LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dakkoffers en dakdragers

Andere onderwerpen over auto en vervoer
k2p

dakkoffers en dakdragers

Ongelezen bericht door k2p »

Hoi, ik ben van plan volgende week met vakantie te gaan voor 3 weken en overweeg om voor het eerst een dakkoffer op de auto te gooien. Met zo een dakkoffer slurpt je auto al gauw 10-20% meer brandstof heb ik gelezen en dat is ok want daar gaat mijn vraag niet over.

Ik zie bij de bekendere autozaken dakkoffers te koop vanaf 240 euro. En dakdragers vanaf 150 euro. Bij elkaar dus 390 euro. Huren gaat richting de helft van kopen, qua prijs dus vind ik niet interessant genoeg.

Maar als ik op internet zoek zie ik ze op Marktplaats nieuw te koop voor pak 'm beet 100 euro dakkoffers + 80 euro dakdragers. Bij elkaar dus 180. Net zoveel als huren.

Ik heb een VW Polo, 5 deurs. Dus geen voorbereiding op dakdragers. Ik hoef geen grote dagdrager, 50kg is voldoende.

Nu mijn vraag: gezien ik dit nog niet eerder heb gedaan en er geen verstand van heb; waar moet ik op letten met dagkoffers en dakdragers? Moet ik bijvoorbeeld echt aandacht en geld schenken aan aërodynamische vormgeving en zo? Vallen sommige goedkopere dakkoffers snel uit elkaar? Of zijn ze onveilig bij het nemen van bochten, terwijl duurdere dat niet zijn? Graag jullie advies.

stofzuigertje

Re: dakkoffers en dakdragers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, ik heb alleen nog dragers voor rails en die heb je niet.
Als je goed zoekt kun je rond de E50,- ook rails vinden die passen op jou auto.

En koffers, ik heb gebruikte voor E30,- en die mag weg, niet nieuwe maar nog prima....
Ik woon in NH Hoorn en als je niet te ver weg zit....

Succes met zoeken en op marktplaats staan prima gebruikte rails voor weinig maar wel eerst monteren of ze passen en dan pas betalen...
Universele passen meestal maar soms net niet!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sommige merken willen wel eens wat gaan klapperen op autobahn snelheid, dus zeker bij 2e hands zou ik kijken of de naden nog goed op elkaar passen, en zoals al gezegd, eerst passen op je auto, voordat je betaald.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Vallen sommige goedkopere dakkoffers snel uit elkaar? Of zijn ze onveilig bij het nemen van bochten, terwijl duurdere dat niet zijn?
7 Jaar geleden op MP de goedkoopste gekocht en die gaat nog steeds mee. De sloten zijn iets minder robust dan een "merk".

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

stofzuigertje schreef:Jammer, ik heb alleen nog dragers voor rails en die heb je niet.
Als je goed zoekt kun je rond de E50,- ook rails vinden die passen op jou auto.

En koffers, ik heb gebruikte voor E30,- en die mag weg, niet nieuwe maar nog prima....
Ik woon in NH Hoorn en als je niet te ver weg zit....

Succes met zoeken en op marktplaats staan prima gebruikte rails voor weinig maar wel eerst monteren of ze passen en dan pas betalen...
Universele passen meestal maar soms net niet!
Lekker zo een advertentie te plaatsen op een forum. :mrgreen:

Gesloten