Op 21-11-2016 werd er door een spelend kind stenen op mijn motorkap van mijn auto gegooid,gevolg lakschade.
Van dit voorval heb ik een getekende getuigenverklaring ontvangen.
Vanaf die tijd ben ik aan het touwtrekken met de verzekeringsmaatschappij NH 1816 te Oudkarspel van de tegenpartij.
onlangs is er een expertise van de schade door de firma Dekra uit Alkmaar gedaan in opdracht van NH 1816 waarbij gesteld wordt dat de schade steenslag is en niet door het gooien van de stenen.
Ik vind dit erg kort door de bocht,want elke auto heeft op den duur steenslag op de motorkap,zeker als de auto 12 jaar oud is.
Het feit dat er een getuigenverklaring is in deze zaak, wordt deze helemaal terzijde geschoven,terwijl het feit er is.
Ik kan precies aangeven waar de schade zit,maar krijg de kans niet om dit aan te tonen,want het wordt onder de noemer steenslag van tafel geveegd.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering,maar vind het van de zotte dat er in dit geval zo met schadeclaims wordt omgegaan.
Joost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto lakschade: schade niet gehonoreerd door NH 1816
Auto lakschade: schade niet gehonoreerd door NH 1816
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2017 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
Re: Auto lakschade: schade niet gehonoreerd door NH 1816
Lastig dit. Het gooien met stenen leidt natuurlijk ook tot steenslag, zij het opzettelijk toegebracht. Kunt u niks met de verzekeringsvoorwaarden van die verzekeraar? Anders eens een juridisch loket in uw buurt benaderen?
Re: Auto lakschade: schade niet gehonoreerd door NH 1816
Steenslag is meestal kleine putjes.
Stenen gooien geeft krassen en diepere putten.... tenzij ze zacht grind strooiden.
Ik vermoed dat ze weigeren omdat de motorkap niet schadevrij was en nu iets meer schade heeft.
Na 12 jaren potje lak in kleur halen en zelf bij werken en spuiten op hun kosten is erg duur......
zonder rechtsbijstand word het lastig tegen verzekeraar als de auto voor deze ook al schade had.
Stenen gooien geeft krassen en diepere putten.... tenzij ze zacht grind strooiden.
Ik vermoed dat ze weigeren omdat de motorkap niet schadevrij was en nu iets meer schade heeft.
Na 12 jaren potje lak in kleur halen en zelf bij werken en spuiten op hun kosten is erg duur......
zonder rechtsbijstand word het lastig tegen verzekeraar als de auto voor deze ook al schade had.