LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen ?
Betalen ?
Wij hebben een auto vorig jaar december gekocht ,het is en VW uit 2005,we rijden niet veel, en hebben de auto nu 11 maanden, en hebben de koppeling al kapot gehad en laten repareren,bij een andere garage dan waar we de auto gekocht hebben. Omdat dat een goede kennis van ons is, en omdat we toch geen garantie hadden. Nu is binnen 11 maanden de sproeier en de verstuivers kapot in de motor en zijn we weer bij onze kennis in de garage geweest, en die concludeerde dat dit een reparatie is van ca. € 3800,- als het goed moet gebeuren de kop van de motor en dan ook de onderkant repareren. We zijn hier enorm van geschrokken. En mijn man is naar de garage geweest waar de auto gekocht is, en vertelde daar het verhaal van onze auto.
De monteur zei toen breng de auto eens hier dan kijk ik hem naar,want het leek hem sterk dat dit zo duur kon zijn. En als we de auto lieten repareren zouden ze ons tegemoet komen in de werkuren,of we kregen een goede prijs ervoor terug al we hem weer inruilde op een andere auto.
Gisteren kregen we bericht dat als we de kop van de motor lieten vernieuwen dat ca. € 2000,- zou gaan kosten. Maar dat vinden we veel te duur, en mijn man heeft toen gezegd zet hem maar weer in elkaar en dan haal ik hem op als hij in elkaar staat.
Nu is mijn vraag moet ik nu een rekening betalen ? De garage heeft zelf aangeboden om hem naar te kijken,en we willen hem niet laten repareren omdat mijn man zijn baan volgende maand kwijtraakt en we het geld wel beter kunnen gebruiken nu. Dus inruilen en weer bijleggen op een andere auto is voor on nu ook geen optie.
De monteur zei toen breng de auto eens hier dan kijk ik hem naar,want het leek hem sterk dat dit zo duur kon zijn. En als we de auto lieten repareren zouden ze ons tegemoet komen in de werkuren,of we kregen een goede prijs ervoor terug al we hem weer inruilde op een andere auto.
Gisteren kregen we bericht dat als we de kop van de motor lieten vernieuwen dat ca. € 2000,- zou gaan kosten. Maar dat vinden we veel te duur, en mijn man heeft toen gezegd zet hem maar weer in elkaar en dan haal ik hem op als hij in elkaar staat.
Nu is mijn vraag moet ik nu een rekening betalen ? De garage heeft zelf aangeboden om hem naar te kijken,en we willen hem niet laten repareren omdat mijn man zijn baan volgende maand kwijtraakt en we het geld wel beter kunnen gebruiken nu. Dus inruilen en weer bijleggen op een andere auto is voor on nu ook geen optie.
Re: Betalen ?
Ik begrijp dat je van te voren niets hebt afgesproken over kosten ? Hebben ze al een rekening gestuurt ?
-
foutje bedankt
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 10 nov 2012 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is inderdaad niets over kosten etc. Afgesproken.
En een rekening heb ik ook nog niet maar ik denk wel dat ze waarschijnlijk een geven,of ben ik gewoon TE voorbarig ?
Ik denk dat rozemarijntje en ciske de verkeerde reactie op verkeerde plek gezet hebben ??
Laatst gewijzigd door Silke1964 op 10 nov 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De verkoper is na11 maanden erg coulant, dat lees je niet vaak. Blijft de vraag over een eventuele rekening, een beetje monteur gaat de motor niet demonteren maar stelt het defect vast en maakt een calculatie van onderdelen en arbeid. Pas na accoord gaat de monteur aan de slag. U zit wel in een nare situatie, geld voor reparatie of bij betalen bij inruil is er ook niet. Een VW van dit bouwjaar heeft met een defect toch wel een inruilwaarde, bespreek met de verkoper of inruil met een auto van een ouder bouwjaar een optie is.
succes.
succes.
-
haal het weg ciske zit verkeerd heb ik dat...lang leve een ipad en het is nog vroeg sorry excusses
rozemarijntje schreef:haal het weg ciske zit verkeerd heb ik dat...lang leve een ipad en het is nog vroeg sorry excusses
Silke1964 schreef:En een rekening heb ik ook nog niet maar ik denk wel dat ze waarschijnlijk een geven,of ben ik gewoon TE voorbarig ?
Stap eens naar het juridisch loket, die weten vaak meer dan hier op het forum.
Ciske zolang er nog geen rekening is gegeven is naar het juridisch loket gaan erg voorbarig. Monteur lijkt erg coulant te zijn.
@sjoegel , ik bedoel ook als TS een rekening zou krijgen.
@Ciske, nu al het juridisch loket!!!! er is nog helemaal niets bekend. TS heeft nog mogelijkheden voldoende om met de verkoper tot een goede oplossing te komen. De communicatie is goed en moet je ook zo houden. De VW kapot voor de deur zetten levert geen kwartje op en kost enkel maar geld, naar een sloperij brengen tegen sloopprijs wordt de sloperij helemaal blij van want binnen 3 dagen is de auto weer klaar en wordt voor een normale prijs aangeboden.