LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezwaar maken bekeuring.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bassen

Bezwaar maken bekeuring.

Ongelezen bericht door Bassen »

Graag zou ik advies willen voor het bezwaar maken tegen een bekeuring. En of er een kans van slagen is met mijn bezwaar.

De situatie is als volgt:
Ik heb een parkeer vergunning voor de binnenring van Groningen, en maag om die reden in de gehele binnenstad parkeren waar een betaalautomaat staat.

Vandaag had ik mijn auto geparkeerd in een straat vlakbij mijn huis, een plek waar ik al 2 jaar lang de auto neer zet (soms ook 14 dagen onafgebroken) en tot mijn grote verbazing zat hierop vandaag een boete, iets wat ik bij andere auto's ook nog nooit eerder had gezien.

Op de bekeuring staat vermeld dat de overtreding was "het hinderen van het verkeer dan wel gevaar veroorzaken" waar een bedrag van 100 euro voorstaat en volgens de boete zelfs een wegsleep regeling.

De straat waar ik in reed.
Afbeelding

De auto stond geparkeerd met de achterwielen nog niet op de rijplaat.
Afbeelding

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Chocomelk

Re: Bezwaar maken bekeuring.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik denk zelf dat je weinig kans maakt, je bent al een straat ingereden
waar je niet mocht inrijden.
Alleen toegankelijk voor voetgangers, fietsers en bromfietsen.
Denk dus dat je al 2 geluk hebt gehad.

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

hadden alle auto's dan ook een bekeuring ? Als ik de eerste foto zo zie dan mag je daar helemaal niet inrijden met een auto

Bassen

Er mag wel ingereden worden, er staat gewoon een parkeermeter en dit is de enige manier om erin te rijden (andere kant is afgesloten)

De auto voor mij had ook een bekeuring, de overige auto's niet, maar zoals ik al aangeef ik parkeer al twee jaar mijn auto in die straat.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Zoals ik het zie ,mag je er 50 m in rijden,daarna mogen er geen auto's meer in.
Misschien net te ver (na 50m) geparkeerd?

Dan heeft het geen nut om bezwaar te maken,dan ben je in overtreding
Laatst gewijzigd door snepke op 17 jun 2011 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

the_hurricane

dat er een parkeermeter staat zegt niks, er staat duidelijk een bord dat je er niet in mag rijden. maar deze straat is volgens mij vlak achter de vismarkt of niet.

je zou eens contact op kunnen nemen met de verbalisant en om uitleg vragen. persoonlijk denk ik dat de kans van slagen niet heel erg groot is.

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

snepke schreef:Zoals ik het zie ,mag je er 50 m in rijden,daarna mogen er geen auto's meer in.
Dat is juist, maar blijkbaar zijn er werkzaamheden, want ik zie ijzeren platen op de het wegdek.
Ergens staat blijkbaar nog een bord!

Bassen

Dit is inderdaad vlak achter de vismarkt, echter heeft het verbodsbord totaal niks met de boete te maken, ik stond dichter bij het verbodsbord dan alle andere auto's welke geen boete hadden. (op nog geen 50m afstand ervan)

@masterslave,
Er zijn geen werkzaamheden, die hekken en rijplaten staan/liggen er al jaren, sinds er een pand is gesloopt.

Afbeelding

the_hurricane

als de rest geen bon heeft gekregen dan is het wel een beetje vaag, dan zou ik toch even contact opnemen met de verbalisant en dan vragen waarom jij wel 1 hebt gekregen en de rest niet. daar moet dan wel een goede reden voor zijn. na zijn uitleg kun je dan altijd nog beslissen of je bezwaar indient.

Bassen

Een golf welke voor mijn auto stond geparkeerd had ook nog een parkeer boete en de overige 10 auto's niet.

the_hurricane

heb je ook een foto gemaakt waar je eigen auto op staat? dan kun je die eventueel gebruiken in je bezwaar. Er moet een reden zijn dat jullie 2 wel een bon hebben gekregen en die anderen niet.

maar even een bezoekje brengen aan de rademarkt en opheldering vragen

Bassen

Nou het was wel grappig, ik had reclame op de auto gekregen. Nadat ik de auto geparkeerd had had ik er een foto van gemaakt. Verder geen foto's gemaakt na de boete gezien ik al laat was en echt direct weg moest.

[img]Weg%20gehaald%20omdat%20er%20mensen%20zijn%20dat%20ik%20reclame%20probeer%20te%20maken.[/img]
Laatst gewijzigd door Bassen op 18 jun 2011 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.

snepke

Bassen schreef:

De auto stond geparkeerd met de achterwielen nog niet op de rijplaat.
Bassen schreef:
Afbeelding
Misschien heb je die bekeuring gekregen omdat je op een rijplaat stond

Bassen

De bedoeling was NET te typen in plaats van niet.

Maar was is er verkeerd aan het staan op een rijdplaat? Deze liggen er al zolang als ik er woon en zolang word er ook al op geparkeerd. Beetje vreemd dat het gister wel mocht en vandaag niet?

Chocomelk

Bassen schreef:De bedoeling was NET te typen in plaats van niet.

Maar was is er verkeerd aan het staan op een rijdplaat? Deze liggen er al zolang als ik er woon en zolang word er ook al op geparkeerd. Beetje vreemd dat het gister wel mocht en vandaag niet?

Mischien een nieuwe politie agent getroffen.
Het lijk erop dat die die rijplaten er liggen voor de in/uitgang waar al dat gras staat achter de hekken.

Bassen

De rijplaten achter de hekken zijn bedoelt voor de parkeerruimte daar achter, wat eigen terrein is (van het bedrijf waarvoor ik heb gewerkt).

Wat betreft nieuwe agent, dat is het enige wat ik me kan bedenken aangezien de politie dagelijks door de straat komt en nooit een boete voor een situatie als deze heeft uit geschreven.

snepke

Bassen schreef:De bedoeling was NET te typen in plaats van niet.

Ik heb geen idee,weet ook niet of je daar wel op mag parkeren.
Misschien nooit geen politie geweest en nu een strepenjager die een wit voetje wil halen.
Het blijft gissen,toch maar even vragen aan die agent"waarom jij het verkeer hindert en en gevaar brengt"

Ik zie het gevaar niet zo,en ik vind het vreemd ,dat ze het jaren toelaten en nu een bon.

Bassen

Morgen zal ik langs gaan bij het politie bureau, wil nu wel eens weten wat de beweegreden zijn geweest.

Chocomelk

Bassen schreef:Morgen zal ik langs gaan bij het politie bureau, wil nu wel eens weten wat de beweegreden zijn geweest.
Dat zou ik ook doen in jou situatie.

snepke

Bassen schreef:Morgen zal ik langs gaan bij het politie bureau, wil nu wel eens weten wat de beweegreden zijn geweest.
Wijs.

Gesloten