winkel gegaan en pas vertrokken met de opzegging print.
Ik lees veel verontwaardigde mensen die om deze tijd hun gal weer spuien op de ANWB, maar het valt me ook iedere keer weer op hoe slecht ze op de hoogte zijn van de geldende voorwaarden.
Volgens de medewerker heb ik alleen de verzekering beëindigd en niet de hulpdienst en het lidmaatschap.
Dus vinden ze dat dit mijn fout is, maar was de telefoniste toen zo VERGEET niet je lidmaatschap en de service te vermelden bij het opzeggen dan was dit nooit gebeurt.
Was de medewerker goed had hij alles telefonisch alvast kunnen stoppen en dan had ik alleen schriftelijk mijn verzekering kunnen beëindigen.
Dus ja de ANWB verdient zo bakken met geld!!! Jammer dat het zo moet in Nederland.
Dus vinden ze dat dit mijn fout is, maar was de telefoniste toen zo VERGEET niet je lidmaatschap en de service te vermelden bij het opzeggen dan was dit nooit gebeurt.
Was de medewerker goed had hij alles telefonisch alvast kunnen stoppen en dan had ik alleen schriftelijk mijn verzekering kunnen beëindigen.
Dus ja de ANWB verdient zo bakken met geld!!! Jammer dat het zo moet in Nederland.
U durft nogal een bewering te doen in uw titel.
Zodra mensen die de voorwaarden niet goed gelezen hebben en het niet gaat zoals ze gedacht hadden, is de ander een "oplichter". Fraai is dat. U kunt de fout natuurlijk niet bij uzelf vinden.
jantje7
Zodra mensen die de voorwaarden niet goed gelezen hebben en het niet gaat zoals ze gedacht hadden, is de ander een "oplichter". Fraai is dat. U kunt de fout natuurlijk niet bij uzelf vinden.
jantje7
Jantje7 schreef:U durft nogal een bewering te doen in uw titel.
jantje7
Inderdaad !!! Als een medewerkster tegen mij zegt dat ik schriftelijk mijn verzekering moet beëindigen dan stopt ook het lidmaatschap van de naast bijliggende verzekering.
Dus vandaar dat ik mij opgelicht voel!
De ANWB hoort hierbij het schriftelijk te bevestigen en dat er OOK bij staat dat er nog andere dingen lopen dat doet bijvoorbeeld Interpolis wel daar zou de ANWB een voorbeeld van moeten nemen.
En inderdaad ik had geen schriftelijke bevestiging gehad en ja ik MOET zelf achter de ANWB bellen en dat heb ik niet gedaan, helaas was ik bezig met revalidatie van een onderbeen amputatie want normaal let ik er op.
Maar hiermee bedoel ik te zeggen een klant is koning en geen hond om continu achter hun aan te rennen (bellen)!!
-
Ik begrijp niet eens wat er nu precies is opgezegd.
lidmaatschap - 17,25
wegenwacht - 53,00
verzekering - ??
nota van 71,75 = lidmaatschap + wegenwacht.
Een klein bedrag terug krijgen? Sowieso niet van het lidmaatschap en/of wegenwacht, dat gaat per kalenderjaar.
Wat heb je nu precies opgezegd, een autoverzekering die je ook nog had lopen? Dat is iets heel anders dan een lidmaatschap + wegenwacht...
lidmaatschap - 17,25
wegenwacht - 53,00
verzekering - ??
nota van 71,75 = lidmaatschap + wegenwacht.
Een klein bedrag terug krijgen? Sowieso niet van het lidmaatschap en/of wegenwacht, dat gaat per kalenderjaar.
Wat heb je nu precies opgezegd, een autoverzekering die je ook nog had lopen? Dat is iets heel anders dan een lidmaatschap + wegenwacht...
Ik heb oplichters veranderd je hebt gelijk ieder een eigen mening.
Mijn Canta (scootmobiel) verzekering is beëindigd die was rond de 45 euro en daar heb ik 14 euro voor terug gehad.
Nu kreeg ik een nieuwe rekening lidmaatschap 17,25 en wegenwacht scootmobiel service 53 euro en 1,50 aan acceptgirokaart betalen.
Een medewerkster tegen mij zegt dat ik schriftelijk mijn verzekering moet beëindigen dan stopt ook het lidmaatschap van de naast bijliggende verzekering.
Vandaar dit gaat over een rekening die ik kreeg van ANWB
Mijn Canta (scootmobiel) verzekering is beëindigd die was rond de 45 euro en daar heb ik 14 euro voor terug gehad.
Nu kreeg ik een nieuwe rekening lidmaatschap 17,25 en wegenwacht scootmobiel service 53 euro en 1,50 aan acceptgirokaart betalen.
Een medewerkster tegen mij zegt dat ik schriftelijk mijn verzekering moet beëindigen dan stopt ook het lidmaatschap van de naast bijliggende verzekering.
Vandaar dit gaat over een rekening die ik kreeg van ANWB
Zeggen dat iemand een oplichter IS, is geen mening.... Als het een mening is zeg je dat je VINDT dat iemand een oplichter is.Pachnoda schreef:Ik heb oplichters veranderd je hebt gelijk ieder een eigen mening.
Ik heb de titel veranderd want het kan misschien verkeert overkomen, ik zeg het verkeerd maar dat wil zeggen dat ik me wel opgelicht voel toen de medewerkster aan de telefoon had gezegd dat dan alles stopt vandaar het woordje opgelicht.GJvdZ schreef:Zeggen dat iemand een oplichter IS, is geen mening.... Als het een mening is zeg je dat je VINDT dat iemand een oplichter is.Pachnoda schreef:Ik heb oplichters veranderd je hebt gelijk ieder een eigen mening.
-
Dan heb je blijkbaar per brief inderdaad alleen de verzekering beëindigd en niet het lidmaatschap en de wegenwacht. Als je het in de opzeggingsbrief alleen over de verzekering hebt, kan de ANWB niet ruiken of voelen dat het ook om de andere twee dingen gaat. Mensen kunnen zich namelijk ook elders verzekeren, en toch Anwb-lid blijven en recht houden op wegenwacht hulp.
Je zou eventueel, als er eentje in de buurt is, naar een Anwb-kantoor kunnen gaan, op een moment dat het rustig is, en men de tijd voor je heeft, en dan even goed de situatie uitleggen. Ik geef je niet veel kans, maar heel misschien dat ze toch coulant willen zijn in deze situatie, als je kunt bewijzen dat je geen gemotoriseerd vervoermiddel meer hebt, en het er op houdt dat je, ondanks het telefoongesprek, niet goed begrepen hebt waar je nu precies voor betaalde en hoe je de opzegging correct moest doen.
Je zou eventueel, als er eentje in de buurt is, naar een Anwb-kantoor kunnen gaan, op een moment dat het rustig is, en men de tijd voor je heeft, en dan even goed de situatie uitleggen. Ik geef je niet veel kans, maar heel misschien dat ze toch coulant willen zijn in deze situatie, als je kunt bewijzen dat je geen gemotoriseerd vervoermiddel meer hebt, en het er op houdt dat je, ondanks het telefoongesprek, niet goed begrepen hebt waar je nu precies voor betaalde en hoe je de opzegging correct moest doen.
witte angora schreef:Dan heb je blijkbaar per brief inderdaad alleen de verzekering beëindigd en niet het lidmaatschap en de wegenwacht. Als je het in de opzeggingsbrief alleen over de verzekering hebt, kan de ANWB niet ruiken of voelen dat het ook om de andere twee dingen gaat. Mensen kunnen zich namelijk ook elders verzekeren, en toch Anwb-lid blijven en recht houden op wegenwacht hulp.
Onzin, het hele internet en zelf dit forum staat vol met berichten van mensen, welke hun auto verkocht hebben.
Dus dan hadden zij veel te doen, om iedereen schadeloos te stellen, omdat hij/zij het telefoongesprek niet goed begrepen!
Bedankt voor de tip ik ga het proberen anders pech gehad en voor mij nooit meer de ANWB dankzij de medewerkster die had gezegd verzekering opzeggen dan ben je uit het systeem.witte angora schreef:
Ik zal er beter op gaan letten met wie ik spreek wat de afspraken zijn en een maand later nog een keer bellen of alles goed is gegaan.
Keurig opgelost door de ANWB en hoef niets meer te betalen!!
Klacht duidelijk uitgelegd en gestuurd naar klachten commissie.
Vandaag gebeld door de klachten commissie en het ging hier duidelijk om een misverstand en hoefde ik niets meer te betalen.
Hierbij nogmaals mijn excuses naar de ANWB toe en bedankt dat het opgelost is.
Een PLUIM en DUIM voor ANWB!!!! Bedankt
Klacht duidelijk uitgelegd en gestuurd naar klachten commissie.
Vandaag gebeld door de klachten commissie en het ging hier duidelijk om een misverstand en hoefde ik niets meer te betalen.
Hierbij nogmaals mijn excuses naar de ANWB toe en bedankt dat het opgelost is.
Een PLUIM en DUIM voor ANWB!!!! Bedankt
-
Gelukt, gefeliciteerd!!!