LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beloofde product niet nieuw

Andere onderwerpen over auto en vervoer
soheilmd

Beloofde product niet nieuw

Ongelezen bericht door soheilmd »

2 week geleden zag ik op marktplaats een set koplampen voor mijn auto tekoop erbij stond met volgende tekst:

Te koop nog nooit gemonteerde Focus angel eyes lampen (alleen uit doos voor foto)
Het is voor mki maar met de knipperlichten in de lamp
Heb ze al een tijd liggen maar heb de focus niet meer
Prijs is zeer redelijk aangezien ze nog nooit gemonteerd zijn

dus ik ging vanuit dat deze nieuw zijn, sinds ik niet in de buurt woonde heb ik een kennis gevraagd die wel in zelfde stad woonde om deze optehalen, hij heeft bij de koper de lampen uit de doos gehaald en even gekeken of er geen breuk in het glas zit, maar niet na de kabel gekeken, 2 dagen later heb ik zelf deze bij mijn kennis opgehaald en zag dat alle kabels geknipt zijn in een onbruikbare staat.
Heb dus met de verkoper kontakt opgenomen, maar hij weigert elke soort van meewerking/ terugname.
op mijn vraag hoe dit mogelijk is sinds op de advertentie vermeld staat dat deze nooit gemonteerd zijn verteld hij mij dat hij deze zelf nooit gemonteerd had, maar ze wel 2 hands gekocht had!
in mijn ogen is dat een duidelijk geval van misleidend informatie en de koop zou moeten ongeldig verklaart worden, maar nogmaals hij weigert elke soort van medewerking en "wenst niet meer hier over gestoord te worden" !!!

Heeft hier iemand advies wat ik hier kan doen?

Alvast bedankt

Leo The Emperor

Re: Beloofde product niet nieuw

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Heeft hier iemand advies wat ik hier kan doen?
Voortaan zelf ophalen of een kennis sturen die verstand heeft van dit soort zaken.

Sorry hoor, maar bij MP dien je gewoon altijd op te letten en kun je van alles verwachten

Emmy75

Re: Beloofde product niet nieuw

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Her probleem van kopen via MP is dat je zaken doet met particulieren en dit soort dingen vallen dan ook niet onder het consumentenrecht, tenzij je via MP op de site van een bedrijf stuit en daar zaken mee doet.

Eventueel zou je een civiele zaak kunnen starten jegens verkoper, echter zal dit meestal gezien de waarde niet veel zin hebben.
Je zou eens kunnen informeren bij een juridisch loket / wetswinkel e.d.

Gesloten