LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Decibel ??

Andere onderwerpen over auto en vervoer
1JanV

Decibel ??

Ongelezen bericht door 1JanV »

Hoeveel decibel mag je eigenlijk in de auto voeren, het lijkt mij onmogelijk hulpdiensten of een gevaarsignaal te horen.

ciske

Re: Decibel ??

Ongelezen bericht door ciske »

Je moet toch wel knettergek zijn om zoveel decibel in je auto te hebben. Rare vraag zoals gewoonlijk, :mrgreen:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit is ongedefineerd.

Er geldt altijd het "kapstokartikel" artikel 5.

Hierin is bepaalt dat een verkeersdeelenemer geen gevaar of een gevaarlijke situatie mag veroorzaken.
Als door het hoge geluidsnivo de hulpdiensten niet meer worden gehoord kan iemand dus aangepakt worden op grond van artikel 5.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

het lijkt mij onmogelijk hulpdiensten of een gevaarsignaal te horen.
Af en toe in je spiegels en om je heen kijken wil ook wel eens helpen. Dove mensen mogen ook gewoon hun rijbewijs halen dus echt onoverkomelijk zal het niet zijn.
Vraag is of het goed is voor je eigen gehoor maar dat is weer een andere discussie.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

[quoteDove mensen mogen ook gewoon hun rijbewijs halen dus echt onoverkomelijk zal het niet zijn.][/quote]

En voor deze is dan het zwaailicht, tenminste zoals al opgemerkt er in de spiegel wordt gekeken.

soldaatje_1995

Ongelezen bericht door soldaatje_1995 »

er is geen grens voor geluid alleen voor brommers is een db grens maar waar hebben we het dan over een brulpijp of een sterio instalatie ??

mvg soldaatje

1JanV

R Willems schreef:
nevermind schreef: En voor deze is dan het zwaailicht, tenminste zoals al opgemerkt er in de spiegel wordt gekeken.
Nevermind, bronnen binnen dit forum beweren zaken waartegen het zeer verdienstelijk zou zijn van U dat U zou ageren aangezien alle lichten inmiddels op oranje staan en dat is niet voor het eerst aangezien zeker ook wat betreft dit onderwerp de verkeersveiligheid in het algemeen maar met betrekking tot dit onderwerp wel in het bijzonder zeker en vast gesteld kan worden dat steeds meer bronnen wijzen richting een naam die wij met een bepaalde sport associeren edoch inmiddels een faam en een roem heeft vergaard die zijn weerga niet heeft en waarop eigenlijk het woord berucht beter van toepassing is.
Bijzondere moeien poëzie, maar nu in het Jip en Janneke taal a.u.b.

1JanV

ciske schreef:Je moet toch wel knettergek zijn om zoveel decibel in je auto te hebben. Rare vraag zoals gewoonlijk, :mrgreen:
Mijn inziens is die vraag geheel in stijl welke hier niet anders te vinden is.
Als de decibellen niet aan normen wordt gesteld bijvoorbeeld in watts van 3. Kun je net zo goed de mobilebellen in de hand ook weer vrijgeven.

1JanV

Leo The Emperor schreef:Dit is ongedefineerd.

Er geldt altijd het "kapstokartikel" artikel 5.

Hierin is bepaalt dat een verkeersdeelenemer geen gevaar of een gevaarlijke situatie mag veroorzaken.
Als door het hoge geluidsnivo de hulpdiensten niet meer worden gehoord kan iemand dus aangepakt worden op grond van artikel 5.
Hoe en door wie moet deze dan beoordeeld worden??

1JanV

soldaatje_1995 schreef:er is geen grens voor geluid alleen voor brommers is een db grens maar waar hebben we het dan over een brulpijp of een sterio instalatie ??

mvg soldaatje
Ik heb geen uitlaat in mijn auto dus lijkt mij normaal de radio bedoelt. en er staat IN DE AUTO:lol:

bprosman

Als de decibellen niet aan normen wordt gesteld bijvoorbeeld in watts van 3.
Decibellen in Watts van 3 :? . Is dat een nieuwe eenheid ?
Kun je net zo goed de mobilebellen in de hand ook weer vrijgeven.
HandsFree Naar (harde) muziek luisteren doe je meestal niet met je handen.
(Of je moet weer doof zijn natuurlijk ).

1JanV

bprosman schreef:
Als de decibellen niet aan normen wordt gesteld bijvoorbeeld in watts van 3.
Decibellen in Watts van 3 :? . Is dat een nieuwe eenheid ?
Kun je net zo goed de mobilebellen in de hand ook weer vrijgeven.
HandsFree Naar (harde) muziek luisteren doe je meestal niet met je handen.
(Of je moet weer doof zijn natuurlijk ).
Ach het is misschien iets ongelukig geschreven of genoemd maar een goede lezer begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben maar een normaal mens die als kind niet naar school kon door armoede toen was het niet goed gepest te worden maar het is nu niets anders dan toen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

1janV schreef:Hoe en door wie moet deze dan beoordeeld worden??
Wat dacht je van de politie, die doen namelijk in bekeuringen, en kunnen beoordelen of je gevaarlijk bezig bent.

(Natuurlijk wordt lang niet iedereen angepakt, maar dat geldt ook voor snelheidsovertredingen en door rood licht rijden)

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ leo ik snap hem ,je bent niet de enige!

1JanV

Leo The Emperor schreef:
1janV schreef:Hoe en door wie moet deze dan beoordeeld worden??
Wat dacht je van de politie, die doen namelijk in bekeuringen, en kunnen beoordelen of je gevaarlijk bezig bent.

(Natuurlijk wordt lang niet iedereen angepakt, maar dat geldt ook voor snelheidsovertredingen en door rood licht rijden)
Mag ik wel aannemen, maar als ik bij een stoplicht sta en een politieauto en daarnaast een rijdende disco dat je zelfs de antennen ziet dansen. Dat de inzittende allerlei vreemde bewegingen maken op de maat van die bassen. Dat zelfs de overstekende op de muziek mee huppelen en hun duim opsteken naar die rijdende disco vraag ik mij af of die politie dan doof is.
Elders verder, een brommer voor mij geeft aan geen voorrang te krijgen door een druk op zijn claxon te geven de bestuurder van die auto draait het raam omlaag en zegt netjes “sorry, maar ik had mijn radio aan staan”. Vandaar eigenlijk mijn topic

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Leuk die rijdende disco's met meer dan 2000 watt of meer in de kofferbak,

Alles rammelt en dendert wanneer zo'n gastje voor het stoplicht staat,

Later zien we hem misschien terug met 2 gehoorapparaatjes in zijn oren..., de db's zijn dan vaak te veel geweest door de loop der jaren,

Veel jongeren zien we later terug met gehoorapparaten in de oren, door de electronische muziek en flinke geluidsinstallaties met subwoofers en meer dan voldoende vermogen voor een kleine discotheek!, en dat in de auto of klein zolderkamertje!..,

Dit kan nooit goed gaan, de buren hebben dan vaak al genoeg irritatie om een honkbalknuppel te kopen.., :evil: ,

Gehoorbeschadiging komen veel mensen, vooral jongeren, pas veel te laat achter, maar dan is het al te laat!,

We zullen de gehoorapparatengeneratie ( leuk voor scrabble ) :) zeker terugzien, maar dan stukken jonger dan de mensen die we nu zien lopen met gehoorapparaten in de oren!, triest!. :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ulbe schreef:Leuk die rijdende disco's met meer dan 2000 watt of meer in de kofferbak,

Alles rammelt en dendert wanneer zo'n gastje voor het stoplicht staat,

Later zien we hem misschien terug met 2 gehoorapparaatjes in zijn oren..., de db's zijn dan vaak te veel geweest door de loop der jaren,

Veel jongeren zien we later terug met gehoorapparaten in de oren, door de electronische muziek en flinke geluidsinstallaties met subwoofers en meer dan voldoende vermogen voor een kleine discotheek!, en dat in de auto of klein zolderkamertje!..,

Dit kan nooit goed gaan, de buren hebben dan vaak al genoeg irritatie om een honkbalknuppel te kopen.., :evil: ,

Gehoorbeschadiging komen veel mensen, vooral jongeren, pas veel te laat achter, maar dan is het al te laat!,

We zullen de gehoorapparatengeneratie ( leuk voor scrabble ) :) zeker terugzien, maar dan stukken jonger dan de mensen die we nu zien lopen met gehoorapparaten in de oren!, triest!. :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
en daar gaan de zorgkosten ook weer van stijgen

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

En vervolgens later klagen dat er een maximum vergoeding op hoortoestellen komt.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:En vervolgens later klagen dat er een maximum vergoeding op hoortoestellen komt.

en een eigen risico voor een bezoek aan een orendokter als je onder de 45 bent

bprosman

Allemaal luxe die grote versterkers, het wordt tijd dat de SP met een "Decibeltax" komt, nivelleren al dat geluid.

Gesloten