Het bedrijf connect car heeft nu sinds ca. 2 maanden een auto van hun bedrijf bij ons in de straat staan. Op hun site geven ze aan een vast parkeerplaats te hebben bij nummer 2a (een garagebox) in onze straat. De auto staat echter al die tijd al ter hoogte van nummers 14 en 11. Door meerdere mensen is naar dit bedrijf gemaild, hierop wordt echter niet gereageerd. (zelf geven ze aan binnen 14 dagen te reageren). Uiteindelijk is een buurvrouw naar buurtbeheer gegaan. Die heeft dit doorgestuurd naar handhaving. Er blijkt volgens de gemeente geen vergunning voor een vaste plek te zijn. Zowel de gemeente als mijn buurvrouw hebben gebeld met dit bedrijf. Telkens wordt er aangegeven dat de auto verplaatst zal worden. Vandaag zag ik tot mijn verbazing een andere auto van connect car in de straat en dacht hoi nu wordt ie eindelijk verplaatst. Wat schetst mijn verbazing de auto die ik aan zag komen rijden was de auto die er al die tijd al had gestaan. Het lijkt er op dat ze een rondje hebben gereden met deze auto en hem weer op de zelfde plaats hebben terug gezet. (terwijl er tegenover 2a in een kops parkeervak wel degelijk ruimte was. Mijn buurvrouw gaat morgen weer bellen, maar ik vrees dat dit weinig gaat helpen.
Heeft er iemand ook dit soort ervaring met dit bedrijf, en of tips voor ons hoe we dit kunnen oplossen/ aanpakken. De politie kan niets omdat het openbare weg is en er wegenbelasting wordt betaald. Voor ons is het een vervelend uitzicht en een parkeerplaats minder in onze straat, waar de parkeerplek toch al te weinig is, en mensen regelmatig op de stoep parkeren.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Connect Car
-
The Sandman
Re: Connect Car
U praat over:
Openbare parkeerplaatsen.
Normaal voertuig.
dus geen enkele reden om dat voertuig daar niet te mogen plaatsen. Het is een voertuig net als elk ander voertuig in uw straat. Sommige zijn eigendom, sommige zijn lease, sommige zijn geleend en sommige zijn huur.
Het voertuig mag er staan.
Iets anders kan ik echt niet concluderen.
Openbare parkeerplaatsen.
Normaal voertuig.
dus geen enkele reden om dat voertuig daar niet te mogen plaatsen. Het is een voertuig net als elk ander voertuig in uw straat. Sommige zijn eigendom, sommige zijn lease, sommige zijn geleend en sommige zijn huur.
Het voertuig mag er staan.
Iets anders kan ik echt niet concluderen.
Bij ons in de buurt staat in de vakantieperiode veel "vakantieblik" in de oude wijk waar we wonen,
Als we pech hebben staat er in de vakantieperiode een "vakantieauto" die er meestal wel 4 weken staat op onze parkeerplaats voor ons huis,
Lekker wanneer je 6 weken lang tegen een grote bestelbus aankijkt met grote reclamelogo's "versierd",
Een grote bek op zetten heeft weinig zin, de wagen mág er staan!, er is geen blauwe zone, parkeerbeleid, of parkeermeters,
Dus pech voor mij, blij voor de vakantieganger!, die de wagen 4 of zelfs 6 weken voor een ander zijn woning neerzet met een stalen gezicht,
Goedkoper kun je niet staan,
Soms loopt het hier in de buurt uit de hand en worden er wel eens banden lek gestoken of ruiten in geslagen, en eigenlijk heeft de vakantieganger er wel een héél klein beetje om gevraagd!, het is niet netjes om je auto bij een ander voor de deur voor 4 of 6 weken te parkeren, de bewoners hebben zelf meestal de eigen auto er staan.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Als we pech hebben staat er in de vakantieperiode een "vakantieauto" die er meestal wel 4 weken staat op onze parkeerplaats voor ons huis,
Lekker wanneer je 6 weken lang tegen een grote bestelbus aankijkt met grote reclamelogo's "versierd",
Een grote bek op zetten heeft weinig zin, de wagen mág er staan!, er is geen blauwe zone, parkeerbeleid, of parkeermeters,
Dus pech voor mij, blij voor de vakantieganger!, die de wagen 4 of zelfs 6 weken voor een ander zijn woning neerzet met een stalen gezicht,
Goedkoper kun je niet staan,
Soms loopt het hier in de buurt uit de hand en worden er wel eens banden lek gestoken of ruiten in geslagen, en eigenlijk heeft de vakantieganger er wel een héél klein beetje om gevraagd!, het is niet netjes om je auto bij een ander voor de deur voor 4 of 6 weken te parkeren, de bewoners hebben zelf meestal de eigen auto er staan.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
@ the sandman:
Het klopt dat ze belasting betalen en daardoor recht hebben om de auto te parkeren waar ze willen. Wat mij enkel tegen de borst stoot is dit stuk text.
-------------------------------------------------------------------------------
QUOTE:
ConnectCar biedt u de mogelijkheid om op een gemakkelijke manier gebruik te maken van een auto. Zonder de hoge, vaste kosten van een eigen auto. En zonder het probleem van het zoeken naar een parkeerplaats. Door het afsluiten van een ConnectCar abonnement heeft u 24 uur per dag, 7 dagen in de week – wanneer het u uitkomt – de beschikking over een luxe personenauto. Op diverse plaatsen in Nederland staan de ConnectCar auto’s voor u klaar. Naar de parkeerplaats heeft u geen omkijken: deze is voor u gereserveerd. Voor een bedrag per maand, per uur en per kilometer bent u de trotse gebruiker van een ConnectCar auto!
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens hun eigen site is dus een plek gereserveerd, echter volgens de gemeente zijn er niet zulk dergelijke afspraken/reserveringen gemaakt met connectcar. Aangezien ze dat zelf zeggen vindt ik het associaal dat ze dan de auto neer zetten in een doorgaande straat. Officieel gezien zijn het niet eens parkeer plaatsen al worden ze door de huiseigenaren zo gebruikt zodat je lekker voor de deur staat. Aan het begin van de straat zijn werkelijk kopse parkeervakken maar daar zetten ze hem niet effe netjes in. Deze staat recht voor het raam van bewoners van de betrevende woning.
Groet Kaldra
Het klopt dat ze belasting betalen en daardoor recht hebben om de auto te parkeren waar ze willen. Wat mij enkel tegen de borst stoot is dit stuk text.
-------------------------------------------------------------------------------
QUOTE:
ConnectCar biedt u de mogelijkheid om op een gemakkelijke manier gebruik te maken van een auto. Zonder de hoge, vaste kosten van een eigen auto. En zonder het probleem van het zoeken naar een parkeerplaats. Door het afsluiten van een ConnectCar abonnement heeft u 24 uur per dag, 7 dagen in de week – wanneer het u uitkomt – de beschikking over een luxe personenauto. Op diverse plaatsen in Nederland staan de ConnectCar auto’s voor u klaar. Naar de parkeerplaats heeft u geen omkijken: deze is voor u gereserveerd. Voor een bedrag per maand, per uur en per kilometer bent u de trotse gebruiker van een ConnectCar auto!
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens hun eigen site is dus een plek gereserveerd, echter volgens de gemeente zijn er niet zulk dergelijke afspraken/reserveringen gemaakt met connectcar. Aangezien ze dat zelf zeggen vindt ik het associaal dat ze dan de auto neer zetten in een doorgaande straat. Officieel gezien zijn het niet eens parkeer plaatsen al worden ze door de huiseigenaren zo gebruikt zodat je lekker voor de deur staat. Aan het begin van de straat zijn werkelijk kopse parkeervakken maar daar zetten ze hem niet effe netjes in. Deze staat recht voor het raam van bewoners van de betrevende woning.
Groet Kaldra
Ach eigelijk, waar maken we ons druk om. Ik woon vlakbij de efteling en piet klerkx. Hier is vrijwel altijd parkeeroverlast. Het komt overal voor en het zal alleen maar erger worden. Tenzij wij allemaal het nut van auto-date gaan inzien en onze eigen paarden op zouden ruimen. Milieu, parkeerproblemen, hoge onderhouds prijzen. Laten we dan weer verder gaan zeuren over koffieshops, geluidsoverlast en burenruzies.