Op vakantie gaat mijn auto stuk in Kroatië (18 jul), Lokale garage meld turbo gerelateerde schade. Anwb vraagt om second opinion in andere garage, auto wordt opgehaald.
Na meer als een week niets gehoord te hebben, zelf contact gezocht met ANWB ,die mij vertelde nog niets vernomen te hebben.
Twee dagen later zelfde conclusie garage 2 als nummer 1
Echter tweemaal zo duur om te repareren.
Auto wordt enkele dagen later terug geleverd bij garage 1 die er inmiddels achter komt dat auto niet binnen onze vakantie gerepareerd kan worden.
Auto wordt gerepatrieerd op 3 aug door Logistics vervoerder van de ANWB. Melding op 14 aug dat auto geladen zou zijn ? .Melding op 21 aug dat voertuig op eindbestemming geleverd is.
Contact met ANWB waar het voertuig is ,zeer zeker niet geleverd bij mijn dealer.
Dag later wordt nogmaals bevestigd dat de auto wel geleverd is.
Weer contact met ANWB dat auto er niet is.
Een dag later wordt ik gebeld dat auto bovenwater is gekomen bij een hub in Nederland.
Veel excuses, auto zou nu 2 dagen later geleverd worden bij dealer die nu voor de tweede keer tijd vrij maakte om de Turbo te repareren.
2 dagen later geen auto. weer gebeld ! .
Inmiddels de vierde persoon bij de ANWB die zich met de zaak bezighoud .
Na ruim een uur kan ik de dame in kwestie ervan overtuigen dat er iets serieus fout zit ,en vraag haar of er iets met de auto is gebeurd.
Zij meld mij later op de dag dat dit niet het geval is en dat de auto waarschijnlijk de volgende week geleverd gaat worden.?
De auto word geleverd op vrijdag middag bij mijn dealer.!!!!!!!!!
Dealer neemt contact met mij op en vraagt mij zo spoedig mogelijk langs te komen omdat er meer problemen met de auto zijn.?
Na inspectie blijkt de complete linker aandrijfas afgebroken te zijn in de totaal vernielde versnellingsbak.
Na uitgebreid met de ANWB hier over geruzied te hebben sturen ze na ruim 10 dagen een expert.
Gelukkig wordt de schade erkend. De rapportage laat nog even op zicht wachten.
Schade volgens opgave Volvo dealer 6473 euro incl arbeid en btw
dit is inclusief een gebruikte gereviseerde automaat versnellingsbak.
Echter volgens taxateur en de ANWB moet de auto maar gerepareerd worden met een sloop versnellingsbak van de zelfde leeftijd als de auto .
Men bied aan om 2287 ex btw te vergoeden.
Zelfs na uitgebreide communicatie met de afdeling schade transport en de klachten afdeling blijft men bij het besluit de schade niet te vergoeden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB speelt spelletjes
Re: ANWB speelt spelletjes
WAt hebben ze gedaan? Een automaat proberen te slepen?
Dat de ANWB de schade niet erkend, is absurd
Dat de ANWB de schade niet erkend, is absurd
Re: ANWB speelt spelletjes
Wat een gedoe zeg zou de rechtsbijstand erbij roepen heel veel succes
Re: ANWB speelt spelletjes
Zijn het de originele onderdelen of is er gewisseld en gestolen?
Er zijn daar iets minder eerlijke garages en welke van deze twee......
Een bak en as is geen turbo en ik vermoed dat je een sloopbak door andere sloopbak laat vervangen.
Wel moet je deze testen en spoelen want de olie in automaten moet elke 80.000 tot 120.000KM vaak gespoeld worden.
Ik weet niet welk type Volvo maar vele nieuwe bakken moeten regelmatig gespoeld worden voor heel te blijven!
Als je niet naar Garage maar Dealer daar laat slepen heb je meer zekerheid, en boekje met alle dealers of online even zoeken voor je naar plaatselijke word gesleept is handiger....
Daar zijn handige monteurs die bij eenmalige buitenlanders het niet zo nauw nemen!
Vraag jou dealer even of er voldoende stof en vuil op de boutjes van de automaat zit of is er vers gesleuteld en zijn ze schoon?
Zo herken ik ook of er werkelijk een nieuwe tandriem in zit of alleen maar een sticker met datum en Km stand bij dubieuze verkopers hier in NL.
Er zijn daar iets minder eerlijke garages en welke van deze twee......
Een bak en as is geen turbo en ik vermoed dat je een sloopbak door andere sloopbak laat vervangen.
Wel moet je deze testen en spoelen want de olie in automaten moet elke 80.000 tot 120.000KM vaak gespoeld worden.
Ik weet niet welk type Volvo maar vele nieuwe bakken moeten regelmatig gespoeld worden voor heel te blijven!
Als je niet naar Garage maar Dealer daar laat slepen heb je meer zekerheid, en boekje met alle dealers of online even zoeken voor je naar plaatselijke word gesleept is handiger....
Daar zijn handige monteurs die bij eenmalige buitenlanders het niet zo nauw nemen!
Vraag jou dealer even of er voldoende stof en vuil op de boutjes van de automaat zit of is er vers gesleuteld en zijn ze schoon?
Zo herken ik ook of er werkelijk een nieuwe tandriem in zit of alleen maar een sticker met datum en Km stand bij dubieuze verkopers hier in NL.