LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto op naam zonder rijbewijs
-
- Contacteer:
Auto op naam zonder rijbewijs
(Ik zag een heel oud topic hierover, daarom heb ik een nieuwe gestart)
Familie van mij wil graag dat ik hun auto op mijn naam laat zetten vanwege schulden etc. Op de achterliggende reden ga ik verder niet in.
Nu wil ik dit best doen maar kan ik uberhaupt een verzekering krijgen zonder dat ik een rijbewijs heb, of kan die dan wel op hun eigen naam? Hun betalen zelf alle kosten, zoals apk en wegenbelasting, het staat dus alleen op mijn naam zodat ze de auto kunnen behouden.
Familie van mij wil graag dat ik hun auto op mijn naam laat zetten vanwege schulden etc. Op de achterliggende reden ga ik verder niet in.
Nu wil ik dit best doen maar kan ik uberhaupt een verzekering krijgen zonder dat ik een rijbewijs heb, of kan die dan wel op hun eigen naam? Hun betalen zelf alle kosten, zoals apk en wegenbelasting, het staat dus alleen op mijn naam zodat ze de auto kunnen behouden.
Re: Auto op naam zonder rijbewijs
Gewoon niet doen. Dat is benadeling van schuldeisers en wordt gewoon afgestraft. Kan een dure grap voor je worden!
Nog los van alle andere bezwaren die er zijn (verzekering, boetes, aansprakelijkheden, noem maar op).
Nog los van alle andere bezwaren die er zijn (verzekering, boetes, aansprakelijkheden, noem maar op).
Niet doen! Dat kan een hele dure grap voor jou worden. Hoe aardig je je familie ook vindt, ze kunnen jou zo met (financiële) problemen opzadelen en de kans dat ze dat ook echt doen is ook vrij groot (gezien auto's duur zijn en ze schulden hebben).gloriousssssss schreef:(Ik zag een heel oud topic hierover, daarom heb ik een nieuwe gestart)
Om over aansprakelijkheden en verzekering maar te zwijgen.... Niet doen dus.
Ik zou het nooit doen. Dat is alles wat ik er over kan zeggen. De risico's zijn niet te overzien......
-
Zou ik ook wel willen, wel auto rijden, maar niets op mijn naam. U bent de verantwoordelijke, krijgt de boete's binnen, bij u wordt aangeklopt als er iets niet betaald wordt en bij een aanrijding mag u gaan betalen.
Risico is veel te groot, nooit doen.
Risico is veel te groot, nooit doen.
-
Ja je kunt de auto op jouw naam laten zetten. De verzekering is echter een ander verhaal, deze kun jij niet op je naam zetten, deze vereisen dat je een rijbewijs hebt.gloriousssssss schreef:(Ik zag een heel oud topic hierover, daarom heb ik een nieuwe gestart)
Concreet gaat dit dus betekenen dat jouw familie zonder verzekering de weg op gaat, eventuele boetes e.d. komen bij jouw terecht met alle gevolgen van dien.
Zoals vele je hier al aanraden doe het niet!
En nogmaals: het doel wat ermee bereikt moet worden, bereik je er niet mee. Zowel jij als je familie zijn niet te goeder trouw. Ook als hij op jouw naam staat wordt die auto alsnog beslagen en verkocht.
-
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk breek ik nu de familie band maar ik ga het niet doen.
Goed voornemen, overigens heb ik me daar een tijdje terug ook over verbaasd, een kennis van me die een auto op naam van haar zoon kon laten zetten zonder dat hij een rijbwijs heeft.Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk breek ik nu de familie band maar ik ga het niet doen.
Raar eigenlijk want wat zou je zonder rijbewijs met een auto (op naam) hebben. Snap ook niet waarom we dat in NL zouden (moeten) toestaan.
Tot nu toe heb ik ook nog geen niet schimmige reden gezien waarom je een auto op iemand anders' naam zou laten zetten.
De voorbeelden die ik gezien heb waren allemaal om de auto buiten beeld van de sociale dienst te houden.
Verstandig! Houd de poot stijf hegloriousssssss schreef:Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk breek ik nu de familie band maar ik ga het niet doen.
Exact. Laat niet met je sollen!Moneyman schreef:Verstandig! Houd de poot stijf hegloriousssssss schreef:Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk breek ik nu de familie band maar ik ga het niet doen.
En ja, als je familie dan gelijk over de z*ik gaat ben je er misschien maar beter vanaf zonder..
-
- Contacteer:
Het gaat overigens uit pure noodzaak voor dingen zoals werk, boodschappen etc voor de familie. Geen narigheid alleen te weinig geld :') Helaas kan ik hen (beter) niet helpen.
Alsnog bedankt voor de tips.
Mijn opa (90+) had geen rijbewijs meer (zelf ermee gestopt) en had nog wel een auto op zijn naam staan zodat andere hem rond konden rijden.bprosman schreef: Raar eigenlijk want wat zou je zonder rijbewijs met een auto (op naam) hebben. Snap ook niet waarom we dat in NL zouden (moeten) toestaan.
Dit was ook geen probleem met de verzekering.
Ook zonder rijbewijs kun je een auto verzekeren alleen is de regelmatige bestuurder een ander en zal daar wel een hogere verzekeringspremie tegenover staan.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Nou, dat zullen ze wel overleven hoor. Er zijn ook andere, goedkopere, manieren om op je werk te komen, en voor boodschappen heb je ook echt geen auto nodig.gloriousssssss schreef:Het gaat overigens uit pure noodzaak voor dingen zoals werk, boodschappen etc voor de familie. Geen narigheid alleen te weinig geld :') Helaas kan ik hen (beter) niet helpen.
Ik laat mijn auto gewoon lekker thuis als ik naar de supermarkt ga. Bespaar ik meteen op de sportschool.
Mijn moeder (74) doet ook ALLE boodschappen gewoon op de fiets.
Nu hoeft ze geen bierkratten te sjouwen wat in "sommige families" wel nodig lijkt te zijn (sorry dat vooroordeel moest er even uit).
Nu hoeft ze geen bierkratten te sjouwen wat in "sommige families" wel nodig lijkt te zijn (sorry dat vooroordeel moest er even uit).
-
Je zou het kunnen vragen aan het gratis loket van advocaten. Ben even de naam kwijt. Als je hun gratis hulplijn belt dan kunnen zij je misschien adviseren.
Zou alleen niet precies vertellen wat er aan de hand is want het is natuurlijk niet helemaal legaal.
Sjors
Zou alleen niet precies vertellen wat er aan de hand is want het is natuurlijk niet helemaal legaal.
Sjors
Huh? Wat heeft het sjouwen van bierkratten te maken met 'sommige families'? Overigens gaan bierkratten ook prima op de fiets! Mits er niet meer dan een krat per dag doorheen gaat;)
Overschrijven zonder rijbewijs bij aanschaf auto
Het is niet verplicht een rijbewijs bij je te hebben. Met een Nederlands paspoort of identiteitskaart kun je een auto overschrijven. Wel moet er op je legitimatiebewijs een burgerservicenummer (BSN) staan. Als er geen BSN op je legitimatie staat, dan heb je een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie nodig, met daarop het burgerservicenummer. Het is verstandig daar expliciet naar te vragen.
Zo kan iemand zonder rijbewijs niet zomaar een auto verzekeren. Maatschappijen willen namelijk weten wie de auto gaat gebruiken. Dat is van invloed voor de acceptatie en premie voorwaarden.
Het kan allemaal wel MAAR DOE HET NIET !!!!!!!!!!!!!!!!
Het is niet verplicht een rijbewijs bij je te hebben. Met een Nederlands paspoort of identiteitskaart kun je een auto overschrijven. Wel moet er op je legitimatiebewijs een burgerservicenummer (BSN) staan. Als er geen BSN op je legitimatie staat, dan heb je een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie nodig, met daarop het burgerservicenummer. Het is verstandig daar expliciet naar te vragen.
Zo kan iemand zonder rijbewijs niet zomaar een auto verzekeren. Maatschappijen willen namelijk weten wie de auto gaat gebruiken. Dat is van invloed voor de acceptatie en premie voorwaarden.
Het kan allemaal wel MAAR DOE HET NIET !!!!!!!!!!!!!!!!
Zonder rijbewijs, kijk eens wat op Independer de Verzekering WA gaat kosten met 0,0% eigen risico voor schadevrije jaren?
De eigenaar moet verzekeren en op andere naam mag meestal niet.
Als de huidige eigenaar schade vrije jaren heeft, die vervallen na enige tijd en dus is het alleen maar duurder.
Niet doen en de print van WA verzekering zonder schade vrije jaren is vermoedelijk voldoende....
En als zij schade hadden en op 0 of negatief -20% staan nog harder weg lopen.
De eigenaar moet verzekeren en op andere naam mag meestal niet.
Als de huidige eigenaar schade vrije jaren heeft, die vervallen na enige tijd en dus is het alleen maar duurder.
Niet doen en de print van WA verzekering zonder schade vrije jaren is vermoedelijk voldoende....
En als zij schade hadden en op 0 of negatief -20% staan nog harder weg lopen.