Ik heb een bus gehuurd bij kilometervrij.nl
Het gaat om een volkswagen LT35 maxi met het kenteken 2-VFV-69
Aangezien ik een bus nodig had met een zwaar laadvermogen kwam ik bij deze bus uit .het laadvermogen van deze bus is 1370KG wat ik vernomen had op de site van kilometervrij.nl
Ik had de bus gehuurd van vrijdag 4 maart tot dinsdag 8 maart 8:30uur.
Het was de bedoeling om een rit naar Duitsland te maken om een partij leisteen op te halen van een totaal gewicht rond de 1400KG.
Vrijdag is een collega van mij de bus gaan halen om zaterdag morgen vroeg te vertrekken om 5:00uur.
Toen ik vrijdagavond de autopapieren controleerde kwam ik tot de conclusie dat het laadvermogen dat op de site vermeld stond totaal niet overeen kwam met de auto papieren, die gaf namelijk 1110KG laadvermogen aan.
Ik heb een vriend gebeld of hij bij de zaak een bus had staan om vervolgens het leisteen op te kunnen halen en gelukkig is dat ook gelukt.uiteraard tegen vergoeding
Mijn vriend heeft de bus op zaterdag 5 maart terug gebracht naar kilometervrij.
Zaterdag middag ben ik gebeld door het verhuurbedrijf en heb ik de situatie uitgelegd.
Ik zou maandag teruggebeld worden maar dat is niet gebeurd.
Ik heb dinsdag zelf terug moeten bellen voor een compensatie.
Zelf was ik totaal €855 kwijt incl. een borg van €350 dus gaat het om een bedrag van €505.
Zij kwamen met het voorstel om mij een bedrag van €115 terug te geven, waar ik het niet mee eens was.
De volgende dag ben ik terug gebeld dat het bij deze €115 bleef.
Ik heb verteld dat ik het hier niet mee eens was en er werk van ging maken.
Later heb ik teruggebeld om de €115 terug te vorderen, maar dat moest eerst overlegd worden omdat ik er eerst niet mee eens was.
Tot mijn verbazing kreeg ik nu helemaal niets meer terug, omdat ik de €115 geweigerd had.
Er verteld dat ik het had moeten melden van het aantal kilo’s wat ik moest vervoeren, maar volgens mij geeft de site aan wat de bus mag laden namelijk 1370KG.
Ook heb ik nog gevraagd om op kantoor te komen praten maar ook dat werd afgewezen.
Kan dit zo maar als je een bus huurt die op de site aangeeft dat de bus 1370KG laadvermogen heeft en ik vervolgens een bus van 1110KG laadvermogen heb gekregen
MENSEN DENKT GOED NAAR VOORDAT U MET DIT VERHUURBEDRIJF KILOMETERVRIJ.NL IN ZEE GAAT.
Mijn vraag is, wat kan ik hier aandoen?
Met vriendelijke groet,
Jan Lensen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] busvehuur KILOMETERVRIJ.NL grote oplichters
Re: busvehuur KILOMETERVRIJ.NL grote oplichters
Nav onderstaand verhaal zijn mij een paar dingen opgevallen.
Heb tevens de site even bekeken.
-> U gaat een lading ophalen van ca. 1400 kg met een bus met een laadvermogen (volgens u) van 1370 kg. Op zijn minst opmerkelijk.
-> Op de site staat bij de bus een gewichtje van 1370 KG. Ik kan nergens lezen dat dit het laadvermogen betreft. Zou ook zomaar van lading + inzittenden kunnen zijn. Misschien is de site ook wel aangepast sindsdien?
-> Misschien niet handig geweest om de bus dan überhaupt mee te nemen? Want de bus is nu toch een periode gehuurd geweest.
-> Ik begrijp het bedrag van € 505,- niet. Op de site staat voor zo'n bus een weekend tarief van € 320,- Een weekend volgens hun van Vrijdag 09.00 u tot maandag 08.30 uur. Sorry als ik het leed hiermee vererger.
Wat u kunt doen:
-> allereerst vind ik dat ze een verschil van €185,- mogen terugbetalen. Als ze deze terugbetalen hebben ze nog steeds het volledige weekendtarief ontvangen. En dan hebben we het nog niet eens over een extra vergoeding.
-> zeker even melden dat het hier op het forum staat, wellicht helpt het
-> verder denk ik dat het lastig is omdat u als huurder ook een plicht heeft u ervan te vergewissen dat het gehuurde geschikt is voor uw doeleinden. Als dit niet zo is hoor ik dat graag van de medeforum gebruikers.
Heb tevens de site even bekeken.
-> U gaat een lading ophalen van ca. 1400 kg met een bus met een laadvermogen (volgens u) van 1370 kg. Op zijn minst opmerkelijk.
-> Op de site staat bij de bus een gewichtje van 1370 KG. Ik kan nergens lezen dat dit het laadvermogen betreft. Zou ook zomaar van lading + inzittenden kunnen zijn. Misschien is de site ook wel aangepast sindsdien?
-> Misschien niet handig geweest om de bus dan überhaupt mee te nemen? Want de bus is nu toch een periode gehuurd geweest.
-> Ik begrijp het bedrag van € 505,- niet. Op de site staat voor zo'n bus een weekend tarief van € 320,- Een weekend volgens hun van Vrijdag 09.00 u tot maandag 08.30 uur. Sorry als ik het leed hiermee vererger.
Wat u kunt doen:
-> allereerst vind ik dat ze een verschil van €185,- mogen terugbetalen. Als ze deze terugbetalen hebben ze nog steeds het volledige weekendtarief ontvangen. En dan hebben we het nog niet eens over een extra vergoeding.
-> zeker even melden dat het hier op het forum staat, wellicht helpt het
-> verder denk ik dat het lastig is omdat u als huurder ook een plicht heeft u ervan te vergewissen dat het gehuurde geschikt is voor uw doeleinden. Als dit niet zo is hoor ik dat graag van de medeforum gebruikers.
het gaat hier wel degelijk om 1370 kilo laadvermogen
Als u op de site kijkt ziet u als je op de bus gaat staan , hoeveel personen in de bus mag daarnaast u het gewicht die geeft aan 1370 kilo.
het totale gewicht is in Nederland 3500 kg gewicht van auto plus laadvermogen
die bus weegt volgens de auto papieren 2390 kg het laadvermogen is dan 1110 kg
ik had een lading van ongeveer 1400 kg moeten laden daar is niks mis mee daar zijn bussen voor toch,het zal iets overschreden worden mits die bus aan zijn eisen had gedaan nl 1370 kg laadvermogen ben blij dat ik het in de avond ontdekt heb anders had dat grote problemen kunnen opleveren over de kosten van de bus die ik gemaakt hebt zijn Kostenoverzicht
Aantal Artikel Prijs per stuk incl. B.T.W. Totaal incl B.T.W.
1 Maxi per weekeind € 320.00 vrij tot ma 8.30 uur
1 Maxi per dag € 115.00 ma tot di 8.30
4 VERZEKERING tot € 350,- per schadegeval € 17.50 = € 70.00
1 Borg € 350,-
Totaal incl B.T.W. € 855.00
Als u op de site kijkt ziet u als je op de bus gaat staan , hoeveel personen in de bus mag daarnaast u het gewicht die geeft aan 1370 kilo.
het totale gewicht is in Nederland 3500 kg gewicht van auto plus laadvermogen
die bus weegt volgens de auto papieren 2390 kg het laadvermogen is dan 1110 kg
ik had een lading van ongeveer 1400 kg moeten laden daar is niks mis mee daar zijn bussen voor toch,het zal iets overschreden worden mits die bus aan zijn eisen had gedaan nl 1370 kg laadvermogen ben blij dat ik het in de avond ontdekt heb anders had dat grote problemen kunnen opleveren over de kosten van de bus die ik gemaakt hebt zijn Kostenoverzicht
Aantal Artikel Prijs per stuk incl. B.T.W. Totaal incl B.T.W.
1 Maxi per weekeind € 320.00 vrij tot ma 8.30 uur
1 Maxi per dag € 115.00 ma tot di 8.30
4 VERZEKERING tot € 350,- per schadegeval € 17.50 = € 70.00
1 Borg € 350,-
Totaal incl B.T.W. € 855.00
Misschien is volgens de technische specificaties v.d. fabrikant v.d. bus het laadvermogen wel degelijk 1370 kg. Maw kan de bus een lading van 1370 kg technisch wel aan. Maar mag u daar in NL niet mee rijden met alleen een B-rijbewijs, gezien het leeg gewicht van de bus. Probeert u dat eens te achterhalen.
Als dit inderdaad het geval is, dan zou ik zeggen dat u een sterk argument erbij heeft. Op de site van kilometervrij staat namelijk in de kleine lettertjes bij deze bus: "** Voor dit voertuig moet u in het bezit zijn van een B-rijbewijs (standaard personenwagen rijbewijs). U hoeft geen extra rijbewijzen te bezitten."
M.i. hadden ze dan moeten vermelden dat je ook een ander rijbewijs nodig hebt om van het maximale laadvermogen gebruik te kunnen maken (als bovenstaande klopt)
Voor uw eigen dossier (bewijsstukken) zou ik deze informatie (van de site) wel even ergens opslaan en/of uitprinten voordat ze het aanpassen.
Ik begrijp de rekensom nog steeds niet helemaal, sorry:
Totaalbedrag = € 855,- waarvan € 350 borg. Dus netto huurprijs van € 505,00
Als dit inderdaad het geval is, dan zou ik zeggen dat u een sterk argument erbij heeft. Op de site van kilometervrij staat namelijk in de kleine lettertjes bij deze bus: "** Voor dit voertuig moet u in het bezit zijn van een B-rijbewijs (standaard personenwagen rijbewijs). U hoeft geen extra rijbewijzen te bezitten."
M.i. hadden ze dan moeten vermelden dat je ook een ander rijbewijs nodig hebt om van het maximale laadvermogen gebruik te kunnen maken (als bovenstaande klopt)
Voor uw eigen dossier (bewijsstukken) zou ik deze informatie (van de site) wel even ergens opslaan en/of uitprinten voordat ze het aanpassen.
Ik begrijp de rekensom nog steeds niet helemaal, sorry:
Totaalbedrag = € 855,- waarvan € 350 borg. Dus netto huurprijs van € 505,00
Hieruit begrijp ik dat u de bus heeft gehad van vrijdag tot en met zaterdag.. Dat valt dan toch binnen het weekend. De "kale" huurprijs voor een weekend zou volgens de site zijn: € 320,- Waar komt die dag van ma-di dan vandaan?Vrijdag is een collega van mij de bus gaan halen om zaterdag morgen vroeg te vertrekken om 5:00uur...... Mijn vriend heeft de bus op zaterdag 5 maart terug gebracht naar kilometervrij.
met dit soort bussen mag je rijden met rijbewijs b
ik heb er een extra dag bij gehuurd anders had ik de bus maandag morgen om 8.30 uur terug moeten brengen aangezien dat ik de bus maandag morgen nog nodig had kon ik de bus niet voor een dagdeel huren dus kwam de maandag er nog bij en dan kon ik de bus eigenlijk houden tot dinsdag ochtend tot 8.30 uur dus een dag extra gehuurd .ik kon zelf de bus niet ophalen vanwege mijn werk en zaterdag ochtend was ik al vertrokken dus mijn maat moest die bus wel terug brengen
en of je er in Nederland mee mag rijden natuurlijk mag dat als je er maar aan houd wat er op het kenteken staat het gewicht van de auto en aan het gewicht van het laadvermogen.maar het gaat mij er om dat je gewoon bedondert ben ,omdat ik gewoon een bus heb gekregen waar het laadvermogen niet klopt zoals er op de site wordt aangegeven,en dan nog hoe je behandeld wordt wil alleen maar aangeven aan de mensen die dit lezen dat ze moeten oppassen voor dit bedrijf kilometervrij.nl .
ik heb er een extra dag bij gehuurd anders had ik de bus maandag morgen om 8.30 uur terug moeten brengen aangezien dat ik de bus maandag morgen nog nodig had kon ik de bus niet voor een dagdeel huren dus kwam de maandag er nog bij en dan kon ik de bus eigenlijk houden tot dinsdag ochtend tot 8.30 uur dus een dag extra gehuurd .ik kon zelf de bus niet ophalen vanwege mijn werk en zaterdag ochtend was ik al vertrokken dus mijn maat moest die bus wel terug brengen
en of je er in Nederland mee mag rijden natuurlijk mag dat als je er maar aan houd wat er op het kenteken staat het gewicht van de auto en aan het gewicht van het laadvermogen.maar het gaat mij er om dat je gewoon bedondert ben ,omdat ik gewoon een bus heb gekregen waar het laadvermogen niet klopt zoals er op de site wordt aangegeven,en dan nog hoe je behandeld wordt wil alleen maar aangeven aan de mensen die dit lezen dat ze moeten oppassen voor dit bedrijf kilometervrij.nl .
laatste poging gedaan om wat geld terug te krijgen ,ze laan je gewoon barsten die mooie oplichters
dus mensen huur geen bus bij deze KILOMETERVRIJ.NL voor dat u het weet zit je er in met je geld.gaat u wel huren kijk alles goed na laadvermogen en schades aan de bus zodat u niet gepakt kunt worden aan dit soort praktijken dus nog een keer het zijn OPLICHTERS!!!!
dus mensen huur geen bus bij deze KILOMETERVRIJ.NL voor dat u het weet zit je er in met je geld.gaat u wel huren kijk alles goed na laadvermogen en schades aan de bus zodat u niet gepakt kunt worden aan dit soort praktijken dus nog een keer het zijn OPLICHTERS!!!!
-
Zou je zelf blij zijn als je ene bus had die iemand wilde lenen om 1400 kilo op te halen ,30 meer dan het laadvermogen?jan 1965 schreef: ik had een lading van ongeveer 1400 kg moeten laden daar is niks mis mee daar zijn bussen voor toch,
Nogal ene lompe uitspraak en zegt wel eea over hoe je om denkt te kunnen gaan met andermans spullen