LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto van broer op mijn naam

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Milka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 11:35

Auto van broer op mijn naam

Ongelezen bericht door Milka »

Hallo, ik heb echt een heel groot probleem. Mijn broer kwam met de vraag of de auto even op mijn naam mocht omdat hij zijn rijbewijs niet kon vinden. Stom en naief als ik ben heb ja gezegd. Nu zit ik met alle rekeningen, wegenbelasting, 23 boetes etc etc.

Mijn broer heeft in het begin wel eenverklaring getekend met een copie van zijn paspoort erbij dat hij de bestuurder van de auto is en dat hij de boetes heeft veroorzaakt. Dit alles heb ik naar mijn advocaat gebracht, maar die doet erg weinig en is haast niet te pakken te krijgen.
Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie.

Nu heb ik gehoord dat hij dit dus ook bij een ander broertje van mij heeft gedaan en die hebben ook aangifte gedaan en een rechtzaak gehad.
Nu heb ik ook net gehoord dat hij hetzelfde bij zijn ex vriendin heeft geflikt en zij heeft ook aangifte gedaan.

Nu heb ik dus de deurwaarders aan de deur en heb ik de schuldsanering ingeaschakelt, want ik heb een klein inkomen en ook nog een zoon om voor te zorgen en kan dat allemaal niet betalen.

Heeft iemand of iemand van Radar een idee wat ik hiermee kan doen. Want de deurwaarder dreigt nu ook al om mijn inboedel te verkopen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Auto van broer op mijn naam

Ongelezen bericht door kiz »

Want de deurwaarder dreigt nu ook al om mijn inboedel te verkopen.
Kan je niet met de deurwaarder regelen dat hij beslag op die auto legt? Je bent immers op papier de eigenaar. Je broer kan geen boetes meer maken en op deze manier betaalt hij zelf de achterstallige kosten.

Milka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2007 11:35

Re: Auto van broer op mijn naam

Ongelezen bericht door Milka »

De auto heb ik inmiddels gevonden en laten vernietigen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Auto van broer op mijn naam

Ongelezen bericht door D1RK »

Helaas, maar gezien het vernietigen, meestal word dit door arme mensen gedaan, die auto's met weinig waarde hebben.

Beter een goed kontakt met je familie, maar als je iets doet loop je risico's. Ook de door jou gekregen no claim, kan door zijn schade veranderen... en bij alcohol gebruik, kun je ook nog onverzekerbaar worden!

Dus er waren nog meer risico's en als de eerste boete niet tijdig betaald word, waarom zolang wachten?
Of maakte hij deze 23 boete's in korte tijd?
Waarschuw al je familie, zodat hij geen verdere slachtoffers kan maken, vermoedelijk is hij moeilijk verzekerbaar, dus zal hij proberen met dit soort trucks meer slachtoffers te maken.

Jammer voor jou, maar er valt weinig bij hem te halen, de boetes kun je wel naar de bestuurder meestal doorsturen, dus doe dat.
Betaal nooit voor een andere bestuurder, ook dus niet voor uitlenen, want als ik enkele snelheidsovertredingen voor jou zou betalen, komen ze op mijn naam, waardoor ik zwaarder gestraft zou worden als ik zelf iets fout doe.

Na meerdere snelheidsovertredingen kun je een rijbewijs tijdelijk kwijt raken, dus zelfs als je contant geld kreeg voor een boete, niet doen, maar laat de persoon altijd zelf betalen!
Alleen parkeerboetes zijn lastiger, die zijn moeilijker doorstuurbaar, want op dat moment was er geen bestuurder....

Verder word dit wel vaker gedaan, als ik 75% no claim heb, en mijn zoon als puber niets... en toeslag voor jongeren onder de 24... dan is de verleiding groot, vele ouders doen dit, maar als je geroyeerd word....
dan is alleen de duurste WA verzekering jarenlang slechts mogelijk, dus je betaal dan voor WA veel meer als nu All Risk...

Fraude word hard gestraft, en als je geen echt kontakt met je broer hebt, houden zo....

Gesloten