LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Astra bumperklepje niet los leverbaar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bart Doets

Astra bumperklepje niet los leverbaar

Ongelezen bericht door Bart Doets »

In de voorbumper van mijn Opel Astra van 2004 zit een onopvallend klepje; wip je dit los, dan kan je daaronder een sleep-oog inschroeven dat bij de accessoires zit. Slimme oplossing, dacht ik toen ik de auto pas had.
Sinds een aantal weken is het klepje zoek. Dat is niet zo gek; ten slotte is het erop gemaakt om losgenomen te kunnen worden. Pech gehad, dacht ik, en toog naar de dealer om een nieuw klepje te halen of te bestellen.
De man van het magazijn was heeel erg lang bezig op zijn computer, en kwam me toen vertellen dat, tot zijn verbazing, dat klepje niet op de onderdelenlijst staat en dus niet afzonderlijk leverbaar is. Een complete bumper zou ik wél kunnen krijgen...

Nou, daar ben ik mooi klaar mee. Het maffe is, dat door het klepje niet los leverbaar te maken, Opel in de hand werkt dat het gewoon van een andere auto wordt afgehaald. Immers, de enige manier de je nu hebt om het op te lossen als het klepje zoek is... is er een uit een andere Astra te jatten, makkelijk zat...
En zo wordt het probleem van de ene naar de andere Astra-rijder doorgegeven. Een soort kettingbrief. Dankjewel Opel!

Mijn fatsoensnormen worden nu wel heel ernstig op de proef gesteld. Wat zal ik doen?

Bart Doets, Hilversum

henk51

Re: Astra bumperklepje niet los leverbaar

Ongelezen bericht door henk51 »

In en in de omgeving van Hilversum zijn veel auto recycling bedrijven probeer daar eens. Het zelfde is het geval als je achterlicht glaasje stuk is moet je een compleet nieuwe unit bestellen. Ook dit soort dingen zijn vaak 2e hands veel goedkoper aan te schaffen bij dat soort bedrijven (soms hebben ze ook nog nieuw in doos). Ik zou zeggen pak de gele gids en waag er een paar telefoontjes aan.

gr Henk

Bart Doets

Ongelezen bericht door Bart Doets »

Ik had al een paar autoslopers gebeld, ook daar kon ik op z'n best een komplete bumper kopen...

MAAR: terwijl ik mijn verhaal op deze site zat in te typen kreeg ik het idee om toch ook maar eens Opel Nederland te gaan bellen. Zou niet nodig moeten zijn als je de dealer al gesproken hebt... in elk geval, ook daar hebben ze lang moeten zoeken maar uiteindelijk toch het onderdeel gevonden...
Dus, probleem opgelost, ik hoef geen andere Astra te plunderen om de mijne weer kompleet te maken... 8)

Bart Doets

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Tekent wel de moraal van de gemiddelde opelrijder :? Kun je het niet kopen dan maar jatten....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat het gevraagde klepje zoeken meer kost dan opleverde....

Dus flut onderdelen gratis weggeven is soms goedkoper dan prijs zoeken.
Een sloop onderdeel van schade auto gratis geven was dus beter geweest.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

sjoegel schreef:Tekent wel de moraal van de gemiddelde opelrijder :? Kun je het niet kopen dan maar jatten....
het zegt helemaal niks over 'de gemiddelde opel rijder', het zegt alleen wat over zijn manier van denken

Gesloten