LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Carglass
Carglass
Midden oktober op een vrijdag plotseling een barst in mijn voorruit. Carglass gebeld en ik kon de volgende dag alleen terecht bij een filiaal 70 km verderop. Aangezien ik de auto zondag weer nodig had voor mijn werk ben ik daar in alle vroegte op zaterdag naar toe gereden. Daar aangekomen wisten ze van mijn komst maar de voorruit was niet op voorraad. (ze hadden misschien mij ook een kunnen bellen).
Maandag contact opgenomen met Carglass en een afspraak gemaakt voor vrijdag in een filiaal in de buurt. Customer Service gaf aan de reiskosten van die zaterdag ervoor te vergoeden a 19 cent per KM. Nu heb ik een vrij dure auto en is 19 cent erg weinig en moet ik nog steeds bijleggen.
Vrijdag een dag vrij genomen, en een nieuwe voorruit laten monteren. Zondag op weg naar mijn werk zag ik (doordat de zon eindelijk scheen) dat de bovenrand roze van kleur was. Terwijl het zwart/donker was voor die tijd. Even later kwam ik in een regenbui terecht en de ruitenwissers sloegen letterlijk tegen het A Frame aan. Het was niet te doen.
Wederom Carglass gebeld en een afspraak voor zaterdag gemaakt. Ze gaven onmiddellijk aan dat de ruitenwissers verkeerd gemonteerd waren en de voorruit inderdaad roze van kleur was.
Weer een afspraak gemaakt voor die vrijdag erop (zaterdag was geen ruimte). Dus weer een vrije dag moeten nemen.
Vrijdag is de nieuwe voorruit geplaatst en zondag heb ik de auto gewassen en zag allemaal vlekken in de vooruit van zuignappen. Geprobeerd deze weg te poetsen maar dat lukte niet. Natuurlijk Carglass weer gebeld en die zouden iemand langs sturen. Deze monteur begon gelijk met polijsten waardoor het alleen maar erger werd. De plekken bleven. Nogmaals Carglass gebeld en die konden alleen op vrijdag iemand langsturen om weer de voorruit te vervangen. Dus weer een vrije dag op moeten nemen.
Ze kwamen met twee busjes en zijn vrij lang bezig geweest om de voorruit eruit te halen.
Ik had een andere afspraak en bene er verder niet bij gebleven. De volgende dag zag ik allemaal glassplinters op het dashboard op plekken waar je met een doek/stofzuiger niet bij komt. Dit ook gemeld bij Carglass.
Ik heb natuurlijk Carglass om compensatie gevraag voor alle ongemak en vrije dagen die ik heb moeten opnemen. Het enige wat ze mij aanboden was het terugbetalen van de eigen risico van 100 Euro en een bierpakket.
Dus concreet: 3 vrije dagen op moeten nemen en 6 keer een afspraak bij Carglass.
Natuurlijk hebben ze uiteindelijk alles opgelost maar naar mijn mening is de compensatie erg nihil als je ook nog meerekent dat het vervangen (3 keer) minstens 2,5 uur duurt.
Wat is jullie mening?
Maandag contact opgenomen met Carglass en een afspraak gemaakt voor vrijdag in een filiaal in de buurt. Customer Service gaf aan de reiskosten van die zaterdag ervoor te vergoeden a 19 cent per KM. Nu heb ik een vrij dure auto en is 19 cent erg weinig en moet ik nog steeds bijleggen.
Vrijdag een dag vrij genomen, en een nieuwe voorruit laten monteren. Zondag op weg naar mijn werk zag ik (doordat de zon eindelijk scheen) dat de bovenrand roze van kleur was. Terwijl het zwart/donker was voor die tijd. Even later kwam ik in een regenbui terecht en de ruitenwissers sloegen letterlijk tegen het A Frame aan. Het was niet te doen.
Wederom Carglass gebeld en een afspraak voor zaterdag gemaakt. Ze gaven onmiddellijk aan dat de ruitenwissers verkeerd gemonteerd waren en de voorruit inderdaad roze van kleur was.
Weer een afspraak gemaakt voor die vrijdag erop (zaterdag was geen ruimte). Dus weer een vrije dag moeten nemen.
Vrijdag is de nieuwe voorruit geplaatst en zondag heb ik de auto gewassen en zag allemaal vlekken in de vooruit van zuignappen. Geprobeerd deze weg te poetsen maar dat lukte niet. Natuurlijk Carglass weer gebeld en die zouden iemand langs sturen. Deze monteur begon gelijk met polijsten waardoor het alleen maar erger werd. De plekken bleven. Nogmaals Carglass gebeld en die konden alleen op vrijdag iemand langsturen om weer de voorruit te vervangen. Dus weer een vrije dag op moeten nemen.
Ze kwamen met twee busjes en zijn vrij lang bezig geweest om de voorruit eruit te halen.
Ik had een andere afspraak en bene er verder niet bij gebleven. De volgende dag zag ik allemaal glassplinters op het dashboard op plekken waar je met een doek/stofzuiger niet bij komt. Dit ook gemeld bij Carglass.
Ik heb natuurlijk Carglass om compensatie gevraag voor alle ongemak en vrije dagen die ik heb moeten opnemen. Het enige wat ze mij aanboden was het terugbetalen van de eigen risico van 100 Euro en een bierpakket.
Dus concreet: 3 vrije dagen op moeten nemen en 6 keer een afspraak bij Carglass.
Natuurlijk hebben ze uiteindelijk alles opgelost maar naar mijn mening is de compensatie erg nihil als je ook nog meerekent dat het vervangen (3 keer) minstens 2,5 uur duurt.
Wat is jullie mening?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Carglass
Waarom neemt u daar vrije dagen voor op? Carglass kan gewoon op elke locatie komen. U krijgt €100,- en de eerste kilometers vergoed, is dat niet genoeg? Ongemak is niet in geld uit te drukken, tijd wel, maar dat was niet nodig geweest.
Wat zou voor u een passende oplossing zijn?
Wat zou voor u een passende oplossing zijn?
kuklos
vindt dit leuk
Re: Carglass
Ja klinkt inderdaad amateuristisch . Wel goed dat ze niet hebben opgegeven en uiteindelijk alles hebben gefixed.
Als consument kun je echter je (wacht)uren niet ten gelde maken.
Als consument kun je echter je (wacht)uren niet ten gelde maken.
Re: Carglass
@Suikerbol, ergo, dat jij vrij "moest" nemen en slechts 19 cent per kilometer kreeg zijn zaken die je Carglass niet kunt verwijten.
Re: Carglass
@Kuklos: wat een waardeloze reactie. Hadden ze bij het eerste bezoek de juiste ruit geplaatst en de ruitenwissers goed afgesteld had ik geen vrij hoeven te nemen.
omega19
vindt dit leuk
Re: Carglass
Bij een sterretje de hele ruit vervangen. Doen ze dat nog?
Re: Carglass
@Suikerbol, dat ze hun werk niet goed hebben gedaan kan je ze verwijten. Maar dat jouw werk zodanig is dat ze niet langs kunnen komen en je vrij moet nemen is een gevolg van jouw eigen keuzes en dus verwijtbaar naar Carglass. Idem voor jouw keuze van een "dure" auto, waardoor de 19ct per kilometer niet dekkend is.
Je hebt recht op net zoveel compensatie als iemand zou krijgen bij wie Carglass wel elke keer langs zou kunnen komen.
Je hebt recht op net zoveel compensatie als iemand zou krijgen bij wie Carglass wel elke keer langs zou kunnen komen.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Carglass
@ Kuklos: wederom een kansloze reactie. En dat is niet omdat ik "mijn gelijk" wil behalen.
Wanneer ze op die bewuste zaterdag de juiste ruit in voorraad hadden gehad, zat ik hier niet op Radar.
Daarbij hebben ze in eerste instantie ook een imitatie ruit geplaatst(die met roze bovenrand)
Dus je mag geen dure auto rijden van jou? En daarbij is 19 cent nooit dekkend.
En het langskomen heeft ook te maken met het feit dat Carglass heeft aangegeven dat ze liever hebben dat ik op locatie kwam omdat ze bij regen de ruit niet gaan vervangen.
Wanneer ze op die bewuste zaterdag de juiste ruit in voorraad hadden gehad, zat ik hier niet op Radar.
Daarbij hebben ze in eerste instantie ook een imitatie ruit geplaatst(die met roze bovenrand)
Dus je mag geen dure auto rijden van jou? En daarbij is 19 cent nooit dekkend.
En het langskomen heeft ook te maken met het feit dat Carglass heeft aangegeven dat ze liever hebben dat ik op locatie kwam omdat ze bij regen de ruit niet gaan vervangen.
omega19
vindt dit leuk
Re: Carglass
Je bent wel bezig je gelijk te halen. Jij probeert er allerlei niet relevante zaken bij te halen die je Carglass niet kan verwijten.
Dat ze meerdere malen slecht werk hebben afgeleverd zullen wij op het forum niet ontkennen en Carglass ook niet, gezien hun compensatie. Maar daarmee eindigt het wel.
Leer eens lezen, want dat heb ik nooit gezegd. Wat ik gezegd heb is dat jij de keuze maakt om een dure auto te rijden en dat je dan ook met de gevolgen van die keuze moet leven. Wat dus concreet gezien inhoudt dat de standaardvergoeding van 19 cent per kilometer te laag is.
Re: Carglass
Aangezien u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, is het netjes wat Carglass u aanbied.;
Art. 7 KLACHTEN
De opdrachtgever dient bij aflevering van de zaak, of na beëindiging van de verrichte werkzaamheden, de betreffende zaak en/of de uitgevoerde (reparatie-)werkzaamheden, het voertuig en de ruiten terstond te controleren. Zichtbare gebreken dienen direct op de opdrachtbon te worden vermeld. Bij niet tijdige melding verliest de opdrachtgever alle hem toekomende rechten.
Art. 8 AANSPRAKELIJKHEID
De aansprakelijkheid van Carglass B.V. voor schade die een gevolg is van een toerekenbare tekortkoming of onrechtmatige daad, of welke op een andere rechtsgrond kan worden gebaseerd, is naar keuze van Carglass B.V. beperkt tot gratis herstel of tot ten hoogste het bedrag dat gelijk is aan de factuurwaarde in verband met de overeenkomst waarbij de schade is ontstaan. Carglass B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor andere gevolgschade, waaronder begrepen, doch niet beperkt tot verwondingen, schade aan eigendom, financieel verlies, gederfde winst, personeelskosten, schade aan derden, verlies van inkomsten.
De in deze Algemene Voorwaarden opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet in het geval de schade een gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Carglass B.V. of haar bedrijfsleiding.
Ter afwering van eventuele aansprakelijkheid kunnen werknemers van Carglass B.V. en/of door haar ingeschakelde derden die bij de uitvoering van de overeenkomst zijn betrokken, zich op het bepaalde in deze Algemene Voorwaarden beroepen.
Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld in de overeenkomst of in deze Algemene Voorwaarden, verjaart iedere aanspraak van de opdrachtgever 1 jaar na de uitvoering van de overeenkomst.
Link: https://www.carglass.nl/algemene-voorwaarden/
Art. 7 KLACHTEN
De opdrachtgever dient bij aflevering van de zaak, of na beëindiging van de verrichte werkzaamheden, de betreffende zaak en/of de uitgevoerde (reparatie-)werkzaamheden, het voertuig en de ruiten terstond te controleren. Zichtbare gebreken dienen direct op de opdrachtbon te worden vermeld. Bij niet tijdige melding verliest de opdrachtgever alle hem toekomende rechten.
Art. 8 AANSPRAKELIJKHEID
De aansprakelijkheid van Carglass B.V. voor schade die een gevolg is van een toerekenbare tekortkoming of onrechtmatige daad, of welke op een andere rechtsgrond kan worden gebaseerd, is naar keuze van Carglass B.V. beperkt tot gratis herstel of tot ten hoogste het bedrag dat gelijk is aan de factuurwaarde in verband met de overeenkomst waarbij de schade is ontstaan. Carglass B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor andere gevolgschade, waaronder begrepen, doch niet beperkt tot verwondingen, schade aan eigendom, financieel verlies, gederfde winst, personeelskosten, schade aan derden, verlies van inkomsten.
De in deze Algemene Voorwaarden opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet in het geval de schade een gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Carglass B.V. of haar bedrijfsleiding.
Ter afwering van eventuele aansprakelijkheid kunnen werknemers van Carglass B.V. en/of door haar ingeschakelde derden die bij de uitvoering van de overeenkomst zijn betrokken, zich op het bepaalde in deze Algemene Voorwaarden beroepen.
Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld in de overeenkomst of in deze Algemene Voorwaarden, verjaart iedere aanspraak van de opdrachtgever 1 jaar na de uitvoering van de overeenkomst.
Link: https://www.carglass.nl/algemene-voorwaarden/
kuklos
vindt dit leuk
Re: Carglass
Kuklos: dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze geen voorruit op voorraad hadden terwijl ze dit wel hadden beloofd? Daarom ook de afspraak elders(70km verderop). Dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze de verkeerde voorruit hebben geplaatst. Dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze de ruitenwissers verkeerd hebben gemonteerd? En 19 cent per km is altijd te weinig.(brandstof, afschrijving)
@Har. Artikel A7 is prima. Maar wat is "bij niet tijdige melding"? Ik heb de gebreken onmiddellijk gemeld.Die gebreken waren niet zichtbaar in het filiaal( geen zonlicht en geen gebruik van ruitenwisser tijdens het rijden)
Art8: ik praat ook niet over verwondingen, schade aan eigendommen, financieel verlies, gederfde winst, personeelskosten, schade aan derde of verlies van inkomen. Het gaat mij er puur en alleen om dat ze toegeven veel fouten te hebben gemaakt en dat daarvoor naar mijn mening de compensatie nihil is. Uiteindelijk mijn eigen risico terug gekregen en ik kon een bierpakket krijgen(ik drink niet)
@Har. Artikel A7 is prima. Maar wat is "bij niet tijdige melding"? Ik heb de gebreken onmiddellijk gemeld.Die gebreken waren niet zichtbaar in het filiaal( geen zonlicht en geen gebruik van ruitenwisser tijdens het rijden)
Art8: ik praat ook niet over verwondingen, schade aan eigendommen, financieel verlies, gederfde winst, personeelskosten, schade aan derde of verlies van inkomen. Het gaat mij er puur en alleen om dat ze toegeven veel fouten te hebben gemaakt en dat daarvoor naar mijn mening de compensatie nihil is. Uiteindelijk mijn eigen risico terug gekregen en ik kon een bierpakket krijgen(ik drink niet)
omega19
vindt dit leuk
Re: Carglass
Beste Suikerbol,
Vooropgesteld ik werk niet bij carglass, en als het mij was overkomen zou ik ook vreselijk balen.
Ik ga puur uit van de door u goedgekeurde algemene voorwaarden, en sect genomen had u dus in de garage na bevestigen ruit een controle moeten doen met bijvoorbeeld even de ruitensproeier aan.
De vrije dagen die u heeft opgenomen kunt u in de ( nabije ) toekomst niet nog een keer opnemen en zou dus onbetaald verlof moeten gaan opnemen wat gelijk staat aan verlies van inkomen ( wat uitgesloten is in de voorwaarden) De 0,19 cent is een (coulance) tegemoetkoming en dus niet de kostendekkend.
Echter u krijgt ook uw eigen risico terug stel dit is 100 euro dan kunt u dit bedrag verdisconteren met de reiskosten lijk me.
Dat bierpakket hmz een verkeersdeelnemer een drankpakket cadeau doen is m.i. minder slim want straks krijg carglass nog te horen dat ze aanzet geeft tot rijden onder invloed
Resume ik snap dat u teleurgesteld bent maar gezien de spelregels heeft carglass volgens mij wel voldaan aan hun verplichtingen.
Vooropgesteld ik werk niet bij carglass, en als het mij was overkomen zou ik ook vreselijk balen.
Ik ga puur uit van de door u goedgekeurde algemene voorwaarden, en sect genomen had u dus in de garage na bevestigen ruit een controle moeten doen met bijvoorbeeld even de ruitensproeier aan.
De vrije dagen die u heeft opgenomen kunt u in de ( nabije ) toekomst niet nog een keer opnemen en zou dus onbetaald verlof moeten gaan opnemen wat gelijk staat aan verlies van inkomen ( wat uitgesloten is in de voorwaarden) De 0,19 cent is een (coulance) tegemoetkoming en dus niet de kostendekkend.
Echter u krijgt ook uw eigen risico terug stel dit is 100 euro dan kunt u dit bedrag verdisconteren met de reiskosten lijk me.
Dat bierpakket hmz een verkeersdeelnemer een drankpakket cadeau doen is m.i. minder slim want straks krijg carglass nog te horen dat ze aanzet geeft tot rijden onder invloed
Resume ik snap dat u teleurgesteld bent maar gezien de spelregels heeft carglass volgens mij wel voldaan aan hun verplichtingen.
Re: Carglass
Flonsflons: altijd weer die dooddoener hier op het forum: TS wil zijn gelijk halen.Vreselijk. Is hetzelfde als tegen iemand zeggen: we doen net of jij gelijk heb. Jouw opmerking is ook ontzettend relevant.(not)
@Har 45: je hebt gelijk. Ik ben teleurgesteld. Vooral omdat de compensatie is gegeven na het tweede bezoek. De andere vier keer dat ik naar het filiaal moest is niet gecompenseerd.
Ik heb natuurlijk een controle uitgevoerd. Echter de gebreken waren pas zichtbaar bij zonlicht(niet in het filiaal) en de ruitenwisser sloegen pas tegen het A stijl tijdens het rijden (zondag).Dit alles heb ik niet kunnen constateren in het filiaal.
Bij de tweede keer waren de zuignappen pas zichtbaar wanneer ik er met een zeem overheen ging. Dit heb ik niet gedaan in het filiaal(zou u dat wel doen?)
@Har 45: je hebt gelijk. Ik ben teleurgesteld. Vooral omdat de compensatie is gegeven na het tweede bezoek. De andere vier keer dat ik naar het filiaal moest is niet gecompenseerd.
Ik heb natuurlijk een controle uitgevoerd. Echter de gebreken waren pas zichtbaar bij zonlicht(niet in het filiaal) en de ruitenwisser sloegen pas tegen het A stijl tijdens het rijden (zondag).Dit alles heb ik niet kunnen constateren in het filiaal.
Bij de tweede keer waren de zuignappen pas zichtbaar wanneer ik er met een zeem overheen ging. Dit heb ik niet gedaan in het filiaal(zou u dat wel doen?)
omega19
vindt dit leuk
Re: Carglass
Leer nou eens lezen of leer eens te begrijpen wat er geschreven is.Suikerbol schreef: ↑14 nov 2020 12:56Kuklos: dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze geen voorruit op voorraad hadden terwijl ze dit wel hadden beloofd? Daarom ook de afspraak elders(70km verderop). Dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze de verkeerde voorruit hebben geplaatst. Dus ik kan Carglass niet verwijten dat ze de ruitenwissers verkeerd hebben gemonteerd? En 19 cent per km is altijd te weinig.(brandstof, afschrijving)
Dat Carglass hun werk niet goed heeft uitgevoerd kan je ze verwijten. Jouw specifieke omstandigheden, dure auto en niet op jouw werk langs kunnen komen, dat kan je ze niet verwijten.
Die 19cent per kilometer is een standaardvergoeding die werkgevers hanteren en zo ongeveer elke organisatie die kilometers vergoedt.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Carglass
Kuklos: jij schrijft toch dat ik er niet relevante zaken erbij haal die ik Carglass niet kan verwijten????
Welke dan? Zij hebben gevraagd of ik naar hun filiaal wilde komen om het te herstellen?
En om niet verder in detail te treden: het is niet mogelijk voor Carglass om op mijn werk te komen. Dat verwijt ik ze niet: het is een constatering
En dure auto is inderdaad niet relevant, heb nl ook gezegd dat 19 cent nooit kostendekkend is. Ik heb bij een werkgever ook al eens 28 cent per km mogen ontvangen.
Welke dan? Zij hebben gevraagd of ik naar hun filiaal wilde komen om het te herstellen?
En om niet verder in detail te treden: het is niet mogelijk voor Carglass om op mijn werk te komen. Dat verwijt ik ze niet: het is een constatering
En dure auto is inderdaad niet relevant, heb nl ook gezegd dat 19 cent nooit kostendekkend is. Ik heb bij een werkgever ook al eens 28 cent per km mogen ontvangen.
Re: Carglass
Maardan moest u over die negen cent meer belasting betalen.
Erthanax
vindt dit leuk