LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOETES HELP! OVERHEID HELPT DE BOEVEN!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Heelleuk

BOETES HELP! OVERHEID HELPT DE BOEVEN!

Ongelezen bericht door Heelleuk »

Dag Forumlezers,

Even mijn verhaal kwijt, misschien dat jullie hieraan iets hebben.

Sinds een maand kreeg ik boetes toegestuurd voor parkeer en snelheidsovertreding. Al snel kreeg ik het vermoeden dat er mogelijk misbruik is van mijn kenteken. Bij de politie aangekomen met een stapel boetes om aangifte te doen en om naar een oplossing te zoeken, werd ik verwezen naar Justitie voor snelheidsovertreding en voor parkeerboetes Cition bv. De politie zei letterlijk kentekenplaten worden niet vervalst!? (lees verder).

Advies heb ik overgenomen en ben brieven gaan opstellen richting Cition en Justitie. Na twee weken kreeg ik nog een aantal boetes toegestuurd. Ik heb toen gebeld met Cition (een aantal keer gebeld). Mijn eerste gesprek was heel bijzonder, meneer u moet gewoon betalen? (U MOET GEWOON BETALEN). Het gesprek kwam niet verder dan verwijten heen en weer. Dus maar opgehangen en nog eens bellen, en toen kreeg ik te horen, meneer u moet bezwaar indienen voor elk ontvangen boete en in de motivering moet u uw bewijsvoering aandragen. En daar ben je dan bewijsvoering! Van parkeerboete nemen ze geen foto's en geen kenmerken.

Dus maar 0900 nummer van de politie gebeld met de hoop dat er een oplossing is. Het was een leuk gesprek moet ik zeggen, spontaan en behulpzaam. Meneer u moet de RDW bellen en uw kenteken wijzigen. Dit heb ik dan maar gedaan, ook 0900, RDW meneer u moet de politie bellen en een afspraak maken voor procesverbaal.

IK de politie bellen 0900, mijn verhaal opnieuw uitleggen, meneer we hebben uw bezwaar ontvangen, heb geduld u ontvangt reactie binnen 6 weken. IK: aangeven dat de boetes als warme broodjes in de brievenbus vallen en dat het misschien verstandig is dat er een aantekening van de situatie gemaakt moet worden? Haar reactie was even behulpzaam, meneer, voor de nog te ontvangen boetes dient u een bezwaar in te dienen en dan hoeft u niet te betalen (opschorting). Ik geef aan dat ik geen ambities heb om een mailingcenter te beginnen!

Een diepe zucht! Ik kom hier niet verder mee.....Ik kreeg toen een geniale idee. Als de politie niet opzoek gaat, dan doe ik het maar. Mijn strategie was dan maar zelf de auto opsporen. Ik heb toen elke dag Cition gebeld en gevraagd of er een boete is afgegeven en waar. En elke keer ben ik maar heen gaan rijden en vandaag de dag heb de auto gevonden, met precies de zelfde kenteken als die van mij@

Ik heb toen gelijk fotoopnamens gemaakt en de politie gebeld, die was vrij snel op plaats van bestemming (dikke +). Goed, politie heeft het een en ander in de computer ingetypt en ze kwamen al snel tot de conclusie dat het betreft een gestolen auto. AL gauw is de sleepdienst gekomen om de gestolen auto mee te nemen. Mijn telefoonnummer is genoteerd en geen dank kwam eruit. Het enige wat ik te horen kreeg was, laat de politiewerk maar aan ons over…..uhm, ok!

Ach, soms moet je als burger, maar even de politiepet op!

Nu nog kijken of mijn heldendaad voldoende bewijs heeft opgeleverd om van de boetes af te komen. En de overige kosten moet ik denk ik maar voor lief nemen.

Leerervaring:
- verwacht geen begrip voor je situatie;
- Ga zelf zo snel mogelijk op onderzoek;
- Dring aan op aangifte;
- Bij verkeersovertreding is het gemakkelijk als het gaat om bewijsvoering (foto opname).
- Voor parkeerboete ach, dat is gewoon lastig, er worden geen foto's gemaakt en de bewijstlast ligt bij de kentekenhouder! (een vraagstuk voor de politiek misschien).

IS HET OPGELOST?
NEE: Cition ondanks het bovengenoemde vind het niet voldoende onderbouwd!@ Dit is bij mij zo hoog gelopen dat ik bijna in een burnout fase zit, ik moest mijn gelijk maar bij de RECHTER halen:(

Lees goed: de auto heb ik getraceerd doordat er een trend is qua parkeergedrag. De auto is gesleept van de plek, waar 3 boetes afgegeven zijn....

uhm...BURN OUT

Mallemalle

Re: BOETES HELP! OVERHEID HELPT DE BOEVEN!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

auto van hetzelfde merk ?

lijkt mij dat als je fotos hebt van de gestolen wagen, en die wagen lijkt totaal niet op die van jou, je dat wel degelijk kan onderbouwen op die manier

Gesloten