LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoverzekeringen met gezinsleden
-
Autoverzekeringen met gezinsleden
Bij Interpolis verzekerd op mijn partner zijn alles in een polis, bij zijn auto staan er schadevrije jaren genoteerd, bij mijn auto niet hoeveel jaar ik schadevrij rij kan je daarom niet zien, pas bij verkoop zouden ze dat wel naar Roydata doen, maar dat is nu oncontroleerbaar c.q. juridisch niet aantoonbaar omdat er geen vermelding staat op ons Verzekeringsbewijs, hun excuus geen vermelding omdat blablabla slaat nergens op maar ze werken niet mee als de auto mijn eigendom is het te vermelden, kunt U mij verder helpen of weet U dat ze dit ook niet verplicht zijn om te vermelden op Verzekeringsbewijs. Vroeger zag je ook op rekening auto kost .... min 75% korting nu alleen maar .... kost het, je ziet dus ook niet het Brutoverzekeringsbedrag meer (kosten). Wordt er nerveus van AUB help me of verzekeringen zo mogen werken.
Re: Autoverzekeringen met gezinsleden
alle verzekeringen werken zo als u een 2e autokorting heeft gekregen. De eerste auto heeft al svj en no claim opgebouwd en als je dan een 2e auto koopt krijgt die dezelfde korting en begint met 0 svj.
Bij verkoop van de 2e auto worden de svj van die 2e auto in roydata gezet... Dat kan er dus 1 of 0 zijn terwijl die auto wel 75% noclaim heeft gehad. Bij overstappen moet je dan ook echt je eigen svj weten. Een nieuwe maatschappij vraagt nooit naar de noclaimkorting maar naar het aantal schadevrije jaren.
De svj komen wel op naam van uw partner in Roydata want hij of zij is de verzekeringsnemer van deze polis! En het gaat Roydata niet om de bestuurder maar om de verkeringsnemer!
Waarom u juridisch wil aantonen met een polis wat uw eigen svj zijn is me een raadsel. Wat speelt er hier? Echtscheiding, wilt u de auto nu zelf elders gaan verzekeren maar krijgt u dan geen 75% noclaim???
Maar dat ze het niet kunnen zien is niet aannemelijk.... natuurlijk kunnen ze dat wel zien of uitrekenen. Het staat alleen niet op de polis!
Bij verkoop van de 2e auto worden de svj van die 2e auto in roydata gezet... Dat kan er dus 1 of 0 zijn terwijl die auto wel 75% noclaim heeft gehad. Bij overstappen moet je dan ook echt je eigen svj weten. Een nieuwe maatschappij vraagt nooit naar de noclaimkorting maar naar het aantal schadevrije jaren.
De svj komen wel op naam van uw partner in Roydata want hij of zij is de verzekeringsnemer van deze polis! En het gaat Roydata niet om de bestuurder maar om de verkeringsnemer!
Waarom u juridisch wil aantonen met een polis wat uw eigen svj zijn is me een raadsel. Wat speelt er hier? Echtscheiding, wilt u de auto nu zelf elders gaan verzekeren maar krijgt u dan geen 75% noclaim???
Maar dat ze het niet kunnen zien is niet aannemelijk.... natuurlijk kunnen ze dat wel zien of uitrekenen. Het staat alleen niet op de polis!
Nee hoor. Wij hebben ook meerdere auto's op één polis, bij alle auto's staat zowel het aantal opgebouwde schadevrije jaren als de hoogte van de no-claim korting én het bedrag waarover de korting wordt berekend.Frantic2 schreef:alle verzekeringen werken zo als u een 2e autokorting heeft gekregen.
Dat is niet waar. De verzekeraar wil zeker wel weten wie de (regelmatige) bestuurder is! Nog sterker: als je gezinslid (niet-verzekeringnemer) de enige bestuurder is wil de verzekeraar op basis daarvan de risico-inschatting maken! Op deze wijze staat onze zoon (24 jr) als "enige bestuurder" van een auto vermeld die op naam staat van één van de ouders, terwijl de andere ouder de verzekeringnemer is. Hij bouwt gewoon schadevrije jaren op (die ook op de polis staan vermeld bij dat voertuig).Frantic2 schreef:De svj komen wel op naam van uw partner in Roydata want hij of zij is de verzekeringsnemer van deze polis! En het gaat Roydata niet om de bestuurder maar om de verkeringsnemer!
Vraag me af waarom bij Interpolis schadevrije jaren en korting niet zichtbaar zouden zijn van de 2de auto; dat is nl wel bij gewoon mij zichtbaar schadevrije jaren, bonus-malustrede + bijbehorende korting. Dat is in het papieren overzicht + ook in het internetbankieren.
Auto 1 =17 jaren en 80%
Auto 2 =1 jaar en ook 80%
Bij nieuwe periode gaan beide naar maximale 75% wegens nieuwe tabel maar verschil in schadevrije jaren bestaat.
Beide staan op mijn naam met partner als gebruiker beide.
Auto 2 =1 jaar en ook 80%
Bij nieuwe periode gaan beide naar maximale 75% wegens nieuwe tabel maar verschil in schadevrije jaren bestaat.
Beide staan op mijn naam met partner als gebruiker beide.
Beide staan op mijn naam .
Heb je de stichting niet meer , Stofzuigertje, en heb je de rest van de auto s verkocht.
Heb je de stichting niet meer , Stofzuigertje, en heb je de rest van de auto s verkocht.
Ik meld dit hoe het 4 jaren terug was.... nu niet meer maar zo werkt dat wel.
Ik had meerdere voertuigen maar campeerauto en bestel waren niet op deze manier te delen no claim.
Wat ik doe heeft niets met de vraag te maken, en dat ik niet prive maar de stichting nu zo werk....
de voorwaarden zijn hetzelfde.
Ik had meerdere voertuigen maar campeerauto en bestel waren niet op deze manier te delen no claim.
Wat ik doe heeft niets met de vraag te maken, en dat ik niet prive maar de stichting nu zo werk....
de voorwaarden zijn hetzelfde.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 08 apr 2017 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker geloofwaardig als je in de tegenwoordige tijd spreekt.stofzuigertje schreef:Ik meld dit hoe het 4 jaren terug was.... nu niet meer maar zo werkt dat wel.
Wel kan er verschil in terugval zijn bij schade en dat is bij eerste en tweede auto meestal anders.
De eerste zal de tabel gebruiken en de tweede auto zal daar meestal vanaf wijken en naar schadevrije jaren gaan kijken.
Daarom is het iets meer risico dat de premie bij schade aan 2e voertuig plotseling hoger word en de tabel geld dan niet.
De eerste zal de tabel gebruiken en de tweede auto zal daar meestal vanaf wijken en naar schadevrije jaren gaan kijken.
Daarom is het iets meer risico dat de premie bij schade aan 2e voertuig plotseling hoger word en de tabel geld dan niet.