Naar aanleiding van roestvorming aan mijn Mitsubishi van 2003 en dan met name op plaatsen waar het model niet om bekend staat daar te roesten (zelfs oudere modellen van het type hebben op die plaatsen geen roest), ben ik enige tijd bezig geweest om iets van hulp of tegemoetkoming te krijgen volgens een coulanceregeling bij Mitsubishi Motor Sales Nederland. De dealer vond de roestvorming ook niet normaal en heeft e.e.a. opgenomen, incl. foto’s, en samen met een advies naar MMSN gestuurd die het vervolgens afwijst zonder reden. Op mijn verzoek dit nader uit te leggen, geeft MMSN ronduit een bot en arrogant antwoord met enkele slechte argumenten.
Ondanks dat Mitsubishi als merk mij goed bevalt qua techniek (zeer betrouwbaar), rijeigenschappen, uitrusting en design (hoewel het model en marketing beleid van Mitsubishi niet altijd even duidelijk en sterk is), heb ik nu zoiets van “Als de importeur zo arrogant en klantonvriendelijk is, kies ik een volgende auto wel van een ander merk”.
Ik ben benieuwd wie eveneens slechte ervaringen c.q .klachten hebben over de importeur (dus incl. after sales) van het merk wat ze rijden (bot, arrogant, klantonvriendelijk etc.) en hierdoor niet meer voor hetzelfde merk kiezen.
Ook juist positieve ervaringen met importeurs zijn welkom.
Let wel, het gaat niet om garagebedrijven. Hier bestaan immers sites van om de on-/tevredenheid van aan te geven.
Ik ben benieuwd of ik de enige ben, of dat er meer mensen zijn met deze ervaringen..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto importeurs......
Re: Auto importeurs......
Helemaal geen last van. Zelf rijd ik een alfa romea type alfasud uit 1972 en er is nog nooit ook maar een klein beetje roest ontstaan.
Zou dat wel zo zijn zou ik de importeur uiteraard fors hebben aangesproken.
Zou dat wel zo zijn zou ik de importeur uiteraard fors hebben aangesproken.
Re: Auto importeurs......
@Jos Das
Natuurlijk zou u de importeur hebben aangesproken, en terecht; Met name de AlfaSud zou nooit mogen roesten, en u zou dus ook elke klacht die u bij de importeur zou neerleggen naar tevredenheid opgelost zien worden.
Dan even ontopic; volgens mij is het niet de importeur waar je als klant zaken mee doet, danwel klachten neerlegt.
Hiervoor moet je bij je dealer zijn. Deze claimt vervolgens bij de importeur de zaak, en als dat toegewezen wordt door de importeur, dan wordt dit opgelost.
Wat tevens bij roest van belang is; Bent u de eerste eigenaar van de auto? Dit in verband met eventuele schades die in het verleden hersteld zijn, al is het maar een deel spuiten wegens steenslag/krassen. Als er namelijk een deel in het verleden is gespoten, en daar treed nu roest op, dan zal elke claim natuurlijk door de importeur afgewezen worden.
Tevens doen ze wel eens moeilijk over niet volledig ingevulde onderhoudsboekjes, danwel bij vreemd merk dealers de auto in onderhoud hebben.
Natuurlijk zou u de importeur hebben aangesproken, en terecht; Met name de AlfaSud zou nooit mogen roesten, en u zou dus ook elke klacht die u bij de importeur zou neerleggen naar tevredenheid opgelost zien worden.
Dan even ontopic; volgens mij is het niet de importeur waar je als klant zaken mee doet, danwel klachten neerlegt.
Hiervoor moet je bij je dealer zijn. Deze claimt vervolgens bij de importeur de zaak, en als dat toegewezen wordt door de importeur, dan wordt dit opgelost.
Wat tevens bij roest van belang is; Bent u de eerste eigenaar van de auto? Dit in verband met eventuele schades die in het verleden hersteld zijn, al is het maar een deel spuiten wegens steenslag/krassen. Als er namelijk een deel in het verleden is gespoten, en daar treed nu roest op, dan zal elke claim natuurlijk door de importeur afgewezen worden.
Tevens doen ze wel eens moeilijk over niet volledig ingevulde onderhoudsboekjes, danwel bij vreemd merk dealers de auto in onderhoud hebben.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Auto importeurs......
Uiteraard heb ik dit via de dealer gespeeld. Alleen wel raar dat ze nu, na hun afwijzing zonder reden naar de dealer, op mijn verzoek tot uitleg reageren dat ze rechtstreekse coulanceverzoeken niet honoreren. Ze hebben dus EN blijkbaar mijn brief niet goed gelezen EN hun administratie blijkbaar niet op orde.riddert schreef: Dan even ontopic; volgens mij is het niet de importeur waar je als klant zaken mee doet, danwel klachten neerlegt.
Hiervoor moet je bij je dealer zijn. Deze claimt vervolgens bij de importeur de zaak, en als dat toegewezen wordt door de importeur, dan wordt dit opgelost.
Wat tevens bij roest van belang is; Bent u de eerste eigenaar van de auto? Dit in verband met eventuele schades die in het verleden hersteld zijn, al is het maar een deel spuiten wegens steenslag/krassen. Als er namelijk een deel in het verleden is gespoten, en daar treed nu roest op, dan zal elke claim natuurlijk door de importeur afgewezen worden.
Tevens doen ze wel eens moeilijk over niet volledig ingevulde onderhoudsboekjes, danwel bij vreemd merk dealers de auto in onderhoud hebben.
Jazeker ben ik de eerste eigenaar. Er is nooit schade aan de auto geweest. Maar uw opmerking is wel juist. Eerdere schades en als je niet de eerste eigenaar bent, tja dan wordt het helemaal lastig. En als ze moeilijk doen als een auto bij een niet-dealer onderhouden is, kan ik er ook nog wel inkomen, immers, de auto kan bij de eerste de beste beun de haas wel in 'onderhoud' zijn.
Laatst gewijzigd door schoepioen op 21 dec 2010 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Auto importeurs......
Terwijl ze daar juist zo om bekend staan....Jos Das schreef:Helemaal geen last van. Zelf rijd ik een alfa romea type alfasud uit 1972 en er is nog nooit ook maar een klein beetje roest ontstaan.
Zou dat wel zo zijn zou ik de importeur uiteraard fors hebben aangesproken.